1.5 TSI - Szarpanie/Przerywanie na 3 i 4 biegu podczas przyspieszania
Re: 1.5 TSI - Szarpanie/Przerywanie na 3 i 4 biegu podczas przyspieszania
Ja auto z mają 2021 też płynnie OK.olej zalewany od 2021 tylko 0w20 z normą 508,00 i tylko taka ma być nazwa oleju beż znaczenia,już ktoś napisał tsi DPCA to silniki specyficzne wymagają właśnie takiego oleju nie 0w30 nie 5w30 ! Pytałem ostatnio w ASO Niemieckim tylko norma 508,00 i 0W20 innego nie zaleją.pozdrawiam
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 09 lut 2023, 16:59
Re: 1.5 TSI - Szarpanie/Przerywanie na 3 i 4 biegu podczas przyspieszania
Szukając odpowiedzi na problem w moim Superb 1.5 TSI znalazłem ten wątek. U mnie przebieg 130 tysięcy, olej 0w20 skrzynia DSG 7 i też zdarza się sporadyczne szarpnięcie przeważnie na 2,3 biegu przy dodawaniu gazu na niskich obrotach. Albo to podoba usterka albo może rzeczywiście ten silnik tak ma. Dajcie znać czy udało wam się jakoś rozwiązać ten problem.
Re: 1.5 TSI - Szarpanie/Przerywanie na 3 i 4 biegu podczas przyspieszania
Witam serdecznie, z kolei u mnie problem z szarpaniem zaczyna się od pierwszego biegu T-Roc 1,5 w manualu.
Natomiast nie jest od samego początku, płynnie rusza ale gdy stopniowo dodaje gazu zaczyna się szarpanie i jest to na zimnym i ciepłym silniku.
Obroty silnika od 2 do 4 tyś i to tylko wtedy jak chce gwałtownie przyspieszyć.Nadmienie że dziś pierwszy raz to zauważyłem.
Wcześniej tak jak u większości z was szarpanie występowało podczas ruszania, problem raz był bardziej odczuwalny a raz mniej.Teraz gdy przejechałem 60 tysi tak mi się wydaje że go nie ma ale za to wyskoczył większy problem szarpanie podczas przyspieszania prawie na każdym biegu.
Ludzie pomocy a byłem nawet zadowolony z niego.
Natomiast nie jest od samego początku, płynnie rusza ale gdy stopniowo dodaje gazu zaczyna się szarpanie i jest to na zimnym i ciepłym silniku.
Obroty silnika od 2 do 4 tyś i to tylko wtedy jak chce gwałtownie przyspieszyć.Nadmienie że dziś pierwszy raz to zauważyłem.
Wcześniej tak jak u większości z was szarpanie występowało podczas ruszania, problem raz był bardziej odczuwalny a raz mniej.Teraz gdy przejechałem 60 tysi tak mi się wydaje że go nie ma ale za to wyskoczył większy problem szarpanie podczas przyspieszania prawie na każdym biegu.
Ludzie pomocy a byłem nawet zadowolony z niego.
Re: 1.5 TSI - Szarpanie/Przerywanie na 3 i 4 biegu podczas przyspieszania
zobacz jaka masz skrzyne
Re: 1.5 TSI - Szarpanie/Przerywanie na 3 i 4 biegu podczas przyspieszania
Witam serdecznie, myślę że za to szarpanie na poszczególnych biegach jest winne sprzęgło.
Dlatego, że po wciśnięciu pedału sprzęgła sam silnik wkręca się bez jakichkolwiek oznak szarpania ale to są moje spostrzeżenia co o tym myślicie.
Dlatego, że po wciśnięciu pedału sprzęgła sam silnik wkręca się bez jakichkolwiek oznak szarpania ale to są moje spostrzeżenia co o tym myślicie.
Re: 1.5 TSI - Szarpanie/Przerywanie na 3 i 4 biegu podczas przyspieszania
Oczywiście skrzynia manualna
Re: 1.5 TSI - Szarpanie/Przerywanie na 3 i 4 biegu podczas przyspieszania
Oczywiście skrzynia manualna
Re: 1.5 TSI - Szarpanie/Przerywanie na 3 i 4 biegu podczas przyspieszania
Witam, ja również borykam się z problemem nierównomiernego przyspieszania i u mnie ten problem występował niemal od nowości ale był mniej odczuwalny. Autko mam z 2019 (1.5 TSI 150KM w manualu) i obecnie przebieg zbliża się do 100 tyś. Szarpanie występuje głównie na 3, 4, 5 biegu przy mocniejszym wciśnięciu gazu. Nadal auto zbiera się ładnie ale czuć takie falowanie i czasem pomaga odjęcie gazu i wciśnięcie ponownie. Może to kwestia nagaru i czyszczenie układu dolotowego pomoże? Robił już ktoś takie czyszczenie w 1.5 TSI?
P.S. Dodam, że ja, pomimo tej drobnej skazy, z silnika jestem bardzo zadowolony 0 awarii, olej wymieniam maksymalnie co 15 tyś i nie zdarzyło mi się jeszcze dolewać między wymianami (w przeciwieństwie do poprzedniego 1.4 TSI), wiec oby tak dalej
P.S. Dodam, że ja, pomimo tej drobnej skazy, z silnika jestem bardzo zadowolony 0 awarii, olej wymieniam maksymalnie co 15 tyś i nie zdarzyło mi się jeszcze dolewać między wymianami (w przeciwieństwie do poprzedniego 1.4 TSI), wiec oby tak dalej
Re: 1.5 TSI - Szarpanie/Przerywanie na 3 i 4 biegu podczas przyspieszania
Pytałem ostatnio w Niemieckim ASO VW czy można zalewać olej innej normy do tsi niż 508.00 i 0W20 odpowiedź była negatywną do takich precyzyjnych silników dokładnego i szybkiego smarowania tylko 0W20 norma 508.00 firma marka oleju obojętna tyle powiedzieli podobnie mówią mechanicy w Polskim ASO VW,Skody itp.