klocki hamulcowe

Wszystkie tematy związane z Volkswagenem T-Roc - zakup, eksploatacja, problemy itd.
Trok
Posty: 63
Rejestracja: 19 lut 2025, 17:35

Re: klocki hamulcowe

Post autor: Trok »

JacK666 pisze: 18 kwie 2025, 22:43
Trok pisze: 18 kwie 2025, 16:20
Zmieniałem opony na letnie, zapytałem jakie ciśnienie napompowano. Odpowiedź - 2.5. Od razu wyjeżdżałem w trasę 330 km. Po 15 km, już za miastem, pojawia się żółta kontrola (niskie ciśnienie w prawej przedniej oponie). Trochę stresu, na najbliższej stacji sprawdzam ciśnienie w oponach: 2.0 (ta od kontrolki), pozostałe po 2.1. Dopompowałem wszystkie i po przejechaniu ok. 750 km wszystkie trzymają zadane przeze mnie wartości.
A po zmianie opon wyzerowałeś system kontroli?
Wyzerowali w serwisie. Poza wszystkim to jest naprawdę renomowany serwis, w którym od lat kupuję, zmieniam i przechowuję opony w różnych autach w bardzo przyjaznych relacjach. A jednak ... Sprawdzać trzeba zawsze, na zasadzie ograniczonego zaufania do pracowników wykonujących rutynowo ok. 60 - 70 tych samych, powtarzalnych operacji codziennie. Na tym m.in. polega system kontroli jakości w produkcji i usługach. Mój błąd, że z pośpiechu wyjazdowego nie sprawdziłem ciśnienia zaraz po wyjeździe z serwisu. Zareagowałem po komunikacie kontrolki, dopompowałem opony i wyzerowałem system do wymaganych wartości. Bez problemów. A żółta kontrolka mogła oznaczać kilka innych przyczyn niskiego ciśnienia poza niedopompowaniem.
Nie rozumiem ludzi, którzy wyśmiewają filozofię ograniczonego zaufania i jednocześnie sami piszą, że "nie ma ludzi nieomylnych" i, że istnieje ryzyko. To jak w końcu jest?
VW T-ROC 2022, 1.5 DPCA, DSG, 18", pełna konfiguracja
Awatar użytkownika
JacK666
Posty: 499
Rejestracja: 20 maja 2023, 20:14

Re: klocki hamulcowe

Post autor: JacK666 »

Trok pisze: 18 kwie 2025, 23:47
Wyzerowali w serwisie.
Ja tam bym im nie uwierzył tylko sam osobiście wyzerował.

Nie znam się, ale jak nie widziałeś, że kasowali to obstawiam, że nie kasowali tylko wyjechałeś bez ustawienia a wtedy ZAWSZE (te wersaliki to z doświadczenia) po kilku/kilkunastu kilometrach wywala błąd bo się średnice kól zmieniły czy to po zmianie całych kół czy opon na tej samej feldze i system głupieje i wywala błąd.
Być może w t-rcocu jest już tak czuły ten system, że wyłapie różnicę 0,1 bara i zareaguje ponieważ, i znów z doświadczenia trzy samochody od VAG'a z tym systemem, system wywalał błąd przy spadku o ok. 0,4-0,5 bara.

A i jeszcze dobrym nawykiem jest zerowanie systemu po przejechaniu kiludziesięciu/kilkuset metrów by po zmianie ogumienia/kół, podniesieniu samochodu wszystko w zawieszeniue wróciło do normy. Ale powtarzam, ja się nie znam.
R-line 2023, 1.5 manual, komfort, led plus, beats, kamera, 18 cali, easy open, keyless itd.
Awatar użytkownika
JacK666
Posty: 499
Rejestracja: 20 maja 2023, 20:14

Re: klocki hamulcowe

Post autor: JacK666 »

Trok pisze: 18 kwie 2025, 23:47
Nie rozumiem ludzi, którzy wyśmiewają filozofię ograniczonego zaufania i jednocześnie sami piszą, że "nie ma ludzi nieomylnych" i, że istnieje ryzyko. To jak w końcu jest?
Jak jest? "Błogosławieni, którzy nie widzieli, a uwierzyli”
R-line 2023, 1.5 manual, komfort, led plus, beats, kamera, 18 cali, easy open, keyless itd.
ODPOWIEDZ