T-Roc - wady i zalety

Wszystkie tematy związane z Volkswagenem T-Roc - zakup, eksploatacja, problemy itd.
Spinner
Posty: 832
Rejestracja: 25 cze 2020, 11:25

Re: T-Roc - wady i zalety

Post autor: Spinner »

Kolego JacK666, zanim to powietrze będzie "lodowate", jak piszesz, to minąć musi naprawdę sporo czasu, a więc bez obaw. Pokręteł, przycisków, suwaków używaj bo po to one są. Zwłaszcza jak na zewnątrz będzie 30 stopni albo i cieplej to te ustawione na stałe 21 stopni nie jest dobre.
2.0 tsi, dsg, 4motion
Trok
Posty: 72
Rejestracja: 19 lut 2025, 17:35

Re: T-Roc - wady i zalety

Post autor: Trok »

JacK666 pisze: 20 cze 2025, 10:43
Spinner pisze: 20 cze 2025, 9:58 Kolego JacK666. "Herezje" to być może zbyt ostre sformułowanie, za które przepraszam, ale naprawdę twierdzenie, że na okrągło chodząca klimatyzacja nie wpływa na rozwój grzybów, bakterii i korozji w układzie jest sprzeczne z podstawowymi zasadami eksploatacji klimy. Pierwszą zasadą dobrej eksploatacji klimy, podawaną przez wszystkich, celem uniknięcia wspomnianych zjawisk, jest właśnie wyłączanie, co najmniej 5 min przed końcem podróży, a/c i pozostawianie samego nadmuchu. Co do szybkiego schłodzenia wnętrza samochodu w upały to procedura jest taka: otwierasz okna, manualnie nastawiasz temperaturę na Lo i nawiew na max (nie czekasz,bo i po co, aż automatyka sama zacznie reagować). Po osiągnięciu żądanego efektu zamykasz okna, wracasz do swoich nastaw i włączasz AUTO. I nie są to jakieś moje, autorskie wymysły tylko zasady powszechnie znane i praktykowane.
Ależ, zupełnie mnie to nie dotknęło bo znam te wszystkie przytoczone teorie o klimatyzacji natomiast wszystko to co napisałem opiera się na moim doświadczeniu z realnego używania klimatyzacji.
Ale napisze jeszcze raz, cały czas podkreślam, że są to moje doświadczenia:

NIGDY mimo tego, ze klimatyzacja jest cały czas włączona nie miałem najmniejszego problemu z brzydkimi zapachami czy innymi tego typu problemami. Nie używam od dawna żadnych chemicznych środków do czyszczenia klimy używałem ich w latach 90-tych gdy miałem klimę reczną.
Mam mały ozonator, którego używam w domu ale w samochodzie też podłączam raz w roku na wiosnę, ustawiam obieg zamknięty, włączam wentylator i ozonuje przez jakies 15-20 minut.

NIGDY w zasadzie nie dotykam nastaw klimatyzacji za wyjątkiem ewentualnej regulacji temperatury na ogół mam ustawione 21 stopni i zmieniam +/- 1 stopień. Jak ustawiasz na Lo i nawiew na maxa to dostajesz od razu lodowate powietrze co nie jest raczej zdrowe więc wolę może dłuższe schładzanie ale mniej agresywne.
Ja też mam podobne doświadczenia. Klimę wyłączam sporadycznie i raczej zimą. Nastawiam w zakresie 18 - 21C ale to jest kwestia indywidualnego odczucia komfortu cieplnego.
VW T-ROC 2022, 1.5 DPCA, DSG, 18", pełna konfiguracja
pshemus
Posty: 452
Rejestracja: 16 lut 2023, 19:23

Re: T-Roc - wady i zalety

Post autor: pshemus »

smoq pisze: 19 cze 2025, 22:53
4. Kamera cofania nie wyłączyła się po wyłączeniu trybu R (rear), działała po ruszeniu do przodu i wyłączyła się po około 40m. Możliwe, że w tym czasie włączone było również światło.
Uwagi: Wg serwisu to normalne działanie.
Z programistycznego podejścia ten przypadek podpada pod "it's not a bug it's a feature" - w Renault jest tak samo i jest tam to zrobione celowo żeby przez chwilę jeszcze widzieć co się dzieje. Czy taki był zamysł VW, tego nie wiem, ale trudno nazwać to wadą.
W każdym spotkanym VW który miał chowaną kamerę zamykała się ona dopiero po kilku-kilkunastu sekundach od ruszenia i światło wstecznego się nie świeciło.
smoq pisze: 19 cze 2025, 22:53 Serwis stwierdził, że rozładowywanie akumulatora to efekt jazdy na krótkich odcinkach, nie pytając jak wygląda użytkowanie samochodu.
Uwagi: Jazda zwykle na odcinkach 15 km. Przez ostatnie 25 lat żaden z używanych na tej samej trasie samochodów nie wykazywał takich objawów, łącznie z Fiatami Cinquecento i Seicento.
To jest niestety przypadłość wszystkich obecnych samochodów - w Seicento nie miało co rozładowywać aku gdy stał nieużywany, a tutaj część elektroniki cały czas chodzi.
W Toyocie RAV4 też się da załatwić aku - kolega nie domknął drzwi, świeciła się jedna lampka w kabinie, nic więcej i przez noc padł mu aku. Tu ciekawostka - mimo, że bateria hybrydy była w pełni naładowana to nie dało się odpalić auta bez podpięcia ładowarki, bo do odpalania silnika służy zwykły akumulator.
Awatar użytkownika
JacK666
Posty: 519
Rejestracja: 20 maja 2023, 20:14

Re: T-Roc - wady i zalety

Post autor: JacK666 »

pshemus pisze: 20 cze 2025, 12:33
Z programistycznego podejścia ten przypadek podpada pod "it's not a bug it's a feature" - w Renault jest tak samo i jest tam to zrobione celowo żeby przez chwilę jeszcze widzieć co się dzieje. Czy taki był zamysł VW, tego nie wiem, ale trudno nazwać to wadą.
W każdym spotkanym VW który miał chowaną kamerę zamykała się ona dopiero po kilku-kilkunastu sekundach od ruszenia i światło wstecznego się nie świeciło.
A właśnie mnie sie przypomniało, że w drugim samochodzie, nie VAG, daje się to ustawić w menu.
Tzn. w menu jest coś takiego cytuję z pamięcie: Czy wyłączyć kamerę bezpośrednio po cofaniu: Tak/Nie
Jak ustawimy "Tak" to wyświetla się obraz z kamery tylko wtedy gdy jest włączony bieg wsteczny, jak ustawimy "Nie" to obraz się pojawia jak wrzucimy wsteczny i jest wyświtlany przez kilkanaście sekund gdy już nie mamy biegu wstecznego i już np. jedziemy do przodu.

W t-rocu tego w menu nie ma i kamera się wyłącza zaraz po wyłączeniu biegu wstecznego natomiast pokrywa kamery czyli uchylny znaczek zamyka się kilkanascie sekund później co zresztą doskonale słychać w kabinie ale obrazu z kamery już nie ma na ekranie.
R-line 2023, 1.5 manual, komfort, led plus, beats, kamera, 18 cali, easy open, keyless itd.
ODPOWIEDZ