Prawie pół roku obserwujesz nieprawidłowe objawy i nic nie robisz? Może warto zgłosić się z problemem do ASO?trokbp pisze: ↑03 wrz 2025, 14:54 Witam wszystkich.
Mam podobny temat (celowo nie piszę problem, bo może ten typ tak ma), dlatego dopisuję tu ten post a nie tworzę nowego tematu.
W troku 1,5 ze skrzynią DSG, w czasie powolnej jazdy przez spowalniacze (zazwyczaj 2 bieg), słychać dzwonienie/stukanie z okolic przodu pojazdu (tylko przy otwartych oknach). Wrażenie jest takie, jakby poluzowane były jakieś osłony, ale nie "stuka" to za każdym razem, na pewno na nierównościach drogi (nie spowalniaczach) i przy wyższej prędkości (30-40 km/h) tego nie słychać.
Z mojej obserwacji wynika, że jak napęd jest "spięty" (większe siły przenosi skrzynia), wówczas tego dźwięku nie ma, ale przy "luźniejszej" jeździe stukanie słychać.
Gdzieś wyczytałem, że tak pracują sprzęgła w tej skrzyni, ale zastanawiam się czy tak być powinno.
Ktoś z Was z takim układem napędowym (napęd tylko przód), zaobserwował, bądź zna to zjawisko?
Samochód odebrany w marcu, aktualnie przebieg to około 9300 km. Zjawisko jest obserwowane od około kwietnia/maja.
skrzynia automat - strasznie głośne metaliczne zgrzyty przy zmianie biegu z wstecznego na D
Re: skrzynia automat - strasznie głośne metaliczne zgrzyty przy zmianie biegu z wstecznego na D
VW T-ROC 2022, 1.5 DSG
Re: skrzynia automat - strasznie głośne metaliczne zgrzyty przy zmianie biegu z wstecznego na D
Gdybym słyszał stukanie/dzwonienie, wszystko jedno, czy z przodu, czy z tyłu pojazdu to waliłbym do ASO i raczej nie dałbym się spławić gadką, że tak pracuje jakiś podzespół, a jeśli tak pracuje, to "proszę mi to naprawić".
2.0 tsi, dsg, 4motion
Re: skrzynia automat - strasznie głośne metaliczne zgrzyty przy zmianie biegu z wstecznego na D
Sam się zastanawiam. Samochód ładny ale napęd do d..y. Osobiście jestem fanem e-CVT ale żona uparła się na VW. Życie...
Re: skrzynia automat - strasznie głośne metaliczne zgrzyty przy zmianie biegu z wstecznego na D
Jak zaznaczyłem na początku, może nie jest to problem, tylko normalna przypadłość tego napędu (tego egzemplarza).Trok pisze: ↑03 wrz 2025, 21:03Prawie pół roku obserwujesz nieprawidłowe objawy i nic nie robisz? Może warto zgłosić się z problemem do ASO?trokbp pisze: ↑03 wrz 2025, 14:54 Witam wszystkich.
Mam podobny temat (celowo nie piszę problem, bo może ten typ tak ma), dlatego dopisuję tu ten post a nie tworzę nowego tematu.
W troku 1,5 ze skrzynią DSG, w czasie powolnej jazdy przez spowalniacze (zazwyczaj 2 bieg), słychać dzwonienie/stukanie z okolic przodu pojazdu (tylko przy otwartych oknach). Wrażenie jest takie, jakby poluzowane były jakieś osłony, ale nie "stuka" to za każdym razem, na pewno na nierównościach drogi (nie spowalniaczach) i przy wyższej prędkości (30-40 km/h) tego nie słychać.
Z mojej obserwacji wynika, że jak napęd jest "spięty" (większe siły przenosi skrzynia), wówczas tego dźwięku nie ma, ale przy "luźniejszej" jeździe stukanie słychać.
Gdzieś wyczytałem, że tak pracują sprzęgła w tej skrzyni, ale zastanawiam się czy tak być powinno.
Ktoś z Was z takim układem napędowym (napęd tylko przód), zaobserwował, bądź zna to zjawisko?
Samochód odebrany w marcu, aktualnie przebieg to około 9300 km. Zjawisko jest obserwowane od około kwietnia/maja.
Druga sprawa, mam gwarancję, na ten moment samochód jeździ normalnie, bez innych objawów, jak trzeba będzie, skorzystam z gwarancji.
Trzecia sprawa, nie jestem typem użytkownika, który ze wszystkim jeździ do ASO. Będzie przegląd, zapytam, jak się wczesniej rozpadnie, naprawią na gwarancji.
Ostatnia rzecz, zadałem pytanie o wrażenia i ewentualne opinie innych użytkowników w konkretnym temacie, nie prosiłem o ocenę mojego postepowania.
T-roc 1,5, DSG, R-line Plus 2025
Re: skrzynia automat - strasznie głośne metaliczne zgrzyty przy zmianie biegu z wstecznego na D
Prosze daj znać co powiedzą. Nie chodzi o szukanie usterek ale warto dzielić się wrażeniami oraz uwagami. Ja miałem jeszcze inne "problemy" z DSG. Ostatecznie była jazda porównawcza wraz z rzeczoznawcą, adaptacje, podgląd parametrów podczas jazdy z komputerem itd. Drugi TRoc jeszcze gorzej jeździł więc ostatecznie TTTM w wielu rzeczach. To, co dla mnie jest usterką inni nawet nie zauważą. Co do grzechotania to udawało mi się wymusić czasami. Jak mi się nudzi to testuję w różnych kombinacjach auto. Normalnie na codzień nikt pewnie tak nie jeździ.trokbp pisze: ↑04 wrz 2025, 9:04Jak zaznaczyłem na początku, może nie jest to problem, tylko normalna przypadłość tego napędu (tego egzemplarza).Trok pisze: ↑03 wrz 2025, 21:03Prawie pół roku obserwujesz nieprawidłowe objawy i nic nie robisz? Może warto zgłosić się z problemem do ASO?trokbp pisze: ↑03 wrz 2025, 14:54 Witam wszystkich.
Mam podobny temat (celowo nie piszę problem, bo może ten typ tak ma), dlatego dopisuję tu ten post a nie tworzę nowego tematu.
W troku 1,5 ze skrzynią DSG, w czasie powolnej jazdy przez spowalniacze (zazwyczaj 2 bieg), słychać dzwonienie/stukanie z okolic przodu pojazdu (tylko przy otwartych oknach). Wrażenie jest takie, jakby poluzowane były jakieś osłony, ale nie "stuka" to za każdym razem, na pewno na nierównościach drogi (nie spowalniaczach) i przy wyższej prędkości (30-40 km/h) tego nie słychać.
Z mojej obserwacji wynika, że jak napęd jest "spięty" (większe siły przenosi skrzynia), wówczas tego dźwięku nie ma, ale przy "luźniejszej" jeździe stukanie słychać.
Gdzieś wyczytałem, że tak pracują sprzęgła w tej skrzyni, ale zastanawiam się czy tak być powinno.
Ktoś z Was z takim układem napędowym (napęd tylko przód), zaobserwował, bądź zna to zjawisko?
Samochód odebrany w marcu, aktualnie przebieg to około 9300 km. Zjawisko jest obserwowane od około kwietnia/maja.
Druga sprawa, mam gwarancję, na ten moment samochód jeździ normalnie, bez innych objawów, jak trzeba będzie, skorzystam z gwarancji.
Trzecia sprawa, nie jestem typem użytkownika, który ze wszystkim jeździ do ASO. Będzie przegląd, zapytam, jak się wczesniej rozpadnie, naprawią na gwarancji.
Ostatnia rzecz, zadałem pytanie o wrażenia i ewentualne opinie innych użytkowników w konkretnym temacie, nie prosiłem o ocenę mojego postepowania.
Re: skrzynia automat - strasznie głośne metaliczne zgrzyty przy zmianie biegu z wstecznego na D
Jak coś ustalę w czasie wizyty, to dam znać. Być może wybiorę się wcześniej niż na przegląd, bo mam też inną sprawę w salonie do załatwienia, to jak będę, od razu zapytam.
T-roc 1,5, DSG, R-line Plus 2025