T-roc R-line 1.5 DSG co warto dołożyć a z czego zrezygnować ?

Wszystkie tematy związane z Volkswagenem T-Roc - zakup, eksploatacja, problemy itd.
Wachacz
Posty: 510
Rejestracja: 27 wrz 2021, 18:22

Re: T-roc R-line 1.5 DSG co warto dołożyć a z czego zrezygnować ?

Post autor: Wachacz »

A co to za przyjemność kiedy jadą sznury samochodów zwalniają,chamują,przyśpieszają jaki jest zysk jazdy tempomatem w manualu ? nigdy nie miałem automatu ale myślę że auto znakomicie daje sobie radę na tempomacie ?.Napisz, na czym polega ułatwienie jazdy na tempomacie w manualu na zapchanej A4 ?.
Ziomekatomek
Posty: 243
Rejestracja: 22 sie 2021, 12:57

Re: T-roc R-line 1.5 DSG co warto dołożyć a z czego zrezygnować ?

Post autor: Ziomekatomek »

Przyjemność jest taka, że nie trzymasz nóg w wymuszonej pozycji i mózg ma mniej do roboty. Efekt jest taki, że męczysz się wolniej zwiększając poziom bezpieczeństwa swój i innych.

ACC w manuału ma sens właśnie na autostradach i drogach szybkiego ruchu. Jak jedziesz powyżej 100 to i tak nie masz potrzeby redukować z 6 biegu, a czasami i od 70 km/h.

Trzeba się tylko nauczyć odpowiednio wcześnie rozpoczynać manewr wyprzedzania, używać kierunkowskazów i zoptymalizować odległość do poprzedzającego pojazdu.
Wachacz
Posty: 510
Rejestracja: 27 wrz 2021, 18:22

Re: T-roc R-line 1.5 DSG co warto dołożyć a z czego zrezygnować ?

Post autor: Wachacz »

Ja to wszystko wiem ale jest wiele sytuacji że jedziesz dużo wolniej i tak na tempomacie beż redukcji nie pojedziesz 40 czy 50 km/godz. Na 6 biegu ?.Co innego w DSG pewnie frajda z jazdy.Kolega ma nowego Mercedesa z 9 stopniowym automatem za ok.300 tys/zł pytałem go czy jeżdzi na tempomacie odpowiedział że bardzo rzadko używa,mówi to samo co ja że drogi są strasznie zapchane autami sens tempomatu jest wątpliwy i nie bardzo ufa tym nowym technologiom że ato samo "myśli"to kolejny jego mercedes,pytałem ludzi pod garażami tak z ciekawości większość nie używa tempomatu pewnie też nie latają po trasach jak Ty jak pasuje to jeździć i cieszyć się z jazdy mi po 42 latach jeżdżenia już nie bardzo się chce.pozdrawiam
Spinner
Posty: 686
Rejestracja: 25 cze 2020, 11:25

Re: T-roc R-line 1.5 DSG co warto dołożyć a z czego zrezygnować ?

Post autor: Spinner »

Wachacz pisze: 23 wrz 2022, 15:42 Ja to wszystko wiem ale jest wiele sytuacji że jedziesz dużo wolniej i tak na tempomacie beż redukcji nie pojedziesz 40 czy 50 km/godz. Na 6 biegu ?.Co innego w DSG pewnie frajda z jazdy.Kolega ma nowego Mercedesa z 9 stopniowym automatem za ok.300 tys/zł pytałem go czy jeżdzi na tempomacie odpowiedział że bardzo rzadko używa,mówi to samo co ja że drogi są strasznie zapchane autami sens tempomatu jest wątpliwy i nie bardzo ufa tym nowym technologiom że ato samo "myśli"to kolejny jego mercedes,pytałem ludzi pod garażami tak z ciekawości większość nie używa tempomatu pewnie też nie latają po trasach jak Ty jak pasuje to jeździć i cieszyć się z jazdy mi po 42 latach jeżdżenia już nie bardzo się chce.pozdrawiam
A ja wręcz przeciwnie. Używam aktywnego tempomatu głównie w korkach. Autko samo się przesuwa za poprzednikiem. Co najwyżej, jak stanie trochę dłuższe, to tylko paluszkiem naciskam "Resume" i śpię sobie dalej.
Wachacz
Posty: 510
Rejestracja: 27 wrz 2021, 18:22

Re: T-roc R-line 1.5 DSG co warto dołożyć a z czego zrezygnować ?

Post autor: Wachacz »

Oczywiście w korkach ale auto w DSG normalny manual w korku się zdławi trzeba redukować biegi czy nie ???.
c3c
Posty: 66
Rejestracja: 06 cze 2022, 23:22

Re: T-roc R-line 1.5 DSG co warto dołożyć a z czego zrezygnować ?

Post autor: c3c »

alex2205 pisze: 21 wrz 2022, 16:11
1) Pierwsza wątpliwość pojawiła się już przy wyborze koloru, mnie osobiście bardzo podoba się biały z czarnym dachem, jednak w tej opcji lakier jest "zwykły" nie perłowy/ metaliczny, opinia Pana z salonu, że ten rodzaj lakieru jest jednak słabszy mniej odporny i jednak gorzej prezentuje się na żywo, więc przystaliśmy na opcję całego czarnego jako, że ten kolor jest w opcji "perłowy".

2) Fotele wybraliśmy w opcji ErgoActive ze względu na to, że średnio podobała nam się kratka na podstawowych fotelach w tym modelu, testowaliśmy modele Jazz z wersji Style na jeździe próbnej i były dla nas wygodne oraz podobały nam się wizualnie, jednak nie ma opcji wyboru tego typu siedzeń w wersji R-line.

3) Mąż uparł się na felgi 19" chociaż tutaj pojawiają się obawy jak sprawdzą się one na polskich drogach, może ktoś ma jakieś doświadczenie w tej kwestii?

4) Wybraliśmy pakiet stylistyczny Black Style.

5) Dorzuciliśmy oświetlenie : IQ. LIGHT Reflektory LED Matrix.

6) Mocno zastanawialiśmy się nad pakietem "Pakiet IQ." Drive Travel Assist Medium tutaj do mnie mocno przemawiała kwestia martwego pola w lusterkach ale podobno w przypadku Volkswagenów nie jest to tak dobrze rozwiązane i ta świecąca się kontrolka jest dosyć mała?

7) Dorzuciliśmy też System Easy Open & Close z alarmem.

8) Myśleliśmy również o dodatkowym nagłośnieniu beats jednak nie mieliśmy opcji przetestować go na żywo więc zrezygnowaliśmy kierując się opiniami, że różnica nie jest zauważalna, zabiera trochę miejsca z bagażnika plus troszkę trzeba dopłacić a jakość dźwięku odpowiadała nam już w testowanym modelu Style gdzie głośniki były podstawowe.

Nieuchronnie (mam nadzieję) zbliża się chwila odbioru naszego samochodu (połowa/końcówka października). W zasadzie nie tyle naszego, bo to będzie raczej codzienne auto mojej lepszej połowy, które od czasu do czasu sobie pożyczę na przejażdżkę ;)

Wybór padł na wersję Style w kolorze indium gray z czarnym dachem oraz z pakietem Black Style - moim zdaniem świetnie się komponuje ten kolor z czarnymi felgami i dodatkami bez chromów, a ku mojemu zaskoczeniu to moja piękniejsza połowa bez żadnej sugestii z mojej strony sama wybrała taką konfigurację z czego byłem niezmiernie zadowolony.

Kwestia wyposażenia jest bardzo subiektywna, kto do czego jest przyzwyczajony, czego oczekuje od auta na podstawie wcześniej użytkowanych samochodów, od warunków, w jakich będzie samochód użytkował, od ilości banknotów NBP w swoim portfelu itd. Dla mnie "must have" jest np. automat, aktywny tempomat i system bezkluczykowy. Na szczęście za samochód nie płacimy gotówką, więc łatwiej nam było finansowo i mentalnie pozwolić sobie na nieco więcej.
Po weekendowej przygodzie z samochodem "demo" do konfiguracji dołączyły m.in. matrycowe reflektory (fantastyczna sprawa), fotel "ergo active" i kilka innych gadżetów, w tym moje "widzimisię" w postaci nawigacji Discover Pro z ekranem 9,2''. Nawigację mam w nosie, ale bardzo spodobał mi się większy ekran i oprogramowanie, które daje możliwość personalizacji wyświetlanych na ekranie treści. Świadomie natomiast, pomimo że jestem facetem i bardzo mi się podoba agresywny wygląd R-line, nie "nalegałem" na tę wersję, pozostając przy Style. Po prostu wszystko to, co wybraliśmy, kosztowałoby w "er-lajnie" sporo więcej (np. Digital Cockpit Pro za dopłatą, a dodatkowo wydaje mi się, że w momencie składania zamówienia "matrixy" też były znacznie tańsze w "stajlu").

Co do felg, brałbym raczej 18''. W swoim "starym" samochodzie mam takie właśnie i w połączeniu z dość sztywnym zawieszeniem jest twardo i czuć każde dziursko na drodze. Jak wsiadłem do auta mojego syna z "szesnastkami", to miałem wrażenie, że "leżące policjanty" mogę stówką przejeżdżać i nic się nie stanie ;) Osiemnaście cali to dla mnie taki złoty środek między wyglądem a komfortem.

Na koniec kwestia Beats'a. Chciałem, ale miły Pan z VW odradził, mówiąc że praktycznie nic nie wnosi oprócz nieco bardziej rozbudowanego equalizera i wątpliwej jakości głośnika basowego. Przyznam się, że w naszym poprzednim aucie (Seat Leon) był Beats, który w porównaniu z podstawowym nagłośnieniem grał znacząco lepiej, ale mając nadzieję, że "podstawa" w VW jest lepsza niż w Seacie, zrezygnowaliśmy z tego "ficzera".

BTW, wie ktoś może w jakim pakiecie jest system wspomagania parkowania (to coś, co samo wykrywa miejsce i samo kręci kierownicą)? Czy jest już w pakiecie z Lane Assist, czy może trzeba za to jakoś ekstra dopłacać?
Braders
Posty: 146
Rejestracja: 22 cze 2022, 18:03

Re: T-roc R-line 1.5 DSG co warto dołożyć a z czego zrezygnować ?

Post autor: Braders »

c3c pisze: 25 wrz 2022, 2:02
BTW, wie ktoś może w jakim pakiecie jest system wspomagania parkowania (to coś, co samo wykrywa miejsce i samo kręci kierownicą)? Czy jest już w pakiecie z Lane Assist, czy może trzeba za to jakoś ekstra dopłacać?
W mojej specyfikacji life + 30 kzł w pakietach mam to wpisane w sekcji "masz to w standardzie" jako system wspomagania parkowania z czujnikami z przodu i z tyłu. W końcu to tylko kawałek prostego oprogramowania. Bardziej interesuje mnie czy przy haku jest programowe wspomaganie parkowania i stabilizacja ruchu jak w innych vw. Nigdzie o tym słowa nie ma.
c3c
Posty: 66
Rejestracja: 06 cze 2022, 23:22

Re: T-roc R-line 1.5 DSG co warto dołożyć a z czego zrezygnować ?

Post autor: c3c »

Dzięki za info, szukałem tego w wyposażeniu dodatkowym, a mam to zapisane również w sekcji "masz to w standardzie" jako Park Assist :)
Wachacz
Posty: 510
Rejestracja: 27 wrz 2021, 18:22

Re: T-roc R-line 1.5 DSG co warto dołożyć a z czego zrezygnować ?

Post autor: Wachacz »

Ja może podpowiem coś bardzo eażnego o czym może nie wiecie warto dokupic gwarancję dodatkową na 3 lata będzie wówczas na 5 lat koszt w 2021r ok.1900 zł,warto też pomyśleć o pakietach serwisowych ?.
morfeusz747
Posty: 296
Rejestracja: 26 sty 2020, 17:32

Re: T-roc R-line 1.5 DSG co warto dołożyć a z czego zrezygnować ?

Post autor: morfeusz747 »

Jak się mało jeździ to dodatkowa gwarancja jest bezsensu. Pakiet serwisowy tak.
Zresztą te dwa elementy teraz występują jako jedna pozycja, zostało to niedawno zmienione i nie można rozdzielić
ODPOWIEDZ