T-roc R-line 1.5 DSG co warto dołożyć a z czego zrezygnować ?

Wszystkie tematy związane z Volkswagenem T-Roc - zakup, eksploatacja, problemy itd.
Pado
Posty: 595
Rejestracja: 21 maja 2019, 21:14

Re: T-roc R-line 1.5 DSG co warto dołożyć a z czego zrezygnować ?

Post autor: Pado »

także miałem do tej pory auta czarne i teraz mam t Roca białego z czarnym dachem i jest o niebo lepiej, tak jak zostało napisane - na białym mimo, że brudny to jakoś lepiej wygląda niż czarny. Na czarnym widać rysy, zacieki , kurz...nigdy więcej :) choć oczywiście czarne zawsze prezentuje się dobrze...w salonie :)
marlod
Posty: 17
Rejestracja: 14 sie 2022, 23:10
Lokalizacja: Łódź

Re: T-roc R-line 1.5 DSG co warto dołożyć a z czego zrezygnować ?

Post autor: marlod »

Moja konfiguracja zamówionego T-Roca jest następująca:

T-Roc Style 1.5 TSI 110 kW / 150 KM automatyczna, DSG 7-stopniowa. Kolor Niebeski Ravenna +czarny dach metalik.

czy to są te najlepsze ergo fotele?

Koła
Obręcze ze stopu metali lekkich Grange Hill 7Jx18, czarne
Opony 215/50 R18
Fotele
Fotel kierowcy i pasażera, sportowy
Fotel kierowcy i pasażera, z regulacją wysokości
Oparcie przedniego fotela pasażera, składane
Oparcie tylnej kanapy z podłokietnikiem, składane i dzielone
Podłokietnik z przodu, ze schowkiem
Regulacja odcinka lędźwiowego dla siedzeń przednich
Tapicerka siedzeń z tkaniny "Jazzy"
Multimedia
System dźwięku "beats" [6 głośników + subwoofer]
App-Connect - bezprzewodowe połączenie smartfona z samochodem
Bluetooth
Digital Cockpit Pro - Cyfrowy zestaw wskaźników z komputerem pokładowym o przekątnej 10,25",
personalizowany
Gniazdo USB-C z przodu oraz gniazdo USB-C do ładowania z tyłu
Przygotowanie do We Connect
Przygotowanie do We Connect Plus (bezpłatnie na 3 lata), zawiera We Connect
Radio
Radio cyfrowe DAB+
System nawigacji Discover Pro z usługą "Streaming&Internet", z wyświetlaczem 9,2"
Zewnętrzne
Chromowane listwy drzwi
Dynamiczna regulacja zasięgu reflektorów
Funkcja automatycznego włączania świateł z funkcją Coming/Leaving Home,światła do jazdy dziennej w
technologii LED
Lusterka zewnętrzne: asferyczne po stronie kierowcy
Oświetlenie zewnętrzne przestrzeni wokół drzwi przednich
Reflektory LED Plus ze światłami do dziennej LED i funkcją doświetlania zakrętów
Relingi dachowe, srebrne
Tylne światła w technologii LED
Światła na złą pogodę z funkcją statycznego doświetlania zakrętów
Wewnętrzne
2 lampki LED do czytania z przodu oraz 2 z tyłu
Gałka dźwigni zmiany biegów obszyta skórą
Kierownica multifunkcyjna, obszyta skórą z funkcją Tiptronic
Oświetlenie Ambient
Oświetlenie przestrzeni wokół nóg z przodu
Panel na desce rozdzielczej w kolorze szarym "Deep Iron"
Podłoga bagażnika regulowana na wysokość
Elektryczne i funkcjonalne
Aktywny tempomat ACC do 210 km/h z automatyczną regulacją odległości
Bateria 380 A (59 Ah)
Keyless Access - bezkluczykowy dostęp i uruchamianie samochodu
Czujnik deszczu
Gniazdo 12 V w konsoli środkowej
Klimatyzacja z regulacją automatyczną "Climatronic", 2-strefowa, z funkcją Air Care
Light Assist - system automatycznej zmiany świateł mijania na drogowe
Lusterka boczne elektrycznie regulowane, składane i podgrzewane
Lusterko wsteczne, automatycznie przyciemniane
Park Assist - system wspomagania parkowania z czujnikami partowania z przodu i z tyłu
System Start-Stop z odzyskiwaniem energii przy hamowaniu
Szyby elektrycznie sterowane z przodu i tyłu
Bezpieczeństwo
Asystent podjazdu
Emergency call - automatyczne wzywanie pomocy
Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania w mieście
Hamulec postojowy elektromechaniczny z funkcją Auto-Hold
Isofix - przygotowanie do montażu fotelików dziecięcych na siedzeniach z tyłu
Poduszka czołowa kierowcy i pasażera wraz z deaktywacją poduszki powietrznej dla pasażera
Poduszki powietrzne boczne dla kierowcy i pasażera oraz kurtyny powietrzne przód/tył
Sygnalizacja spadku ciśnienia w oponach
System Lane Assist - asystent utrzymania pasa ruchu
System rozpoznający zmęczenie kierowcy
System wykrywający pieszych
Sytemy bezpieczeństwa: ESP, ASR, ABS, EDL, EDTC oraz funkcja stabilizacji przyczepy
Additional Equipment
Autoalarm
Dywaniki gumowe Premium, przednie i tylne, Nr art. 2GA061500 82V
Dywaniki tekstylne z przodu i z tyłu
Funkcja obsługi głosowej
Kamera cofania
Koło zapasowe, dojazdowe
Komplet kół zimowych T-Roc 17" - felga z e stopu metali lekkich Merano, Parts nr: 2GA073527 DM9
Kontrolka poziomu płynu do spryskiwaczy
Pakiet Comfort
Podgrzewane dysze spryskiwaczy
Podgrzewane fotele przednie
Rabat
Śruby kół z zabezpieczeniem antykradzieżowym
System rozpoznawania znaków drogowych
c3c
Posty: 66
Rejestracja: 06 cze 2022, 23:22

Re: T-roc R-line 1.5 DSG co warto dołożyć a z czego zrezygnować ?

Post autor: c3c »

Fotel kierowcy ergoActive to najdroższa opcja, stad wnioskuję, że są najlepsze. Czym się różnią od wersji bez "ergoActive"? Nie wiem jak sama tapicerka, ale dodatkowo jest wzdłużna regulacja podparcia ud (dla niektórych zbyteczne, dla innych "must have") oraz elektrycznie regulowane podparcie lędźwiowe. Jest też pseudo masaż, ale nie liczyłbym na cuda, to po prostu "pracujące" podparcie lędźwiowe ;)
Wachacz
Posty: 510
Rejestracja: 27 wrz 2021, 18:22

Re: T-roc R-line 1.5 DSG co warto dołożyć a z czego zrezygnować ?

Post autor: Wachacz »

marlod pisze: 12 paź 2022, 23:45 Moja konfiguracja zamówionego T-Roca jest następująca:

T-Roc Style 1.5 TSI 110 kW / 150 KM automatyczna, DSG 7-stopniowa. Kolor Niebeski Ravenna +czarny dach metalik.

czy to są te najlepsze ergo fotele?

Koła
Obręcze ze stopu metali lekkich Grange Hill 7Jx18, czarne
Opony 215/50 R18
Fotele
Fotel kierowcy i pasażera, sportowy
Fotel kierowcy i pasażera, z regulacją wysokości
Oparcie przedniego fotela pasażera, składane
Oparcie tylnej kanapy z podłokietnikiem, składane i dzielone
Podłokietnik z przodu, ze schowkiem
Regulacja odcinka lędźwiowego dla siedzeń przednich
Tapicerka siedzeń z tkaniny "Jazzy"
Multimedia
System dźwięku "beats" [6 głośników + subwoofer]
App-Connect - bezprzewodowe połączenie smartfona z samochodem
Bluetooth
Digital Cockpit Pro - Cyfrowy zestaw wskaźników z komputerem pokładowym o przekątnej 10,25",
personalizowany
Gniazdo USB-C z przodu oraz gniazdo USB-C do ładowania z tyłu
Przygotowanie do We Connect
Przygotowanie do We Connect Plus (bezpłatnie na 3 lata), zawiera We Connect
Radio
Radio cyfrowe DAB+
System nawigacji Discover Pro z usługą "Streaming&Internet", z wyświetlaczem 9,2"
Zewnętrzne
Chromowane listwy drzwi
Dynamiczna regulacja zasięgu reflektorów
Funkcja automatycznego włączania świateł z funkcją Coming/Leaving Home,światła do jazdy dziennej w
technologii LED
Lusterka zewnętrzne: asferyczne po stronie kierowcy
Oświetlenie zewnętrzne przestrzeni wokół drzwi przednich
Reflektory LED Plus ze światłami do dziennej LED i funkcją doświetlania zakrętów
Relingi dachowe, srebrne
Tylne światła w technologii LED
Światła na złą pogodę z funkcją statycznego doświetlania zakrętów
Wewnętrzne
2 lampki LED do czytania z przodu oraz 2 z tyłu
Gałka dźwigni zmiany biegów obszyta skórą
Kierownica multifunkcyjna, obszyta skórą z funkcją Tiptronic
Oświetlenie Ambient
Oświetlenie przestrzeni wokół nóg z przodu
Panel na desce rozdzielczej w kolorze szarym "Deep Iron"
Podłoga bagażnika regulowana na wysokość
Elektryczne i funkcjonalne
Aktywny tempomat ACC do 210 km/h z automatyczną regulacją odległości
Bateria 380 A (59 Ah)
Keyless Access - bezkluczykowy dostęp i uruchamianie samochodu
Czujnik deszczu
Gniazdo 12 V w konsoli środkowej
Klimatyzacja z regulacją automatyczną "Climatronic", 2-strefowa, z funkcją Air Care
Light Assist - system automatycznej zmiany świateł mijania na drogowe
Lusterka boczne elektrycznie regulowane, składane i podgrzewane
Lusterko wsteczne, automatycznie przyciemniane
Park Assist - system wspomagania parkowania z czujnikami partowania z przodu i z tyłu
System Start-Stop z odzyskiwaniem energii przy hamowaniu
Szyby elektrycznie sterowane z przodu i tyłu
Bezpieczeństwo
Asystent podjazdu
Emergency call - automatyczne wzywanie pomocy
Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania w mieście
Hamulec postojowy elektromechaniczny z funkcją Auto-Hold
Isofix - przygotowanie do montażu fotelików dziecięcych na siedzeniach z tyłu
Poduszka czołowa kierowcy i pasażera wraz z deaktywacją poduszki powietrznej dla pasażera
Poduszki powietrzne boczne dla kierowcy i pasażera oraz kurtyny powietrzne przód/tył
Sygnalizacja spadku ciśnienia w oponach
System Lane Assist - asystent utrzymania pasa ruchu
System rozpoznający zmęczenie kierowcy
System wykrywający pieszych
Sytemy bezpieczeństwa: ESP, ASR, ABS, EDL, EDTC oraz funkcja stabilizacji przyczepy
Additional Equipment
Autoalarm
Dywaniki gumowe Premium, przednie i tylne, Nr art. 2GA061500 82V
Dywaniki tekstylne z przodu i z tyłu
Funkcja obsługi głosowej
Kamera cofania
Koło zapasowe, dojazdowe
Komplet kół zimowych T-Roc 17" - felga z e stopu metali lekkich Merano, Parts nr: 2GA073527 DM9
Kontrolka poziomu płynu do spryskiwaczy
Pakiet Comfort
Podgrzewane dysze spryskiwaczy
Podgrzewane fotele przednie
Rabat
Śruby kół z zabezpieczeniem antykradzieżowym
System rozpoznawania znaków drogowych
Ja za tak samo skonfigurowanego T roca beż dostępu bezkluczkowego na kołach 17" i w manualu,kolor biały zapłaciłem w maju 2021r 102 tys/zł ! Po dużym upuście dla grup zawodowych,napisz ile teraz zabulisz za wykonane w wersji oszczędnościowej auto,że słabym środkiem,i drutem do podpierania maski.O jednym chyba zapomniałeś coś bardzo potrzebne w aucie elektrycznie zamykany bagażnik ja tego nie mam szkoda bardzo przdarny "bajer".pozdrawiam
marlod
Posty: 17
Rejestracja: 14 sie 2022, 23:10
Lokalizacja: Łódź

Re: T-roc R-line 1.5 DSG co warto dołożyć a z czego zrezygnować ?

Post autor: marlod »

160.000 ZŁ. A co mnie obchodzi jakiś drut do maski czy inne automaty. Ważny jest automat w skrzyni biegów.
Wachacz
Posty: 510
Rejestracja: 27 wrz 2021, 18:22

Re: T-roc R-line 1.5 DSG co warto dołożyć a z czego zrezygnować ?

Post autor: Wachacz »

Auto za 160 tys.z drutem do podpierania maski to słabo wygląda,słabo wykonane wnętrze pachnie "tandetą"trzeszczące plastiki też słabe,automatyczną klapa bagażnika bardzo potrzebny "bajer" sam się przekonasz otwierając i zamykając bagażnik ręcznie.Poczytaj o tym "automacie w skrzyni biegów" czy są problemy czy OK jaka to przekładnia mokra,słucha itd.Obecnie T roc to następca golfa jak piszą ludzie od motoryzacji takie auto dla ludu "inny golf".Piszę o T rocu tak jak piszę bo tym jeżdżę na codzień od 1,5 roku oczywiście to moje zdanie auto nie warte tak dużych pieniędzy ja za 102 tys.mogę jeździć beż wyżutów sumienia że kupiłem.pozdrawiam
marlod
Posty: 17
Rejestracja: 14 sie 2022, 23:10
Lokalizacja: Łódź

Re: T-roc R-line 1.5 DSG co warto dołożyć a z czego zrezygnować ?

Post autor: marlod »

Kupuję samochód raz na.. 14-15 lat;))) Ostatnio w 2008 roku. Teraz wybór padł na T-Roca.Klapa od silnika niech sobie na drut będzie podtrzymywana, bagażnik nie musi się otwierać automatycznie. Teraz wszystkie auta są z plastiku.
c3c
Posty: 66
Rejestracja: 06 cze 2022, 23:22

Re: T-roc R-line 1.5 DSG co warto dołożyć a z czego zrezygnować ?

Post autor: c3c »

@Wahacz, piszesz jakby VW za sam lifting kasował 60 tys. PLN więcej, a tak nie jest. Samochody ogólnie podrożały, więc siłą rzeczy i T-Roc. Mam to auto, a w zasadzie moja lepsza połowa, bo ja jeżdżę znacznie lepszym samochodem - Królową Lawet w wersji III ;) - i na razie zarówno ona, jak i ja, jesteśmy pod dużym wrażeniem samochodu - tego co oferuje jeśli chodzi o rozwiązania techniczne (mamy dość bogato wyposażoną wersję): matrycowe ledy, systemy półautonomiczne i bezpieczeństwa, multimedia, prowadzenie, skrzynia DSG (jest jedną z najszybszych skrzyń, z którymi jeździłem) i wiele innych pierdółek, których teraz nawet nie pamiętam. Ogólnie wrażenia mamy bardzo pozytywne. I nie pachnie w środku tandetą, plastiki nie skrzypią (może jestem przyzwyczajony - mam Renault Lagunę ;) ). No i mamy elektryczną klapę bagażnika, chociaż to bardziej gadżet moim zdaniem i mógłbym się bez niej obyć.

T-Roc podrożał około 20-30 tys. PLN od czasu, kiedy zapewne Ty kupowałeś. Nie ma teraz zniżki dla grup zawodowych, więc siłą rzeczy rabaty są mniejsze. Przypuszczam, że skoro płaciłeś nieco ponad stówkę, to teraz Twoje auto kosztowałoby pewnie ok. 135-140 tys. PLN minus rabat, a za wersję, za którą kolega wyżej dał 160K zapłaciłbyś pewnie co najmniej 130 tys.

Zgadzam się oczywiście, że 160 tys. PLN za auto w tym segmencie to niemało, ale takie są realia. Tak naprawdę ciężko znaleźć godną alternatywę w dużo niższej cenie. A za kilka lat będziesz mógł napisać, że 200K to dużo za dużo, bo niedawno można było za 160K takie kupić ;)
alex2205
Posty: 20
Rejestracja: 21 wrz 2022, 15:44

Re: T-roc R-line 1.5 DSG co warto dołożyć a z czego zrezygnować ?

Post autor: alex2205 »

Pado pisze: 11 paź 2022, 14:22 także miałem do tej pory auta czarne i teraz mam t Roca białego z czarnym dachem i jest o niebo lepiej, tak jak zostało napisane - na białym mimo, że brudny to jakoś lepiej wygląda niż czarny. Na czarnym widać rysy, zacieki , kurz...nigdy więcej :) choć oczywiście czarne zawsze prezentuje się dobrze...w salonie :)
Czyli jeszcze jedno potwierdzenie, że czarny się owszem super prezentuje ale nie jest praktyczny. Choć jak zabieraliśmy się do tematu wyboru auta i koloru to myślałam, że to biały jest najmniej praktyczny bo jasny i brud będzie mocniej widać, a tu proszę jest dokładnie odwrotnie.


Co do ceny.. porównując te sprzed kilku lat powinniśmy nie kupować aut, mieszkań, produktów w sklepie. Mała szansa kupić mieszkanie w takim samym standardzie i podobnej cenie jak jeszcze kilka lat temu. Niestety wszystko idzie w górę, my przed podjęciem decyzji zrobiliśmy dosyć duże porównanie z aut dostępnych na rynku w tym samym segmencie i to nie jest tak, że Volkswagen T-roc poszedł w górę o te plus minus 30 tysięcy tylko wszystkie modele są teraz droższe. Dużą zaletą kupowania od tego roku jest moim zdaniem ten lift i mimo, że cena jest wyższa to jednak coś za tym idzie i uważam, że od tego roku dużo rzeczy jest zrobionych/wygląda dużo lepiej. A czy faktycznie warto to wiadomo każdy z nas odpowie sobie na to pytanie po kilku latach użytkowania :)
Anjuna
Posty: 43
Rejestracja: 19 gru 2021, 22:35
Lokalizacja: Katowice

Re: T-roc R-line 1.5 DSG co warto dołożyć a z czego zrezygnować ?

Post autor: Anjuna »

Ja dodam jeszcze od siebie, że warto wziąć jeszcze pod uwagę fakt, że T-Roc to ta ostatnia seria "normalnych" Volkswagenów, które faktycznie się wyróżniały na tle konkurencji. Gdy poczyta, poogląda i posłucha się jaką kompromitacją, fuszerką i niedopatrzeniem jest niepoprawiony przez kilka lat (!!!) software oraz jakość wykonania Golfa VIII oraz elektrycznych ID.3 i ID.4, patrząc na T-Roca opartego na sprawdzonej i bardzo cenionej technologii chyba najbardziej udanego Golfa (siódemki), to trudno nawet przez chwilę rozważać klasycznego kompakta od VW. Nie ja jedyny, który właśnie w T-Rocu widzi "nowego Golfa", czyli auto mające być sumą jak największej ilości elementów i cech, które są nam w aucie potrzebne, mają działać i być przyzwoite estetycznie, bez wodotrysków ;)

Dodajmy jeszcze fakt, że samochody owszem, drożeją drastycznie i wypychają ludzi w barbarzyński w Polsce rynek aut używanych, co jest bardzo niepokojące i przygnębiające. Ale - to nie jest ostatnie słowo, bo drożej będzie dalej, najpierw od stycznia 2023, potem pewnie jeszcze kilka razy w przyszłym roku i... Okaże się, że kupując auto na koniec tego roku wcale tak dużo się nie traci. Takie czasy. Gdy będę myślał o zmianie, czyli w 2026 roku, Volkswagen będzie oferować już same tabletowo-dotykowe koszmarki za 200k wzwyż, rynek będzie zapchany kupowanymi przez margines elektrykami, a czy gospodarka nam się trochę polepszy... Kto to wie. Nie jest źle, bo będzie gorzej. Pozdrawiam!:)
ODPOWIEDZ