Strona 2 z 3

Re: Uszkodzony system START/STOP

: 08 lut 2023, 20:10
autor: Mun
W salonie vw podtrzymywane są akumulatory AGM aut wystawowych Start/Stop ładowarką CTEK MXS 5.0. Nie jest tania ale ma bardzo dobre recenzje. Prostownikami starego typu można zniszczyć zainstalowany
akumulator.

Re: Uszkodzony system START/STOP

: 08 lut 2023, 20:37
autor: Marecki1976
Rotrzyld pisze: 08 lut 2023, 16:34 Polecam prostą ładowarkę mikroprocesorową do akumulatorów Bosch 12V 3,5A.
Dzięki kolego 👍

Re: Uszkodzony system START/STOP

: 08 lut 2023, 20:39
autor: Marecki1976
Mun pisze: 08 lut 2023, 20:10 Prostownikami starego typu można zniszczyć zainstalowany
akumulator.
A w jaki to sposób można zniszczyć akumulator i jakie prostowniki starego typu uważasz- transformatorowe ?
Aczkolwiek ten ctek ma bardzo dobre opinie.

Re: Uszkodzony system START/STOP

: 08 lut 2023, 21:04
autor: Radio
Marecki1976 pisze: 08 lut 2023, 16:16 A mógłbyś polecić coś dobrego z tych elektroników bo gdzie się nie wejdzie to takie buble chińskie że szok.
Od 3/4 lat używam takiego prostownika, cena przyzwoita a i parametry OK.
https://allegro.pl/oferta/volt-prostown ... gJFzPD_BwE

Re: Uszkodzony system START/STOP

: 08 lut 2023, 21:10
autor: Mun
Marecki1976 pisze: 08 lut 2023, 20:39
Mun pisze: 08 lut 2023, 20:10 Prostownikami starego typu można zniszczyć zainstalowany
akumulator.
A w jaki to sposób można zniszczyć akumulator i jakie prostowniki starego typu uważasz- transformatorowe ?
Aczkolwiek ten ctek ma bardzo dobre opinie.
Nie będę się tu wymądrzał 😜. Wrzuć hasło AGM do wuja google i na bank doczytasz róznic w budowie i sposobach ładowania AGM. CETEK ładuje bez
obpinania klem a z typowym np transformatorowym nie wiem co się wydarzy nie odpinając klem.

Re: Uszkodzony system START/STOP

: 08 lut 2023, 23:03
autor: Marecki1976
Radio pisze: 08 lut 2023, 21:04
Faktycznie zapomniałem o naszej polskiej firmie Volt, a przecież mam ich UPSy.

Re: Uszkodzony system START/STOP

: 08 lut 2023, 23:11
autor: Marecki1976
Mun pisze: 08 lut 2023, 21:10
Najgorsze że te stare dobre niezniszczalne urządzenia mają iść powoli do lamusa, nie zdziwiłbym się jakby faktycznie trafo nie nadawało się do tych nowych sanochodów.
Muszę się rozejrzeć widać za czymś ektronicznym choć kojarzę kupiłem kiedyś jak na rynek wchodziły właśnie takie elektroniczne prostowniki ale z rozruchem i taki mały badziew odpalał suva bez aku ale to były chyba 3 odpalenia i po prostowniku.
Ten ctek fajny ale trochę drogi choć za 330 byłby do dokupienia, Volt 200zl a bosch ok 150zl , i kolejny temat do przemyślenia.
Czyli cetekiem pewnie można wymienić aku bez odłączenia go od pojazdu tylko prostownik na klemy i zamiana aku ?

Re: Uszkodzony system START/STOP

: 09 lut 2023, 9:43
autor: Rotrzyld
Dobra ładowarka wyposażona jest w zabezpieczenie przed przegrzaniem, przed zwarciem i przed odwrotnym podłączeniem zacisków oraz nie boi się ładowania bez odłączania klem od akumulatora.
Ładowarki mikroprocesorowe w procesie ładowania akumulatorów wykonują swoją pracę w kilku etapach :
1. Odsiarczanie – po wykryciu stanu zasiarczenia, akumulator traktowany jest impulsowym prądem z odpowiednio dopasowanym napięciem, aby usunąć siarczany z płyt ołowianych przywracając mu początkową pojemność (funkcja jest wywołana gdy jej wartość zmalała )
2. Analiza i miękki start – łagodny wzrost prądu ładowania (od wartości 15% maksymalnego) poprzedzony badaniem, czy akumulator gotowy jest do przyjęcia ładunku (przyczyną może być spadek napięcia na akumulatorze poniżej progu rozładowania - wówczas ładowarka "odmówi podjęcia pracy")
3. Ładowanie - ładowanie maksymalnym prądem o stałym natężeniu i napięciu o wartości regulowanej do osiągnięcia ~ 80% pojemności akumulatora.
4. Absorpcja – ładowanie prądem malejącym ze stałym napięciem, dopasowujący ładunek do osiągnięcia 100% pojemności akumulatora.
5. Analiza - sprawdzenie, czy akumulator utrzymuje ładunek - test trwa 2 minuty (gdy poziom naładowania spada to akumulator jest zużyty i zasygnalizowana jest jego wymiana).
6. Utrzymywanie - podtrzymywanie napięcia akumulatora na maksymalnym poziomie poprzez dostarczanie ładunku stałonapięciowego, gdy monitorowane napięcie akumulatora spadnie do przedziału 95 - 100% dostarczany jest impuls utrzymania akumulatora w stanie całkowicie naładowanym.
czasem dodatkowo jest etap rekondycji - w trakcie dodatkowo wywołanej fazy regeneracji - napięcie ładowania wzrasta, by spowodować kontrolowane gazowanie w akumulatorze, które przyczynia się do „wymieszania” kwasu przywracając mu wigor i energię.
P.S. Wiadomość dla kolegi Mareckiego: ładowarką Bosch można ładować akumulator bez demontażu klem!

Re: Uszkodzony system START/STOP

: 09 lut 2023, 11:03
autor: maciej.plock
Ctek mxs 5.0, ładowarka ogarnia bez problemu, używałem na kilku autach. Polecam

Re: Uszkodzony system START/STOP

: 09 lut 2023, 13:29
autor: Marecki1976
Rotrzyld pisze: 09 lut 2023, 9:43 P.S. Wiadomość dla kolegi Mareckiego: ładowarką Bosch można ładować akumulator bez demontażu klem!
Ok dziękuję a jeszcze nurtuje mnie pytanie w tych prostownikach np ładowanie akumulatorów do 110A a podtrzymanie do 160A.
Czyli jak mam akumulatory 120A to nie da rady go naładować np ctek 5A czyli musiałbym brać ctek 10A ?