Wymiana oleju

Wszystkie tematy związane z Volkswagenem T-Roc - zakup, eksploatacja, problemy itd.
tomekg09
Posty: 6
Rejestracja: 19 sty 2020, 10:04

Wymiana oleju

Post autor: tomekg09 »

Witam. Gdzie się sprawdza w komputerze ile km. Lub ile czasu zostało do wymiany oleju. T Roca 1.5 DSG. 2021.
Dziękuję za pomoc.
Spinner
Posty: 691
Rejestracja: 25 cze 2020, 11:25

Re: Wymiana oleju

Post autor: Spinner »

tomekg09 pisze: 15 mar 2024, 15:29 Witam. Gdzie się sprawdza w komputerze ile km. Lub ile czasu zostało do wymiany oleju. T Roca 1.5 DSG. 2021.
Dziękuję za pomoc.
Masz zapewne, jak wszyscy, zmienny interwał serwisowy i przegląd (inspekcję) się wykonuje według wskazań wskaźnika obsług
serwisowych. Moment wymiany jest zależny od intensywności i warunków eksploatacji. Wyznaczany jest przez system na podstawie wielu parametrów jak przebiegi w różnych warunkach drogowych, temperatura, sposób jazdy, stan gpf-a i wiele innych parametrów zbieranych przez system. Na ogół jest to okres < 2 lata i < 30 tyś. km. Niestety system wskaźników nie jest jasnowidzem i nie wie jak będziesz jeździł przez kolejne miesiące i kilometry.
Wyświetlacz inteligentnego wskaźnika obsług serwisowych zawsze na czas informuje o terminie wykonania przeglądu czy serwisu olejowego.
Serwis może przekodować ci na standardowy okres obsługi (15 tyś. km, 1 rok) wtedy będziesz mógł zapewne to gdzieś podejrzeć czy nawet szybciej, obliczyć sobie w głowie. Ponadto nie będziesz już musiał stosować olejów typu LL.
marcin255
Posty: 495
Rejestracja: 09 cze 2021, 20:04
Lokalizacja: Wrocław

Re: Wymiana oleju

Post autor: marcin255 »

Tak z ciekawości 0W20 508/509, jaki nie jest LL ?
Zamówiony 09.06 -T-Roc 2.0 TSI Premium Sport+ bajery
12.10 produkcja 13.10 na statek 25.10 w Poznaniu. 29.10 dostarczony pod salon.
Odebrany 08.11.21
204 KM 360 Nm DSG mod
Obrazek
Sebas
Posty: 74
Rejestracja: 26 gru 2022, 11:51

Re: Wymiana oleju

Post autor: Sebas »

tomekg09 pisze: 15 mar 2024, 15:29 Witam. Gdzie się sprawdza w komputerze ile km. Lub ile czasu zostało do wymiany oleju. T Roca 1.5 DSG. 2021.
Dziękuję za pomoc.
Car/Ustawienia/Przegląd
Spinner
Posty: 691
Rejestracja: 25 cze 2020, 11:25

Re: Wymiana oleju

Post autor: Spinner »

marcin255 pisze: 16 mar 2024, 8:36 Tak z ciekawości 0W20 508/509, jaki nie jest LL ?
Oleje wg normy j/w zawierają ddodatki wydłużające ich żywotność i stabilność właściwości, i dlatego są zalecane do trybu serwisowania LL, a lepkość 0W20, czy 0W30 ma cała masa innych olejów (np. 0W20 MOBIL ESP), o innych specyfikacjach, mało tego, są przecież i oleje 5W30 też LL. Taka lepkość oleju to nie cecha właściwa tylko i wyłącznie normie VW 508.00 czy 509.00. Wszystkie nowe silniki VW (oprócz elektryków), z założenia, mają być serwisowane w trybie LL stąd zalecenie tej normy.
Jeżeli przechodzisz na stały interwał serwisowania 15000 km/1 rok to nie zależy ci tak bardzo na trwałości oleju czy emisji spalin i możesz stosować oleje wg normy VW 502.00. (Dość ważnym jest by był to olej do silników z filtrem cząstek stałych).
Wg VW, przy stałym interwale serwisowym, do silników (T-Roc) o oznaczeniach CHJZ, DKRA, DADA, CZPB, DKZA można także stosować np.:
Castrol Edge Titanium FST 0W30, Total Quarz 9000 energy 0W30, Aral high tronic G 0W30, Addinol superior... itd. itp.
tomekg09
Posty: 6
Rejestracja: 19 sty 2020, 10:04

Re: Wymiana oleju

Post autor: tomekg09 »

Dziękuję
marcin255
Posty: 495
Rejestracja: 09 cze 2021, 20:04
Lokalizacja: Wrocław

Re: Wymiana oleju

Post autor: marcin255 »

Spinner pisze: 16 mar 2024, 10:42
marcin255 pisze: 16 mar 2024, 8:36 Tak z ciekawości 0W20 508/509, jaki nie jest LL ?
Oleje wg normy j/w zawierają ddodatki wydłużające ich żywotność i stabilność właściwości, i dlatego są zalecane do trybu serwisowania LL, a lepkość 0W20, czy 0W30 ma cała masa innych olejów (np. 0W20 MOBIL ESP), o innych specyfikacjach, mało tego, są przecież i oleje 5W30 też LL. Taka lepkość oleju to nie cecha właściwa tylko i wyłącznie normie VW 508.00 czy 509.00. Wszystkie nowe silniki VW (oprócz elektryków), z założenia, mają być serwisowane w trybie LL stąd zalecenie tej normy.
Jeżeli przechodzisz na stały interwał serwisowania 15000 km/1 rok to nie zależy ci tak bardzo na trwałości oleju czy emisji spalin i możesz stosować oleje wg normy VW 502.00. (Dość ważnym jest by był to olej do silników z filtrem cząstek stałych).
Wg VW, przy stałym interwale serwisowym, do silników (T-Roc) o oznaczeniach CHJZ, DKRA, DADA, CZPB, DKZA można także stosować np.:
Castrol Edge Titanium FST 0W30, Total Quarz 9000 energy 0W30, Aral high tronic G 0W30, Addinol superior... itd. itp.
Ja mam DNNA i tylko 0W20 508/609 więc pytam jaki olej jest o tych normach, a nie jest LL
Zamówiony 09.06 -T-Roc 2.0 TSI Premium Sport+ bajery
12.10 produkcja 13.10 na statek 25.10 w Poznaniu. 29.10 dostarczony pod salon.
Odebrany 08.11.21
204 KM 360 Nm DSG mod
Obrazek
Spinner
Posty: 691
Rejestracja: 25 cze 2020, 11:25

Re: Wymiana oleju

Post autor: Spinner »

marcin255 pisze: 16 mar 2024, 12:43
Spinner pisze: 16 mar 2024, 10:42
marcin255 pisze: 16 mar 2024, 8:36 Tak z ciekawości 0W20 508/509, jaki nie jest LL ?
Oleje wg normy j/w zawierają ddodatki wydłużające ich żywotność i stabilność właściwości, i dlatego są zalecane do trybu serwisowania LL, a lepkość 0W20, czy 0W30 ma cała masa innych olejów (np. 0W20 MOBIL ESP), o innych specyfikacjach, mało tego, są przecież i oleje 5W30 też LL. Taka lepkość oleju to nie cecha właściwa tylko i wyłącznie normie VW 508.00 czy 509.00. Wszystkie nowe silniki VW (oprócz elektryków), z założenia, mają być serwisowane w trybie LL stąd zalecenie tej normy.
Jeżeli przechodzisz na stały interwał serwisowania 15000 km/1 rok to nie zależy ci tak bardzo na trwałości oleju czy emisji spalin i możesz stosować oleje wg normy VW 502.00. (Dość ważnym jest by był to olej do silników z filtrem cząstek stałych).
Wg VW, przy stałym interwale serwisowym, do silników (T-Roc) o oznaczeniach CHJZ, DKRA, DADA, CZPB, DKZA można także stosować np.:
Castrol Edge Titanium FST 0W30, Total Quarz 9000 energy 0W30, Aral high tronic G 0W30, Addinol superior... itd. itp.
Ja mam DNNA i tylko 0W20 508/609 więc pytam jaki olej jest o tych normach, a nie jest LL
Może prościej. Olej wg normy 508.00 / 509.00 ma z definicji dodatki wydłużające ich żywotność i stabilność i to czyni go przydatnym do trybu serwisowania LL (Long Life to nie rodzaj oleju tylko tryb serwisowy). Jeżeli nie upierasz się przy takim trybie serwisowania to możesz sobie stosować każdy inny olej (jest ich mnogość) o lepkości 0W20 przeznaczony do silników benzynowych z OPF. 0W30 (który zalewano do 2020 roku, 0W20 508/509 opracowano dopiero w 2021 właśnie ze względów emisji i zużycia paliwa) też nie będzie zły a może nawet lepszy od 0W20 z punktu widzenia dobrostanu silnika chociaż gorszy dla ekologii.
marcin255
Posty: 495
Rejestracja: 09 cze 2021, 20:04
Lokalizacja: Wrocław

Re: Wymiana oleju

Post autor: marcin255 »

Czyli nie ma . Wszystkie 0w20 508 to LL , to nie pisz o 0W30 itp itd skoro jedyny zaprobaowany prze VW jes 0w20 508
Zamówiony 09.06 -T-Roc 2.0 TSI Premium Sport+ bajery
12.10 produkcja 13.10 na statek 25.10 w Poznaniu. 29.10 dostarczony pod salon.
Odebrany 08.11.21
204 KM 360 Nm DSG mod
Obrazek
Spinner
Posty: 691
Rejestracja: 25 cze 2020, 11:25

Re: Wymiana oleju

Post autor: Spinner »

marcin255 pisze: 16 mar 2024, 18:17 Czyli nie ma . Wszystkie 0w20 508 to LL , to nie pisz o 0W30 itp itd skoro jedyny zaprobaowany prze VW jes 0w20 508
1. Nie jest jedynym zaaprobowanym tylko zalecanym bo VW przewiduje dla nowych silników tryb serwisowy LL.
0W20 508.00 wymyślono (Castrol opracował dla VW) dopiero w 2020 a do tego momentu zalewano 0W30 504.00 i żaden silnik nie eksplodował. Nawet dziś możesz w serwisie zażyczyć sobie zalanie olejem 0W30 504 i gwarancji nie stracisz.
A jak chcesz robić serwis olejowy np. co 1 rok to możesz zażyczyć sobie jakikolwiek olej wg specyfiacji VW 502.00
Reasumując: jak preferujesz zmienny, przedłużony okres serwisowy to lejesz olej spełniający normę 508.00 lub 504.00 (wtedy są trochę gorsze parametry emisji spalin i minimalnie większe spalanie ale "zdrowszy" dla silnika), jak preferujesz serwis standardowy (15 tyś. km lub 1 rok) to zalewasz olej wg normy 502.00 (najtaniej wychodzi) lub 508.00, lub 504.00 (najdroższy).
2. Jeżeli norma 508.00 definiuje lepkość = 0W20 i m.in. zawartość dodatków umożliwiających stosowanie trybu serwisowego LL to jak może inny olej, mający inną lepkość lub nie zawierający odpowiednich dodatków, spełniać normę 508.00? Doprawdy, nie wiem o co chodzi w twoim pytaniu.
ODPOWIEDZ