Re: T-ROC wadliwe skrzynie biegów
: 16 maja 2023, 7:41
Piszecie że coś jest nie tak że skrzynkami biegów,ale czy oprócz opisywanych objawów komuś z was skrzynia się kompletnie popsuła
Forum użytkowników Volkswagena T-Roc i T-Cross
http://www.t-rocforum.pl/
Nie wiesz jak to jest ? Jeden puści fame 10 powtórzy i zaraz ze 100 użytkowników pisze że się psuje skrzynia a w rzeczywistości może z 2 czy 3 osoby miały jakiś problem.Patryk 791231 pisze: ↑16 maja 2023, 7:41 Piszecie że coś jest nie tak że skrzynkami biegów,ale czy oprócz opisywanych objawów komuś z was skrzynia się kompletnie popsuła
Nikt nie piszę że się kompletnie popsuła ale w 21 wieku w aucie za spore pieniądze słuchać trzasków,dzwonienie,dziwnych odgłosów pewnie nikt nie chce ???.Czy chciałbyś jeździć autem grupy VW z tak głośną dzwoniącą skrzynią że słychać na chodniku jak jedziesz ??? A tych przypadków jest pewnie tysiące ASO o tym wie pytałem jak byłem na przeglądzie na chwilę obecną nie kupił bym VW w manualu !!! kupując nie wiedziałem i tej skrzyni "niedoróbce" słabo to wygląda !.Patryk 791231 pisze: ↑16 maja 2023, 7:41 Piszecie że coś jest nie tak że skrzynkami biegów,ale czy oprócz opisywanych objawów komuś z was skrzynia się kompletnie popsuła
Ona będzie jeździć dzwoniącą i wydając jeszcze gorsze odgłosy ale to żenada i dyskomfort jeździć takim autem za duże pieniądze gdzie ludzie na chodniku się oglądają,albo kolega mówi że coś Ci dzwoni w nowym aucie.W ASO znają problem pytałem ostatnio na przeglądzie pani mówi że mają,mieli takie przypadki, ale montują czy wymieniają jakąś "cudowną" śrubę,podkładkę i po problemie nikt nie narzeka ? A co odpisali klientowi na problem : ODGŁOSY UWATUNKOWANE KONSTRUKCYJNIE ZGODNE Z AKTUALNYM STANEM SERYJNYM NIE MA TO WPŁYWU NA PODZESPOŁY MA WPŁYW JEDYNIE NA KOMFORT JAZDY !!!!!!!!!!!.śmiać się czy płakać ????????.pshemus pisze: ↑16 maja 2023, 10:08 Trochę się przekopywałem przez ten temat przed zakupem auta i dlatego wziąłem DSG - parę problemów było:
- pływanie obrotów i kangurowanie - poprawka softu to w większości naprawiła
- dzwonienie - czasem było naprawdę głośne, jakby ktoś wiadrem gwoździ potrząsał - na początku serwisy chyba nie wiedziały o co chodzi bo czasem twierdziły, że TTTM, czasem wymieniały całe skrzynie, czasem dokręcali jakąś magiczną śrubę. Koniec końców stanęło chyba na tym, że ciche dzwonienie to TTTM, głośne to problem magicznej śruby. Temat ciężko zgłębić bo 90% informacji pochodzi z polskiej grupy na FB i dotyczy wszystkich aut grupy VAG, nawet się zastanawiali nad pozwem zbiorowym ale chyba nic z tego nie wyszło. Gdy szukasz informacji na zachodnich stronach na temat MQ281, to wszędzie są tylko powielone materiały prasowe VW jaka to ona wspaniała i eko bo mniej oleju do niej wchodzi i lżejsza. Sądząc po zmianach oznaczeń było chyba kilka generacji tej skrzyni już, więc możliwe że coś tam poprawili
- haczenie biegów - to chyba kwestia indywidualna, nie wiem jak do tego podchodzili
Ja przed zakupem specjalnie pytałem o to w salonie, serwis nawet wysłał jakieś zapytanie do importera, odpowiedzieli tradycyjnym bullshitem, że nic im nie wiadomo i że produkty są w pełni sprawne blablabla - ale dziwnym zbiegiem okoliczności w żadnym salonie nie mieli T-Roca ani Golfa z manualem i wszędzie zachęcali żeby brać DSG. Chyba tylko w Leonie miałem okazje sprawdzić manuala (zanim się dowiedziałem o problemach z nim), ale to była wersja z silnikiem 130KM (choć skrzynia chyba ta sama) - na krótkiej jeździe nic mi się nie rzuciło w oczy (a właściwie w uszy ).
O żywotności trudno się wypowiadać, bo model skrzyni ma dopiero 4 lata. Pewnie są już auta z przebiegiem 200kkm, ale na większą grupę trzeba trochę poczekać - może zaczną wypływać jakieś kwiatki u mechaników.
To wyczytałem o mokrych skrzyniach DSG : Wadą jest to że sprzęgło mokre ma wysokie straty mocy napęd dodatkowej pompy oleju,zwiększoną wagę z powodu dużej ilości oleju I rozbudowanego układu hydraulicznego z pompą oraz skomplikowany serwuis i wyższe koszty.