DSG

Wszystkie tematy związane z Volkswagenem T-Roc - zakup, eksploatacja, problemy itd.
Spinner
Posty: 687
Rejestracja: 25 cze 2020, 11:25

DSG

Post autor: Spinner »

Czy nie uważacie, że dsg, w trybie "D" jest zbyt eco? Wczoraj jeździłem trochę po górkach, ale nie aż takich by posiłkować się trybem "M" czy "S" i uważam, że dsg w "D" zbyt wcześnie wrzuca wyższy a zbyt późno zrzuca na niższy bieg. Przy podjazdach, widać najwyraźniej, że silnik (2.0) zaczyna się buntować i w manualu już dawno, każdy kierowca bieg by zredukował, a dsg trzyma kurczowo D7 albo D6. Nie wiem jak jest w dieslu ale jeśli podobnie, to takie sztuczne trzymanie na niskich obrotach jest przecież zabójcze dla sinika i nie tylko.
marcin255
Posty: 493
Rejestracja: 09 cze 2021, 20:04
Lokalizacja: Wrocław

Re: DSG

Post autor: marcin255 »

Dlatego do auta potrzebny jest myślący kierowca ,bo automat nie wie,że jedzie pod górę i jak stroma jest to góra do tego potrzebny jest myślący łącznik między pedałami a kierownicą.
Zamówiony 09.06 -T-Roc 2.0 TSI Premium Sport+ bajery
12.10 produkcja 13.10 na statek 25.10 w Poznaniu. 29.10 dostarczony pod salon.
Odebrany 08.11.21
204 KM 360 Nm DSG mod
Obrazek
Spinner
Posty: 687
Rejestracja: 25 cze 2020, 11:25

Re: DSG

Post autor: Spinner »

marcin255 pisze: 05 wrz 2021, 10:15 Dlatego do auta potrzebny jest myślący kierowca ,bo automat nie wie,że jedzie pod górę i jak stroma jest to góra do tego potrzebny jest myślący łącznik między pedałami a kierownicą.
Kpisz czy o drogę pytasz? Automat nie wie, że jedzie pod górę!? Opory ruchu to podstawowy parametr sterujący analizowany przez sterownik skrzyni.
Ziomekatomek
Posty: 243
Rejestracja: 22 sie 2021, 12:57

Re: DSG

Post autor: Ziomekatomek »

Na jeździe próbnej miałem T-roca z DSG i miał irytujące opóźnienia, po górkach w miarę sobie radził, ale ja redukował bym szybciej. W instrukcji do DSG jest napisane, że by zmieniać biegi manualnie w terenie górzystym. Tydzień później testowałem opla z automatem i pomimo słabszego silnika i większej masie, na tej samej trasie poradził sobie znacznie lepiej, w zasadzie nie wiedziałem kiedy następuje zmiana biegów. Jazda była płynna.

Takie moje prywatne odczucia.
Dario
Posty: 92
Rejestracja: 01 sie 2018, 18:28
Lokalizacja: Kraków

Re: DSG

Post autor: Dario »

Faktycznie jazda silnikiem 2.0 TSI z DSG w trybie D to zabójstwo dla silnika i skrzyni. Dlatego ja, jak silnik osiągnie temp. 90 stopni, przełączam się w tryb Sport (a dokładnie Individual z napędem Sport). Spalanie jest niewiele większe a skrzynia i silnik są mniej obciazone.
Czasami używam też trybu offroad wtedy skrzynia zachowuje się trochę lepiej niż w trybie Normal czy Eco np. podczas jazdy pod górkę szybciej redukuje bieg, i nie zmienia biegów na wyższe poniżej 2 tys. obrotów.
Ale generalnie przy tym silniku jazda z obrotami w trybie D w okolicy ~1300 to nieporozumienie.
2.0TSI DSG 4Motion Premium Ravenna Blue/Black
Pakiet: Komfort, Drogowy, Sport, Zimowy, Siedzenia Komfortowe; Elektryczna Pokrywa Bagaznika
balon
Posty: 102
Rejestracja: 29 lip 2021, 16:17

Re: DSG

Post autor: balon »

Tu uroda 2.0 czy w 1.5 też tak działa?
Troc Premium indium grey 1.5 + dsg + pakiet sport + pakiet drogowy + keyless + automatyczny bagażnik + kamera cofania + felgi szare Kolumbus 17 - zamówiony 11.06 - wyprodukowany 14.10. Odbiór 23.11.
Passaretti B8 2021 Business z pakietami + dsg
anon.
Posty: 113
Rejestracja: 28 kwie 2021, 9:58

Re: DSG

Post autor: anon. »

Mój niedotarty 1.5 Dobija do ~2200 obr/min., jak troche mocniej przygazujemy to spokojnie do 2600
1.5 TSI GPF ACT DSG PREMIUM RAVENNA BLUE PANORAMA SPORT
Pawels07
Posty: 36
Rejestracja: 01 cze 2020, 12:25
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: DSG

Post autor: Pawels07 »

Soft skrzyni ratuje ten mankament. Mam ustawioną zmianę przy 2000 obr, żadnego zamulania czy wibracji i auto normalnie reaguje na gaz.
2.0 Tsi premium
Spinner
Posty: 687
Rejestracja: 25 cze 2020, 11:25

Re: DSG

Post autor: Spinner »

Dario pisze: 05 wrz 2021, 21:40 Faktycznie jazda silnikiem 2.0 TSI z DSG w trybie D to zabójstwo dla silnika i skrzyni. Dlatego ja, jak silnik osiągnie temp. 90 stopni, przełączam się w tryb Sport (a dokładnie Individual z napędem Sport). Spalanie jest niewiele większe a skrzynia i silnik są mniej obciazone.
Czasami używam też trybu offroad wtedy skrzynia zachowuje się trochę lepiej niż w trybie Normal czy Eco np. podczas jazdy pod górkę szybciej redukuje bieg, i nie zmienia biegów na wyższe poniżej 2 tys. obrotów.
Ale generalnie przy tym silniku jazda z obrotami w trybie D w okolicy ~1300 to nieporozumienie.
Jeżdżę głównie po mieście i dziś trochę baczniej przyglądałem się wskazaniom obrotomierza. 1200 obr/min, w porywach 1300! Koniec miękkiej gry. Będę chyba jeździł podobnie jak kolega, w trybie S, bo inaczej przedwczesna agonia OPF-a a potem silnika i sprzęgła.
Dario
Posty: 92
Rejestracja: 01 sie 2018, 18:28
Lokalizacja: Kraków

Re: DSG

Post autor: Dario »

Też dziś chwilę pojeździłem w trybie Normal i faktycznie przesadziłem z tymi obrotami, 1100 do 1200 maks. W trybie Offroad obroty są trochę wyższe ale od 4 biegu też zaczyna się redukcja przy 2000. Generalnie po mieście można byłoby tak jeździć ale jak sama nazwa wskazuje Offroad nie do takiej jazdy jest przeznaczony :roll:
Trzeba dopowiedzieć że przy dynamicznej jeździe skrzynia w trybie Normal zachowuje się lepiej ale w końcu i tak zredukuje na jak najwyższy bieg.
Fakt można to ogarnąć softem ale ja mam 4 lata gwarancji to na razie nic nie kombinuje.
2.0TSI DSG 4Motion Premium Ravenna Blue/Black
Pakiet: Komfort, Drogowy, Sport, Zimowy, Siedzenia Komfortowe; Elektryczna Pokrywa Bagaznika
ODPOWIEDZ