T-Cross z DSG bez Auto Hold - światła/korki
T-Cross z DSG bez Auto Hold - światła/korki
Myślę o kupnie T-Crossa. Mega fajnie mi się nim jechało. Ale martwi mnie brak Auto Holdu. Jakie są sposoby na tą sytuację? Czy rzeczywiście tylko noga na hamulcu nożnym pozostaje? Czy można (bez szkody) np w trakcie postoju i ze skrzynią w pozycji D, zaciągnąć hamulec ręczny?
-
- Posty: 55
- Rejestracja: 09 lut 2025, 16:01
Re: T-Cross z DSG bez Auto Hold - światła/korki
moja rada jest taka...jesli faktycznie problemem dla Ciebie jest brak autohold...to kup samochod z autohold... po co potem siedziec w tym samochodzie i myslec....nad błędem wyboru
)) Na forum ktos tu pisal ..ze kupil i chce wymieniac fotele bo niewygodne
jak cos jest niepasujace/niewygodne, to sie tego nie kupuje :>
Ja tez wolałbym go mieć, bo jezdze tylko po miescie...ale nie mam, i zwyczajnie zaakecptowalem fakt że go nie bedzie przed kupnem W sumie to bardziej przydałby sie na swiatłach gdy nie ma korka niz w samym korku, bo w korku jednak dynamika jest wieksza i da radę życ bez AH....ja staram się toczyć bez dotykania hamulca...tak dlugo jak to mozliwe, a codziennie jezdze w Waw w koreczkach.
Zaciąganie ręcznego .... no Panie, serio lepiej jest trzymac nogę na hamulcu niz ciagac za ten ręczniak.


Ja tez wolałbym go mieć, bo jezdze tylko po miescie...ale nie mam, i zwyczajnie zaakecptowalem fakt że go nie bedzie przed kupnem W sumie to bardziej przydałby sie na swiatłach gdy nie ma korka niz w samym korku, bo w korku jednak dynamika jest wieksza i da radę życ bez AH....ja staram się toczyć bez dotykania hamulca...tak dlugo jak to mozliwe, a codziennie jezdze w Waw w koreczkach.
Zaciąganie ręcznego .... no Panie, serio lepiej jest trzymac nogę na hamulcu niz ciagac za ten ręczniak.
Tcross R+ 1.5 2025
Re: T-Cross z DSG bez Auto Hold - światła/korki
Ja mam i nie stosuje ,bo mnie w curwia to szarpanie.
Re: T-Cross z DSG bez Auto Hold - światła/korki
Miałem takie samo podejście jak auto postu - auto ma mieć Autohold.
Po zakupie nowego auta używałem go tylko 2 tygodnie. Wkurzało mnie szarpnięcie przy ruszaniu (auto chce już jechać a hamulec odpuszczał z pewną zwłoką co powodowało lekkie szarpnięcie). Ani to dobre dla hamulców, ani dla sprzęgieł w DSG. Można to wyregulować programowo, ale samemu już tego nie da się zrobić od kiedy grupa VW stosuje zabezpieczenie SFD2 w kodowaniach swoich aut.
Teraz jeżdżę z wyłączonym autohold - plus jest taki że można delikatnie pełzać w korku.
Po zakupie nowego auta używałem go tylko 2 tygodnie. Wkurzało mnie szarpnięcie przy ruszaniu (auto chce już jechać a hamulec odpuszczał z pewną zwłoką co powodowało lekkie szarpnięcie). Ani to dobre dla hamulców, ani dla sprzęgieł w DSG. Można to wyregulować programowo, ale samemu już tego nie da się zrobić od kiedy grupa VW stosuje zabezpieczenie SFD2 w kodowaniach swoich aut.
Teraz jeżdżę z wyłączonym autohold - plus jest taki że można delikatnie pełzać w korku.
-
- Posty: 55
- Rejestracja: 09 lut 2025, 16:01
Re: T-Cross z DSG bez Auto Hold - światła/korki
No nie gadajcie ze VW nie umie zrobic płynnego AH ? serio ?
)) zanim kupilem TCrossa - jezdzilem Capturem hybrydowym - pieknie działał AH.
W LBX tez chyba było ok....co tam mozna schrzanic ?

W LBX tez chyba było ok....co tam mozna schrzanic ?
Tcross R+ 1.5 2025
Re: T-Cross z DSG bez Auto Hold - światła/korki
Na początku też myślałem że jest płynnie.
-
- Posty: 55
- Rejestracja: 09 lut 2025, 16:01
Re: T-Cross z DSG bez Auto Hold - światła/korki
W samochodach ktore wymienilem, dziala perfekt.
Tcross R+ 1.5 2025
Re: T-Cross z DSG bez Auto Hold - światła/korki
Ja miałem G7 autohold z dsg I tempomatem aktywnym i fajna sprawa była jak sam trzymał na hamulcu ale żeby ruszył nactempomacie trzebaby dodać gazu, tutaj się przyzwyczaiłem że po chwili trzeba nacisnąć hamulec ale za to po puszczeniu sam ruszą i jedzie na tempomacie.
Re: T-Cross z DSG bez Auto Hold - światła/korki
Warto porównać cenę T crossa i T roca. T roc niewiele drozszy moze sie okazać.
Re: T-Cross z DSG bez Auto Hold - światła/korki
Auto hold super sprawa, nadaje sens aktywnemu tempomatowi. Bez auto hold'a, aktywny tempomat to zbędny gadżet.
2.0 tsi, dsg, 4motion