Facelifting VW T-Cross 2023

Wszystkie tematy związane z Volkswagenem T-Cross - zakup, eksploatacja, problemy itd.
lajosz
Posty: 89
Rejestracja: 04 wrz 2022, 14:19

Re: Facelifting VW T-Cross 2023

Post autor: lajosz »

chris pisze: 21 lip 2023, 8:36 A co do samego ekranu to przecierz obecny T-Cross też ma ekran dotykowy i w którym miejscu jest on matowy :)
Poniżej zdjęcia zrobione dzisiaj w moim T-Cross z 2022 roku. ___ Ekran jest MATOWY.
Może nie do końca to widać na tych zdjęciach, ale on jest matowy ... (popatrz na piano-black obok)

Obrazek

Obrazek
chris pisze: 21 lip 2023, 8:36 Co do palcowania tego ekranu to nic takiego na nim nie widać także "Judyta nie dramatyzuj" :D
Nie dramatyzuję :) ... po prostu na tym filmie samochód jest NOWIUTKI, więc palcowania nie widać, bo i dotykania nie było zbyt wiele, a poza tym nie wiesz czy czasami autor filmiku nie przetarł ekranu żeby na filmie lepiej wyglądało.
Owszem, na matowym też się palcuje, ale .... aż tak tego nie widać + oczywiście na matowym odbicia światła są dużo mniejsze.
chris pisze: 21 lip 2023, 8:36 Zmiany deski rozdzielczej w T-Cross na duży plus...

...i wygląda to dużo lepiej niż w nowym T-Roc
gdzie mamy to straszne piano black odbijające światło
Nie za bardzo rozumiem, ... piano black odbija światło, a błyszczący ekran już nie ?

chris pisze: 21 lip 2023, 8:36 Super, że mamy wreszcie na calej desce rozdzielczej i daszku nad zegarami wszędzie mięciutko i mniej plastikowo :)
Dlaczego super ?
Pytam poważnie.
Oczywiście fajnie że miękko, ale ... co z tego ?
Przecież (jak piszesz) // na całej desce rozdzielczej i daszku nad zegarami // akurat NIE MA POTRZEBY żeby to było miękkie, bo po prostu .. że się tak wyrażę ... nie trzymamy tam żadnych części ciała, czyli czy to miękkie czy twarde nie ma to (moim daniem oczywiście) żadnego znaczenia.
Co innego gdyby np. całe drzwi były miękkie.

chris pisze: 21 lip 2023, 8:36 Ogólnie nie mam zamiaru nikogo tutaj przekonywać do tego ,że coś się ma komuś podobać a coś nie bo gust jest jak... itd :)
Dokładnie ... ja też nie mam zamiaru przekonywać, zwracam tylko uwagę na rzeczy które moim zdaniem są gorsze niż lepsze w nowej wersji tego samochodu.
chris pisze: 21 lip 2023, 8:36 Mnie nowy T-Cross bardzo się podoba a minus daję za ten manualny ręczny i w dalszym ciągu brak Auto Hold
No i właśnie dochodzimy do ..../// rzecz gustu /// , bo np. ja ZDECYDOWANIE wolę ręczny mechaniczny, ale zgodzę się, że Auto Hold by się jednak przydał.
Co ciekawe .... w każdej wersji T-Crossa jest asystent ruszania na wzniesieniu i zjazdu ze wzniesienia, czyli jeśli wjedziemy na wzniesienie przekraczające jakiś kąt (nie pamiętam jaki) i puścimy pedał gazu, to auto zahamuje i zatrzyma się samo ..... dokładnie tak jak przy Auto Hold.
Dlaczego zatem nie może to być użyte jako Auto Hold sensu stricte to doprawdy nie wiem.
Przecież wystarczy przełącznik który informuje komputer samochodu, że ZAWSZE jest na wzniesieniu i ..... mamy Auto Hold.
Awatar użytkownika
chris
Posty: 268
Rejestracja: 07 paź 2019, 13:46

Re: Facelifting VW T-Cross 2023

Post autor: chris »

Są pierwsze prezentacje zwykłych wersji nowego T-Cross czyli nie R-Line 8-)

https://youtu.be/vQ9WKM05WrU?si=0ef-WcHKY17OjS1T&t=1

Krytyka czyni cuda bo daszek nad zegarami jak i cała górna część deski jest wreszcie miękka czyli zimą nie będzie wydawać trzasków ;)

https://youtu.be/vQ9WKM05WrU?si=PTVl5Jl6wPaL_GyR&t=74

Niestety widzę w dalszym ciągu brak podgrzewanej kiery i brak podświetlanych lusterk w daszkach przeciwsłonecznych :(
Żona będzie niepocieszona bo w obecnej wersji ,którą jezdzi bardzo Jej tego brakuje :?
lajosz
Posty: 89
Rejestracja: 04 wrz 2022, 14:19

Re: Facelifting VW T-Cross 2023

Post autor: lajosz »

chris pisze: 25 wrz 2023, 10:54Krytyka czyni cuda bo daszek nad zegarami jak i cała górna część deski jest wreszcie miękka czyli zimą nie będzie wydawać trzasków ;)
..... hmm ... mój T-Cross z twardym daszkiem .... też nie wydaje trzasków w zimie.
Poza tym pisałem już, że fajnie że jest miękki, ale .... w zasadzie nie wiadomo po co ?
Miękko powinno być tam gdzie dotykamy w jakiś sposób ciałem elementów wnętrza, czyli boczki drzwi, boki tunelu środkowego.
chris pisze: 25 wrz 2023, 10:54Niestety widzę w dalszym ciągu brak podgrzewanej kiery i brak podświetlanych lusterk w daszkach przeciwsłonecznych :(
Żona będzie niepocieszona bo w obecnej wersji ,którą jezdzi bardzo Jej tego brakuje :?
To rzeczywiście .... "straszne" .

Jak dla mnie tam jest liftingu co kot napłakał.
Jedyne co widać i co wygląda dobrze, to (moim zdaniem oczywiście) inne światła tylne i .... to tyle.
W żadnej wersji NIE MA Auto Hold, a to bardzo przydatna rzecz.

Reasumując.

Moim zdaniem lifting praktycznie zerowy.
Awatar użytkownika
chris
Posty: 268
Rejestracja: 07 paź 2019, 13:46

Re: Facelifting VW T-Cross 2023

Post autor: chris »

lajosz pisze: 26 wrz 2023, 15:06 Jak dla mnie tam jest liftingu co kot napłakał.
Jedyne co widać i co wygląda dobrze, to (moim zdaniem oczywiście) inne światła tylne i .... to tyle.
W żadnej wersji NIE MA Auto Hold, a to bardzo przydatna rzecz.
Reasumując.
Moim zdaniem lifting praktycznie zerowy.
A czego się spodziewałeś po zwykłym liftingu :?
Poprawili to co najważniejsze czyli dali nowe światła matrycowe oraz nową miękką deskę rozdzielczą na co wszyscy najbardzie narzekali :)
Poprawili także światła z tyłu ,które teraz wreszcie bardzo fajnie wyglądają ;)
Są też dynamiczne kierunkowskazy 8-)
https://youtu.be/YgwGTx44AM4?si=l5vgVpmdLtXSCjju&t=15
Dziwi mnie za to strasznie to o czym napisałem już wcześniej brak podgrzewanej kierownicy i Auto Hold :(
Silnik 1.0 TSI znowu ma 115KM...
https://youtu.be/YgwGTx44AM4?si=UtHlOJgMeawzK5ro&t=183
...chyba ,że to jakiś błąd :?
Awatar użytkownika
chris
Posty: 268
Rejestracja: 07 paź 2019, 13:46

Re: Facelifting VW T-Cross 2023

Post autor: chris »

lajosz pisze: 26 wrz 2023, 15:06 ..... hmm ... mój T-Cross z twardym daszkiem .... też nie wydaje trzasków w zimie.
To chyba trafiłeś na jakiś super egzemplarz ;)
Jak robi się zimno i temperatury są mocno ujemne to trzeszczy u mnie całe podszybie.
Szczególnie jest to słyszalne przy słupkach :(
Problem jest znany i był poruszany tutaj nie raz :?

viewtopic.php?t=420
lajosz
Posty: 89
Rejestracja: 04 wrz 2022, 14:19

Re: Facelifting VW T-Cross 2023

Post autor: lajosz »

chris pisze: 29 wrz 2023, 8:41 To chyba trafiłeś na jakiś super egzemplarz ;)

Problem jest znany i był poruszany tutaj nie raz :?
Nie sądzę, że super egzemplarz.
Możliwe że po prostu JESZCZE tego nie zauważyłem, bo auto w zimie miało zaledwie 3-4 miesiące, więc możliwe (jak piszą na forum w linku który wkleiłeś) , że auto póki nowe ... jeszcze tego nie ma :)

Natomiast w tym samym wątku (z linka) pojawił się problem co zrobić z gaśnicą.
Otóż nie wiem jak u innych, ale moje auto w momencie kupna było już z gaśnicą która po prostu luźno leżała w komorze koła zapasowego, gdzieś pomiędzy zestawem naprawczym.
Kupiłem pełnowymiarowe koło zapasowe i wewnątrz felgi tego koła, bez problemu zmieściła się w/w gaśnica + zestaw naprawczy + lewarek + klucz do kół.

Jednak skoro już o trzeszczeniu mowa, to żeby nie było tak wesoło :) .. to u mnie, jak jadę po bruku, to strasznie terkoczą .... kratki nawiewu.
Wiem to NA PEWNO, bo dla eksperymentu powtykałem w te kratki chusteczki higieniczne i .... CISZA.
Na szczęście po bruku jeżdżę rzadko :)
Może kiedyś, jak będzie mnie to mocno irytować, to rozbiorę wszystkie kratki i cienką warstwą silikonu zasmaruję wszystkie części stykające się ze sobą, tak żeby nadal pracowały, ale żeby miejsca styku były od siebie odseparowane silikonem, ale .... to TYLKO wtedy kiedy już mocno mnie to wku***
Awatar użytkownika
chris
Posty: 268
Rejestracja: 07 paź 2019, 13:46

Re: Facelifting VW T-Cross 2023

Post autor: chris »

lajosz
Posty: 89
Rejestracja: 04 wrz 2022, 14:19

Re: Facelifting VW T-Cross 2023

Post autor: lajosz »

Pod tą recenzją, na moment kiedy tu pisze, są 3 komentarze.
Przetłumaczyłem i ..... nie są (delikatnie pisząc) entuzjastyczne.
Pierwszy komentarz (język chorwacki) pokrywa się w 100% z moją obserwacją.

W ogóle grupa VAG (ale przede wszystkim Volkswagen), ma ostatnio same problemy.

Nic więc dziwnego, że NIE POKAZUJĄ nowości, a ich tzw. Face Lifting polegają głównie na cięciu kosztów produkcji.
Niemcy zdaje się na zauważają, że przestają być jednym z głównych rozgrywających w Europie i na świecie.
Chińczycy BARDZO MOCNO idą w Europę i jeśli Volkswagen nadal będzie robił samochody takie jak teraz, czyli bardzo mało innowacyjne, a przy tym drogie, to będziemy obserwować (niestety) powolny upadek tej firmy.
Szkoda, bo od tej firmy zależy BARDZO DUŻO innych firm w całej Europie.

Inaczej pisząc, będziemy mieli DOKŁADNIE TO SAMO co w przypadku telefonów, czyli rynek zaleją tanie chińskie samochody, w zasadzie nie specjalnie odbiegające jakością do niemieckich.
Volkswagen teraz, to taka Nokia z przed lat.
Nokia przecież była potęgą światową, ale .... nie zauważyli że świat poszedł do przodu i MUSIELI upaść i ... upadli.

Niestety, coś mi się wydaje, że to samo czeka Volkswagena .... jeśli się nie obudzą, a już najwyższy czas.
Awatar użytkownika
chris
Posty: 268
Rejestracja: 07 paź 2019, 13:46

Re: Facelifting VW T-Cross 2023

Post autor: chris »

lajosz pisze: 04 paź 2023, 19:15 W ogóle grupa VAG (ale przede wszystkim Volkswagen), ma ostatnio same problemy.
Nic więc dziwnego, że NIE POKAZUJĄ nowości, a ich tzw. Face Lifting polegają głównie na cięciu kosztów produkcji.
Niemcy zdaje się na zauważają, że przestają być jednym z głównych rozgrywających w Europie i na świecie.
Chińczycy BARDZO MOCNO idą w Europę i jeśli Volkswagen nadal będzie robił samochody takie jak teraz, czyli bardzo mało innowacyjne, a przy tym drogie, to będziemy obserwować (niestety) powolny upadek tej firmy.
Niby tak ale nie do końca.Obecnie wszystkie firmy produkujące auta mają problemy i VW nie jest tutaj żadnym wyjątkiem.
To że grupa VAG wtopiła całkowicie z autami elektrycznymi, które od jakiegoś czasu są tak mocno lobbowane
przez idiotów z UE to już zupełnie inna historia. Mają co chcieli :oops:
A co do braku nowości to właśnie na rynek wjechał nowy VW Tiguan 3 i nie mów mi tylko, że jest on za mało innowacyjny ;)

https://www.netcarshow.com/volkswagen/2024-tiguan/

Chińska motoryzacja w Europie jeszcze bardzo długo będzie egzotyką i nikt o zdrowych zmysłach nie kupi samochodu, który nie zapewnia bezpieczeństwa na poziomie zbliżonym do aut europejskich bez dobrze rozwiniętej sieci serwisowej o dostępności częsci nie wspominając.Najlepszym tego przykładem jest amerykańska Tesla.Kto ją miał lub ją ma będzie wiedział co mam na myśli :roll:
lajosz pisze: 04 paź 2023, 19:15 Nic więc dziwnego, że NIE POKAZUJĄ nowości, a ich tzw. Face Lifting polegają głównie na cięciu kosztów produkcji.
Wracając do nowego T-Cross po FL to nie uważam żeby zmiany, które w nim wprowadzono miały za zadanie cięcie kosztów produkcji.
Nowa miękka deska rozdzielcza czy reflektory matrycowe z przodu i nowe światła z tyłu wraz z listwą ledową to raczej dla producenta wyższe koszty produkcji ;)
ODPOWIEDZ