Strona 1 z 1

GPF

: 04 cze 2024, 20:54
autor: zurit
Czy macie w swoich t-crossach już jakieś doświadczenia z filtrem GPF ?
Odezwał się już u kogoś ?

Re: GPF

: 06 cze 2024, 19:14
autor: Masterjam
60 tysięcy nakulane, 5 rok - na razie nic się nie dzieje , mimo przewagi krótkich dystansów codziennych (15-20 km)

Re: GPF

: 06 lut 2025, 21:31
autor: Tucs-roc
Jedyny silnik mający z tym jakies problemy to 1.6 150 tgdi w tucsonie i sportage.
U nas w rodzinie prócz tego T-roca jest Tucson ale przez 3 lata tez nigdy nie było problemów. Nawet z racji tego że co do zasady mniejsze auto (kiedys Stonic, taki blizniak stylistyczny Tcrossa, teraz Troc) jest do miasta, a z Tucsonem sie obchodzimy jak z dieslem. Trasa, jak miasto to nie na 200 m jak sie da itp.
Ale w aucie bez problemów z gpf tez jest dobrze raz na jakiś czas wyjechać poza miasto, przepędzic auto , zresztą to dobrze zrobi ogólnie akumulatorowi, silnikowi itp.itd.

Re: GPF

: 10 lut 2025, 13:57
autor: chris
Kia-Hyundai zastosował w Tucsonie i w Sportage tzw.pasywny system wypalania się filtra GPF czyli najgorszy z możliwych.
Stąd jeśli ktoś używa samochodu na krótkich dystansach do jazdy po mieście to co kilkaset km musi wypalić to badziewie a jak filtr osiągnie najwyższy stopień zapchania to wtedy tylko serwis i w dodatku odpłatnie pomimo gwarancji :?
Sprawa znana na wielu forach a Koreańczycy dalej nic z tym nie robią.
https://www.youtube.com/watch?v=VwCOl1eSmCs
Na szczęścia wszystkie VW z silnikami benzynowymi mają system wypalania filtra GPF tzw. aktywny czyli dzieje się to praktycznie samoczynnie bez naszego udziału 8-)

Re: GPF

: 19 lut 2025, 20:25
autor: Waldzior
T-cross to moje drugie auto z GPF-m , poprzednio była to Fiesta MK8 1.0 ECOBOOST , miałem ją od nowości i użytkowałem przez 4 lata , warto czasami przejechać się trochę szybciej na expresówce żeby ta zakichana ekologia dostała trochę temperatury .
Sądzę że w T- crossie nie będzie z tym problemu , porównując filtry GPF w tych samochodach to ten z VW jest znacznie większy.