Nowy Tcross - czego w nim nie lubie, co mnie w nim irtyruje.
: 23 mar 2025, 9:23
Jako że to moj pierwszy VAG (chociaż kiedyś miałem przez miesiac nowa fabie dsg z 1.0tsi), jestesmy razem juz miesiąc, 2tys km głownie w miescie, postanowiłem wypisać, co mnie w nim irytuje i powoduje że chyba go zmienię zaraz po koncu umowy leasingowej
Posiadam 1.5 z dsg Rline+ modelowo 2025, czyli niby wszytko...do rzeczy:
Od najbardziej irytujących
1. Brak dynamiki układu DSG+1.5 150KM - samochod reaguje na gaz jakby miał pedał z gumy - chyba jedyny moment gdy czuć te 150KM to start do 100kmph z noga w gazie, natomiast ma sie to nijak do codziennego użytku w miescie - opóźniona reakcja na gaz, opóźniona reakcja skrzyni - tryb sport tu niewiele zmienia, jest mułowato, jakby mial z 50KM.
2. Komunikat "Kompas obecnie niedostępny" - pojawia sie zawsze gdy odpalimy navi z android auto - czysty debilizm - wymaga przeklikania zegarów do preferowanych danych ktore powinny byc wyświetlane zawsze wedle preferencji użytkownika, niestety tak to nie działa.
3. Domykanie drzwi Tcross ma problem z odpowietrzeniem kabiny przy zamykaniu drzwi, zamykanie ostatnich wymaga zawsze znacząco innego ich potraktowania niż w każdym innym samochodzie, inaczej zwyczajnie zostaną niedomknięte i trzeba poprawić.
4. KEYLESS zamykanie wymaga dotknięcia klamki jedynie z zewnątrz - debilne rozwiązanie, szczególnie gdy równolegle posiadamy samochody działające lepiej, zawsze chwytam całą klamke...a ten vw nie chce sie zamknąć
5. Keyless z kluczykiem w bagażniku wkładamy zakupy, torbe/plecak z kluczykiem do bagażnika idziemy do przednich drzwi.... nie da sie ich otworzyć, a przecież kluczyk jest w srodku pojazdu - debilne działanie
6. Zegary i multimedia - czasem pojawia się u mnie zaraz po wycofaniu komunikat o niedostępności kamery, który znika i multimedia zostają z czarnym ekranem, generalnie zdarza sie to co jakis czas, ze multimedia sa wyłączone bez powodu.
7. Dotykowy panel klimy - wystarczy musnąć np przycisk odmrażania szyby, i wszystkie ustawienia psu w dupe... niestety zdarza mi sie to co pewien czas gdy szukam telefonu, pilota od bramy itd...
8. System zgłaszania awarii w VW - samochod zgłosił samodzielnie awarie asystenta świateł kierowanych - wydzwania do mnie serwis i pyta sie czy mam problem z samochodem - ja sie pytam ale o co chodzi jaki problem swiata świeca, automat dziala, doświetlają w zakrętach - a kolejni ludzie dzwonia i pisza czy mam problem i czy potrzebuje pomocy - No QWa - jesli widza ze jest problem to niech ten system tez informuje ich JAKI to problem. w tych turbo matrixach to problemów moze byc calkiem sporo zdaje sie i ...tam nie da sie tego narpawic wymieniając żarówkę.
Na plus sam komfort jazdy, fajne zawieszenie, spalanie 1.5 tez jest ok...ale wolałbym przepalac wiecej ten 1Litr na sto..niz jezdzic zamulonym autkiem.
Czy bym go kupił po raz drugi - NIE. ta dynamika jazdy i praca DSG w miescie mnie zniecheca na MAXa. Wydaje mi się ze to REgres do tego co bylo jeszce 2lata temu...skodą 1.0TSI z dsg jedzilo mi sie jakos lepiej...na tyle lepiej iz bylem pewny ze w 1.5 bedzie juz wogole fajnie...
i jest teraz rozczarowanie. Tu chyba musze potwierdzic słowa Pertyna z YT...ze VW poprawiajac ekologie ...zepsuje wszystko co dobre w tych samochodach.

Od najbardziej irytujących
1. Brak dynamiki układu DSG+1.5 150KM - samochod reaguje na gaz jakby miał pedał z gumy - chyba jedyny moment gdy czuć te 150KM to start do 100kmph z noga w gazie, natomiast ma sie to nijak do codziennego użytku w miescie - opóźniona reakcja na gaz, opóźniona reakcja skrzyni - tryb sport tu niewiele zmienia, jest mułowato, jakby mial z 50KM.
2. Komunikat "Kompas obecnie niedostępny" - pojawia sie zawsze gdy odpalimy navi z android auto - czysty debilizm - wymaga przeklikania zegarów do preferowanych danych ktore powinny byc wyświetlane zawsze wedle preferencji użytkownika, niestety tak to nie działa.
3. Domykanie drzwi Tcross ma problem z odpowietrzeniem kabiny przy zamykaniu drzwi, zamykanie ostatnich wymaga zawsze znacząco innego ich potraktowania niż w każdym innym samochodzie, inaczej zwyczajnie zostaną niedomknięte i trzeba poprawić.
4. KEYLESS zamykanie wymaga dotknięcia klamki jedynie z zewnątrz - debilne rozwiązanie, szczególnie gdy równolegle posiadamy samochody działające lepiej, zawsze chwytam całą klamke...a ten vw nie chce sie zamknąć
5. Keyless z kluczykiem w bagażniku wkładamy zakupy, torbe/plecak z kluczykiem do bagażnika idziemy do przednich drzwi.... nie da sie ich otworzyć, a przecież kluczyk jest w srodku pojazdu - debilne działanie
6. Zegary i multimedia - czasem pojawia się u mnie zaraz po wycofaniu komunikat o niedostępności kamery, który znika i multimedia zostają z czarnym ekranem, generalnie zdarza sie to co jakis czas, ze multimedia sa wyłączone bez powodu.
7. Dotykowy panel klimy - wystarczy musnąć np przycisk odmrażania szyby, i wszystkie ustawienia psu w dupe... niestety zdarza mi sie to co pewien czas gdy szukam telefonu, pilota od bramy itd...
8. System zgłaszania awarii w VW - samochod zgłosił samodzielnie awarie asystenta świateł kierowanych - wydzwania do mnie serwis i pyta sie czy mam problem z samochodem - ja sie pytam ale o co chodzi jaki problem swiata świeca, automat dziala, doświetlają w zakrętach - a kolejni ludzie dzwonia i pisza czy mam problem i czy potrzebuje pomocy - No QWa - jesli widza ze jest problem to niech ten system tez informuje ich JAKI to problem. w tych turbo matrixach to problemów moze byc calkiem sporo zdaje sie i ...tam nie da sie tego narpawic wymieniając żarówkę.
Na plus sam komfort jazdy, fajne zawieszenie, spalanie 1.5 tez jest ok...ale wolałbym przepalac wiecej ten 1Litr na sto..niz jezdzic zamulonym autkiem.
Czy bym go kupił po raz drugi - NIE. ta dynamika jazdy i praca DSG w miescie mnie zniecheca na MAXa. Wydaje mi się ze to REgres do tego co bylo jeszce 2lata temu...skodą 1.0TSI z dsg jedzilo mi sie jakos lepiej...na tyle lepiej iz bylem pewny ze w 1.5 bedzie juz wogole fajnie...
