Strona 1 z 2

VW T-Cross 1.0 TSI 115KM DSG7- osiągi i elastyczność

: 20 lis 2019, 12:54
autor: chris
Odbyłem wczoraj jazdę testową T-Cross wersją 1.0 TSI 115KM DSG7 i powiem szczerze jestem pod dużym wrażeniem osiągów
i elastyczności tego silnika w trybie sport :o
Niby tylko jeden karton mleka pojemności ale do miasta mocy aż nadto ;)
Na autostradzie też wstydu nie ma , jedyny problem to dzwięk tego R3 bo jest on trochę zbyt natarczywy przy wkręcaniu się na wysokie obroty :?
Wartości zmierzone w testach AMS poniżej, potwierdzją tylko moje odczucia z jazdy testowej ,
że osiągi 1.0 TSI 115KM ze skrzynią DSG 7 i elastyczność są naprawdę bez zastrzeżeń jak na tak nieduży crossover 8-)

https://www.auto-motor-und-sport.de/tes ... che-daten/

https://www.auto-motor-und-sport.de/tes ... che-daten/

Druga rzecz ,która zaskakuje na duży plus to zawieszenie i układ kierowniczy.
Jadąc nawet 140km/h możemy dalej czuć się pewnie i bezpiecznie 8-)
O dziwo przy tej prędkości w aucie dalej jest dość cicho a przecież T-Cross mierzy sobie 159 cm wysokości i ma dość pudełkowaty kształt.
Generalnie bardzo udane autko ale jak za taką kasę ma trochę za bardzo budżetowe wnętrze.

Na duży minus:
Twarde plastiki i brak podświetlanych lusterek w osłonach przeciwsłonecznych to już trochę przegięcie ze strony VW :(
Już w modelu T-Roc szału nie ma ale w T-Cross jest jeszcze gorzej :?
Słuchając głośno muzyki słychać niestety mocno to plastikowe wnętrze i zaczyna się robić trochę jak w puszce.

Na rynkach Ameryki Pd , VW musi się jednak trochę bardziej starać bo dają do tego modelu i ledowe lamki w lusterkach
a także nawiewy na tył :shock:

https://youtu.be/lh7DooFti-I?t=871

https://youtu.be/9H_ykbDAuQk?t=225


Ostatnią rzeczą ,której też nie rozumiem to ta, że silnik 1.5 TSI 150KM nawet z DSG 7 jest dostępny bez problemu w blizniaczej Skodzie Kamiq
a w VW T-Cross nadal go brak a dealerzy VW nie mają żadnych informacji na ten temat.

https://az749841.vo.msecnd.net/sitesplp ... 7ea06b.pdf

Wielka szkoda ,że w Europie VAG nie daje do tego modelu chociaż starego silnika 1.4 TSI 150KM :(

https://youtu.be/9H_ykbDAuQk?t=43

Poniżej tabelka osiągów z testu AMS ,VW T-Cross 1.0 TSI 115KM DSG7 ;)

Re: VW T-Cross 1.0 TSI 115KM DSG7- osiągi i elastyczność

: 20 lis 2019, 15:43
autor: Nerqasty
Przeciez to proste dlaczego nie ma tego silnika... bo jest model T-Rock, ktory jest pozycjonowany trochę wyżej niż T-Cross.
Skoda/ Seat nie posiadaja w ofercie wyzej pozycjonowanych Crossoverow.

Zreszta bez przesady : 1.0 115km do miasta to az...1.5 to juz auto na dłużej , a kto by takie chcial ;/.

Juz lepiej doplacic i kupic Tiguana lub Atece.

Re: VW T-Cross 1.0 TSI 115KM DSG7- osiągi i elastyczność

: 20 lis 2019, 16:58
autor: chris
Nerqasty pisze: 20 lis 2019, 15:43 Przeciez to proste dlaczego nie ma tego silnika... bo jest model T-Rock, ktory jest pozycjonowany trochę wyżej niż T-Cross.
Skoda/ Seat nie posiadaja w ofercie wyzej pozycjonowanych Crossoverow.
Zreszta bez przesady : 1.0 115km do miasta to az...1.5 to juz auto na dłużej , a kto by takie chcial ;/.
Niby tak ale przecież silnik 1.5 TSI 150KM jest także dostępny w blizniaczym Seacie Arona a paza tym z wcześniejszych zapowiedzi VW,
miał być także dostępny w T-Cross :?
Skoro jest dostępny w Skodzie i w Seacie to nic nie stoi na przeszkodzie, żeby był i w VW T-Cross :)
Ja bym go chętnie kupił bo ten 1.0 TSI 115KM na wysokich obrotach brzmi trochę za głośno a kultura jego pracy z racji ,że to R3 pozostawia niestety wiele do życzenia :(

Re: VW T-Cross 1.0 TSI 115KM DSG7- osiągi i elastyczność

: 20 lis 2019, 21:27
autor: wedd
Też bym chętnie kupił 1.5 TSI DSG, ale nie mogę się dowiedzieć kiedy będzie w sprzedaży. Osiągi 1.0 ma OK, jeździłem. Ale nie lubię chrobotu 3 cylindrów a przy wyższych obrotach to słychać.

Re: VW T-Cross 1.0 TSI 115KM DSG7- osiągi i elastyczność

: 20 lis 2019, 22:45
autor: Nerqasty
A czemu nie zainteresować sie T-Rock ?

Re: VW T-Cross 1.0 TSI 115KM DSG7- osiągi i elastyczność

: 20 lis 2019, 23:12
autor: wedd
Z dobrym wyposażeniem wychodzi sporo drożej. A wielkość to praktycznie to samo co T-Cross. Wnętrze wręcz identyczne. Trochę większy bagażnik. Sylwetka to już rzecz gustu: T-cross udaje SUVa, T-roc taki trochę crossover-coupe bym powiedział :-)

Re: VW T-Cross 1.0 TSI 115KM DSG7- osiągi i elastyczność

: 21 lis 2019, 9:15
autor: chris
wedd pisze: 20 lis 2019, 21:27 Też bym chętnie kupił 1.5 TSI DSG, ale nie mogę się dowiedzieć kiedy będzie w sprzedaży. Osiągi 1.0 ma OK, jeździłem. Ale nie lubię chrobotu 3 cylindrów a przy wyższych obrotach to słychać.
@wedd zgadzam się z Tobą bo mam takie same odczucia po jezdzie testowej T-Cross 1.0 TSI 115KM DSG7 :?
Nie mam żadnych zastrzeżeń co do dynamiki i elastyczności, która jest po prostu rewelacyjna jak na tak mały silniczek :shock:
Za to jego chrobotanie na wysokich obrotach było już dla mnie nie do zniesienia.
Mam także zastrzeżenia do pracy skrzyni DSG 7 ,która przy ruszaniu potrafiła niemile szarpnąć i występował tzw. "kangur"
Trochę pomagało przełączanie skrzyni z trybu D w tryb Sport ;)
Generalnie tryb D na miasto trochę zamula ten silnik bo obroty moim zdaniem są w nim wtedy za niskie :(

Inni też to zauważają w swoich testach także coś jest na rzeczy :?

https://www.auto-swiat.pl/testy/testy-n ... cs&utm_v=2

Za to elastyczność tego silnika w połączeniu ze skrzynią DSG 7 rozwala po prostu na łopatki :shock:

Re: VW T-Cross 1.0 TSI 115KM DSG7- osiągi i elastyczność

: 21 lis 2019, 9:24
autor: chris
Dla porównania w tabelce poniżej zaznaczyłem elastyczność Skody Karoq 1.5 TSI 150KM DSG 7 zmierzoną w teście AMS ;)
Także co do dynamiki T-Cross 1.0 TSI 115KM DSG 7 naprawdę nie ma się czego wstydzić 8-)

https://www.auto-motor-und-sport.de/tes ... che-daten/

Re: VW T-Cross 1.0 TSI 115KM DSG7- osiągi i elastyczność

: 21 lis 2019, 9:32
autor: chris
Nerqasty pisze: 20 lis 2019, 22:45 A czemu nie zainteresować sie T-Rock ?
T-Roc w moim przypadku odpada z powody zbyt wysokiej ceny ;)

Re: VW T-Cross 1.0 TSI 115KM DSG7- osiągi i elastyczność

: 21 lis 2019, 9:49
autor: wedd
Jeździłem godzinę salonowym T-crossem 1.0 TSI DSG. Po mieście i na ekspresówce. Efektu kangura nie zauwazylem. Co do dynamiki nie mam uwag. Natomiast jak wspomniałem chrobot 3 cylindrów słychać. Nie jest to taka tragedia jak np. w Polo 1.2 2008 r. ale jednak w T-crossie słychać że to nie jest silnik 4 cylindrowy. Druga wada to głośność przy predkosciach autostradowych. Ale to bardziej wynika z wysokości auta i klockowatego kształtu.

Wracając do efektu kangura: jakiś czas temu przegrzebałem internet i występuje w silniku 1.5 TSI praktycznie we wszystkich samochodach grupy VW. Zwłaszcza ze skrzynią manualną, rzadziej z DSG. W silniku 1.0 TSI praktycznie kangur nie występuje.
Ostatnie wpisy na forach są optymistycznie. Po wgraniu nowego softu silnika efektu kangura nie ma lub jest bardzo niewielki.