VW T-Cross 1.0 TSI 115KM DSG7- osiągi i elastyczność
VW T-Cross 1.0 TSI 115KM DSG7- osiągi i elastyczność
Odbyłem wczoraj jazdę testową T-Cross wersją 1.0 TSI 115KM DSG7 i powiem szczerze jestem pod dużym wrażeniem osiągów
i elastyczności tego silnika w trybie sport
Niby tylko jeden karton mleka pojemności ale do miasta mocy aż nadto
Na autostradzie też wstydu nie ma , jedyny problem to dzwięk tego R3 bo jest on trochę zbyt natarczywy przy wkręcaniu się na wysokie obroty
Wartości zmierzone w testach AMS poniżej, potwierdzją tylko moje odczucia z jazdy testowej ,
że osiągi 1.0 TSI 115KM ze skrzynią DSG 7 i elastyczność są naprawdę bez zastrzeżeń jak na tak nieduży crossover
https://www.auto-motor-und-sport.de/tes ... che-daten/
https://www.auto-motor-und-sport.de/tes ... che-daten/
Druga rzecz ,która zaskakuje na duży plus to zawieszenie i układ kierowniczy.
Jadąc nawet 140km/h możemy dalej czuć się pewnie i bezpiecznie
O dziwo przy tej prędkości w aucie dalej jest dość cicho a przecież T-Cross mierzy sobie 159 cm wysokości i ma dość pudełkowaty kształt.
Generalnie bardzo udane autko ale jak za taką kasę ma trochę za bardzo budżetowe wnętrze.
Na duży minus:
Twarde plastiki i brak podświetlanych lusterek w osłonach przeciwsłonecznych to już trochę przegięcie ze strony VW
Już w modelu T-Roc szału nie ma ale w T-Cross jest jeszcze gorzej
Słuchając głośno muzyki słychać niestety mocno to plastikowe wnętrze i zaczyna się robić trochę jak w puszce.
Na rynkach Ameryki Pd , VW musi się jednak trochę bardziej starać bo dają do tego modelu i ledowe lamki w lusterkach
a także nawiewy na tył
https://youtu.be/lh7DooFti-I?t=871
https://youtu.be/9H_ykbDAuQk?t=225
Ostatnią rzeczą ,której też nie rozumiem to ta, że silnik 1.5 TSI 150KM nawet z DSG 7 jest dostępny bez problemu w blizniaczej Skodzie Kamiq
a w VW T-Cross nadal go brak a dealerzy VW nie mają żadnych informacji na ten temat.
https://az749841.vo.msecnd.net/sitesplp ... 7ea06b.pdf
Wielka szkoda ,że w Europie VAG nie daje do tego modelu chociaż starego silnika 1.4 TSI 150KM
https://youtu.be/9H_ykbDAuQk?t=43
Poniżej tabelka osiągów z testu AMS ,VW T-Cross 1.0 TSI 115KM DSG7
i elastyczności tego silnika w trybie sport
Niby tylko jeden karton mleka pojemności ale do miasta mocy aż nadto
Na autostradzie też wstydu nie ma , jedyny problem to dzwięk tego R3 bo jest on trochę zbyt natarczywy przy wkręcaniu się na wysokie obroty
Wartości zmierzone w testach AMS poniżej, potwierdzją tylko moje odczucia z jazdy testowej ,
że osiągi 1.0 TSI 115KM ze skrzynią DSG 7 i elastyczność są naprawdę bez zastrzeżeń jak na tak nieduży crossover
https://www.auto-motor-und-sport.de/tes ... che-daten/
https://www.auto-motor-und-sport.de/tes ... che-daten/
Druga rzecz ,która zaskakuje na duży plus to zawieszenie i układ kierowniczy.
Jadąc nawet 140km/h możemy dalej czuć się pewnie i bezpiecznie
O dziwo przy tej prędkości w aucie dalej jest dość cicho a przecież T-Cross mierzy sobie 159 cm wysokości i ma dość pudełkowaty kształt.
Generalnie bardzo udane autko ale jak za taką kasę ma trochę za bardzo budżetowe wnętrze.
Na duży minus:
Twarde plastiki i brak podświetlanych lusterek w osłonach przeciwsłonecznych to już trochę przegięcie ze strony VW
Już w modelu T-Roc szału nie ma ale w T-Cross jest jeszcze gorzej
Słuchając głośno muzyki słychać niestety mocno to plastikowe wnętrze i zaczyna się robić trochę jak w puszce.
Na rynkach Ameryki Pd , VW musi się jednak trochę bardziej starać bo dają do tego modelu i ledowe lamki w lusterkach
a także nawiewy na tył
https://youtu.be/lh7DooFti-I?t=871
https://youtu.be/9H_ykbDAuQk?t=225
Ostatnią rzeczą ,której też nie rozumiem to ta, że silnik 1.5 TSI 150KM nawet z DSG 7 jest dostępny bez problemu w blizniaczej Skodzie Kamiq
a w VW T-Cross nadal go brak a dealerzy VW nie mają żadnych informacji na ten temat.
https://az749841.vo.msecnd.net/sitesplp ... 7ea06b.pdf
Wielka szkoda ,że w Europie VAG nie daje do tego modelu chociaż starego silnika 1.4 TSI 150KM
https://youtu.be/9H_ykbDAuQk?t=43
Poniżej tabelka osiągów z testu AMS ,VW T-Cross 1.0 TSI 115KM DSG7
- Załączniki
-
- T-Cross 1.0 TSI PRZYŚPIESZENIE.jpg (103.84 KiB) Przejrzano 8718 razy
Re: VW T-Cross 1.0 TSI 115KM DSG7- osiągi i elastyczność
Przeciez to proste dlaczego nie ma tego silnika... bo jest model T-Rock, ktory jest pozycjonowany trochę wyżej niż T-Cross.
Skoda/ Seat nie posiadaja w ofercie wyzej pozycjonowanych Crossoverow.
Zreszta bez przesady : 1.0 115km do miasta to az...1.5 to juz auto na dłużej , a kto by takie chcial ;/.
Juz lepiej doplacic i kupic Tiguana lub Atece.
Skoda/ Seat nie posiadaja w ofercie wyzej pozycjonowanych Crossoverow.
Zreszta bez przesady : 1.0 115km do miasta to az...1.5 to juz auto na dłużej , a kto by takie chcial ;/.
Juz lepiej doplacic i kupic Tiguana lub Atece.
Re: VW T-Cross 1.0 TSI 115KM DSG7- osiągi i elastyczność
Niby tak ale przecież silnik 1.5 TSI 150KM jest także dostępny w blizniaczym Seacie Arona a paza tym z wcześniejszych zapowiedzi VW,Nerqasty pisze: ↑20 lis 2019, 15:43 Przeciez to proste dlaczego nie ma tego silnika... bo jest model T-Rock, ktory jest pozycjonowany trochę wyżej niż T-Cross.
Skoda/ Seat nie posiadaja w ofercie wyzej pozycjonowanych Crossoverow.
Zreszta bez przesady : 1.0 115km do miasta to az...1.5 to juz auto na dłużej , a kto by takie chcial ;/.
miał być także dostępny w T-Cross
Skoro jest dostępny w Skodzie i w Seacie to nic nie stoi na przeszkodzie, żeby był i w VW T-Cross
Ja bym go chętnie kupił bo ten 1.0 TSI 115KM na wysokich obrotach brzmi trochę za głośno a kultura jego pracy z racji ,że to R3 pozostawia niestety wiele do życzenia
Re: VW T-Cross 1.0 TSI 115KM DSG7- osiągi i elastyczność
Też bym chętnie kupił 1.5 TSI DSG, ale nie mogę się dowiedzieć kiedy będzie w sprzedaży. Osiągi 1.0 ma OK, jeździłem. Ale nie lubię chrobotu 3 cylindrów a przy wyższych obrotach to słychać.
Re: VW T-Cross 1.0 TSI 115KM DSG7- osiągi i elastyczność
A czemu nie zainteresować sie T-Rock ?
Re: VW T-Cross 1.0 TSI 115KM DSG7- osiągi i elastyczność
Z dobrym wyposażeniem wychodzi sporo drożej. A wielkość to praktycznie to samo co T-Cross. Wnętrze wręcz identyczne. Trochę większy bagażnik. Sylwetka to już rzecz gustu: T-cross udaje SUVa, T-roc taki trochę crossover-coupe bym powiedział
Re: VW T-Cross 1.0 TSI 115KM DSG7- osiągi i elastyczność
@wedd zgadzam się z Tobą bo mam takie same odczucia po jezdzie testowej T-Cross 1.0 TSI 115KM DSG7
Nie mam żadnych zastrzeżeń co do dynamiki i elastyczności, która jest po prostu rewelacyjna jak na tak mały silniczek
Za to jego chrobotanie na wysokich obrotach było już dla mnie nie do zniesienia.
Mam także zastrzeżenia do pracy skrzyni DSG 7 ,która przy ruszaniu potrafiła niemile szarpnąć i występował tzw. "kangur"
Trochę pomagało przełączanie skrzyni z trybu D w tryb Sport
Generalnie tryb D na miasto trochę zamula ten silnik bo obroty moim zdaniem są w nim wtedy za niskie
Inni też to zauważają w swoich testach także coś jest na rzeczy
https://www.auto-swiat.pl/testy/testy-n ... cs&utm_v=2
Za to elastyczność tego silnika w połączeniu ze skrzynią DSG 7 rozwala po prostu na łopatki
- Załączniki
-
- 888.png (117.14 KiB) Przejrzano 8662 razy
Ostatnio zmieniony 21 lis 2019, 9:58 przez chris, łącznie zmieniany 7 razy.
Re: VW T-Cross 1.0 TSI 115KM DSG7- osiągi i elastyczność
Dla porównania w tabelce poniżej zaznaczyłem elastyczność Skody Karoq 1.5 TSI 150KM DSG 7 zmierzoną w teście AMS
Także co do dynamiki T-Cross 1.0 TSI 115KM DSG 7 naprawdę nie ma się czego wstydzić
https://www.auto-motor-und-sport.de/tes ... che-daten/
Także co do dynamiki T-Cross 1.0 TSI 115KM DSG 7 naprawdę nie ma się czego wstydzić
https://www.auto-motor-und-sport.de/tes ... che-daten/
- Załączniki
-
- 999.png (71.89 KiB) Przejrzano 8670 razy
Ostatnio zmieniony 21 lis 2019, 9:43 przez chris, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: VW T-Cross 1.0 TSI 115KM DSG7- osiągi i elastyczność
T-Roc w moim przypadku odpada z powody zbyt wysokiej ceny
Ostatnio zmieniony 21 lis 2019, 11:00 przez chris, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: VW T-Cross 1.0 TSI 115KM DSG7- osiągi i elastyczność
Jeździłem godzinę salonowym T-crossem 1.0 TSI DSG. Po mieście i na ekspresówce. Efektu kangura nie zauwazylem. Co do dynamiki nie mam uwag. Natomiast jak wspomniałem chrobot 3 cylindrów słychać. Nie jest to taka tragedia jak np. w Polo 1.2 2008 r. ale jednak w T-crossie słychać że to nie jest silnik 4 cylindrowy. Druga wada to głośność przy predkosciach autostradowych. Ale to bardziej wynika z wysokości auta i klockowatego kształtu.
Wracając do efektu kangura: jakiś czas temu przegrzebałem internet i występuje w silniku 1.5 TSI praktycznie we wszystkich samochodach grupy VW. Zwłaszcza ze skrzynią manualną, rzadziej z DSG. W silniku 1.0 TSI praktycznie kangur nie występuje.
Ostatnie wpisy na forach są optymistycznie. Po wgraniu nowego softu silnika efektu kangura nie ma lub jest bardzo niewielki.
Wracając do efektu kangura: jakiś czas temu przegrzebałem internet i występuje w silniku 1.5 TSI praktycznie we wszystkich samochodach grupy VW. Zwłaszcza ze skrzynią manualną, rzadziej z DSG. W silniku 1.0 TSI praktycznie kangur nie występuje.
Ostatnie wpisy na forach są optymistycznie. Po wgraniu nowego softu silnika efektu kangura nie ma lub jest bardzo niewielki.