Re: VW T-Cross vs Renault Captur 2
: 10 gru 2019, 17:17
Generalnie VW nie jest tutaj żadnym wyjątkiem bo wszyscy producenci zaliczyli wtopy z benzyniakami z turbo.
Francuzi wcześniej mieli problemy ze swoimi 1.2 Purtech Turbo(wały korbowe)
a Ford ze swoimi 1.0 EcoBoost Turbo (pękające głowice);)
Żeby było śmieszniej to właśnie te same silniki były nagradzane wiele razy szumnymi tytułami "engine of the year"
Okazuje się, że nawet współpraca ze znanym koncernem nie wróży nic dobrego
cyt....
"Natomiast drugi ze wspomnianych silników to efekt współpracy BMW i koncernu PSA (Peugeot/Citroën). Motor 1.6 THP miał być strzałem w dziesiątkę i rzeczywiście, gdy się ocenia jego technikę, efektywność czy osiągi, nie można mu wiele zarzucić. Silnik otrzymał 8 tytułów „Engine of the Year” w kategorii od 1,4 do 1,8 l. Szybko jednak okazało się, że często łańcuchowy napęd rozrządu niedomaga już przy przebiegu nieprzekraczającym 40 tys. km. Łańcuch może rozciągnąć się nawet o długość ogniwa. Później doszły kolejne poważne niedomagania i czar z eksploatacji samochodów z tą jednostką prysł jak bańka mydlana!"
Poniżej ranking wszystkich awaryjnych silników i trzeba przyznać lista jest dość długa
https://www.auto-swiat.pl/porady/wszyst ... =2#slajd-2
Ech nie ma to jak stare i dobre benzynowe V6 ale to już nie wróci...