Ostatnio trochę głośno o niebezpiecznym czynniku klimatyzacji, który pojawia się w autach.
https://autokult.pl/11721,nowy-czynnik- ... hy-zabojca
I stąd rodzi się moje pytanie, który z tych czynników stosowany jest w t-rocu? Jeśli jest to ten bezpieczniejszy dla zdrowia wariant to czy mamy pewność dostępności tego czynnika przez cały okres eksploatacji samochodu?
Czynnik klimatyzacji
Re: Czynnik klimatyzacji
Rok 2015 był rokiem przełomowym i już od tego czasu większość producentów rozpoczęła stosowanie nowego czynnika HFO-1234yf w samochodach nowo produkowanych. Wyjątkiem byli nieliczni którzy się opierali jak np. MERCEDES.
Generalnie wszystkie nowe samochody wg dyrektywy unijnej wychodzą już na nowym czynniku HFO-1234yf.
Nowy czynnik jest znacznie droższy od starego wiec i przegląd samego czynnika będzie więcej kosztował dla przykładu ceny u jednego z większych dystrybutorów części (poglądowo):
NOWY CZYNNIK
https://www.wszystkodlawarsztatu.pl/#/p ... Items.html
STARY CZYNNIK
https://www.wszystkodlawarsztatu.pl/#/p ... Items.html
Oczywiście do auta wchodzi kilkaset gram czynnika (patrz tabliczka w komorze silnik - oznaczenie czynnika oraz pojemność układu).
Ceny w warsztatach i serwisach są bardzo zróżnicowane zależy kto i gdzie kupił czynnik. Na rynku jest też tani czynnik z Ukrainy niewiadomego pochodzenia wiec trzeba uważać.
Zdarza się że serwisy które nie mają indentyfikatora czynnika w stacji do napełniania klimatyzacji mogą zabrudzić czynnik (wymieszać), podczas przeglądu/wymiany, co wiąże się z kosztowną wymianą zabrudzonego czynnika i czyszczeniem układu.
Należy tez zwrócić uwagę przy wymianie (patrz wydruk z urządzenia do wymiany) ile trwał proces próżni. Proces ten polega na odciągnięciu wilgoci z układu klimatyzacji - czym dłuższy tym lepiej. Niektóre serwisy wykonują próżnie 5 minut gdzie prawidłowa próżnia to min. 20minut - uzależnione od Marki i Modelu pojazdu. Urządzenia do wymiany czynnika mają wbudowaną bazę producentów i pojazdów i ile dla danego pojazdu powinien trwać proces wymiany czynnika.
Dlaczego warsztaty skracają próżnie - to proste w tym czasie obsłużą więcej pojazdów i mają z tego więcej kasy. UZASADNIENIE - "PANIE nie trzeba tyle robić tej próżni.... itp.."
Generalnie wszystkie nowe samochody wg dyrektywy unijnej wychodzą już na nowym czynniku HFO-1234yf.
Nowy czynnik jest znacznie droższy od starego wiec i przegląd samego czynnika będzie więcej kosztował dla przykładu ceny u jednego z większych dystrybutorów części (poglądowo):
NOWY CZYNNIK
https://www.wszystkodlawarsztatu.pl/#/p ... Items.html
STARY CZYNNIK
https://www.wszystkodlawarsztatu.pl/#/p ... Items.html
Oczywiście do auta wchodzi kilkaset gram czynnika (patrz tabliczka w komorze silnik - oznaczenie czynnika oraz pojemność układu).
Ceny w warsztatach i serwisach są bardzo zróżnicowane zależy kto i gdzie kupił czynnik. Na rynku jest też tani czynnik z Ukrainy niewiadomego pochodzenia wiec trzeba uważać.
Zdarza się że serwisy które nie mają indentyfikatora czynnika w stacji do napełniania klimatyzacji mogą zabrudzić czynnik (wymieszać), podczas przeglądu/wymiany, co wiąże się z kosztowną wymianą zabrudzonego czynnika i czyszczeniem układu.
Należy tez zwrócić uwagę przy wymianie (patrz wydruk z urządzenia do wymiany) ile trwał proces próżni. Proces ten polega na odciągnięciu wilgoci z układu klimatyzacji - czym dłuższy tym lepiej. Niektóre serwisy wykonują próżnie 5 minut gdzie prawidłowa próżnia to min. 20minut - uzależnione od Marki i Modelu pojazdu. Urządzenia do wymiany czynnika mają wbudowaną bazę producentów i pojazdów i ile dla danego pojazdu powinien trwać proces wymiany czynnika.
Dlaczego warsztaty skracają próżnie - to proste w tym czasie obsłużą więcej pojazdów i mają z tego więcej kasy. UZASADNIENIE - "PANIE nie trzeba tyle robić tej próżni.... itp.."
VW T- ROC R 2.0 TSI 4MOTION DSG 300KM