Braki w doposażeniu T-roca

Wszystkie tematy związane z Volkswagenem T-Roc - zakup, eksploatacja, problemy itd.
Awatar użytkownika
JacK666
Posty: 603
Rejestracja: 20 maja 2023, 20:14

Re: Braki w doposażeniu T-roca

Post autor: JacK666 »

pshemus pisze: 18 wrz 2025, 17:18 Autohold przeszkadza w manewrach z automatem - masz odwrotność ruszania pod górke, musisz wcisnąć gaz żeby puścił a następnie szybko przestawić nogę i od razu jechać na hamulcu jak na półsprzęgle żeby nie skoczył za bardzo do przodu - czasem go wyłączam jak jest dużo kręcenia na parkingu z tego powodu.
Tak też mniej-więcej sobie to przeszkadzanie wyobrażałem, że w automacie brak klasycznego sprzęgła powoduje pewną komplikację.
W manualu za to także bez problemu można manewrowac bez gazu tj. wrzucam jedynkę czy wsteczny puszczam spręgło bez ruszania gazu i silnik nie zgaśnie tylko samochód wolno podjedzie.
R-line 2023, 1.5 manual, komfort, led plus, beats, kamera, 18 cali, easy open, keyless itd.
JJCC
Posty: 106
Rejestracja: 02 kwie 2023, 11:16

Re: Braki w doposażeniu T-roca

Post autor: JJCC »

JacK666 pisze: 18 wrz 2025, 16:28 Chłopaki w serwisie wrzucli numer VIN by zweryfikwać konfigurację, potwierdzili, że zgodnie zapisami Asystent podjazdu występuje w moim samochodzie równolegle z auto hold, ustaliliśmy zeznania jak powinien i kiedy który system działać i w przyszłym tygodniu z szefem serwisu ma się odbyć jazda testowa i po niej, jak to stwierdzili gdy się okaże, że zeznaję prawdę to się zastanowią co dalej :-)
Daj znać co ustalili po jeździe testowej. Jestem ciekawy co powiedzą.
JACK
JJCC
Posty: 106
Rejestracja: 02 kwie 2023, 11:16

Re: Braki w doposażeniu T-roca

Post autor: JJCC »

Generalnie uważam, że to jest gruba sprawa.
JACK
JJCC
Posty: 106
Rejestracja: 02 kwie 2023, 11:16

Re: Braki w doposażeniu T-roca

Post autor: JJCC »

JacK666 pisze: 18 wrz 2025, 17:41
pshemus pisze: 18 wrz 2025, 17:18 Autohold przeszkadza w manewrach z automatem - masz odwrotność ruszania pod górke, musisz wcisnąć gaz żeby puścił a następnie szybko przestawić nogę i od razu jechać na hamulcu jak na półsprzęgle żeby nie skoczył za bardzo do przodu - czasem go wyłączam jak jest dużo kręcenia na parkingu z tego powodu.
Tak też mniej-więcej sobie to przeszkadzanie wyobrażałem, że w automacie brak klasycznego sprzęgła powoduje pewną komplikację.
W manualu za to także bez problemu można manewrowac bez gazu tj. wrzucam jedynkę czy wsteczny puszczam spręgło bez ruszania gazu i silnik nie zgaśnie tylko samochód wolno podjedzie.
Dokładnie tak jest jak napisał - pshemus. Mnie przy automacie przeszkadza Auto Hold.
Generalnie jeśli samochód ma mieć jakiś system to powinien go mieć i tyle. Czy będzie z niego korzystał czy nie. Przecież to też ma wpływ na cenę auta. Jeśli nie ma "Asystenta podjazdu" to samochód powinien być tańszy.
JACK
Awatar użytkownika
JacK666
Posty: 603
Rejestracja: 20 maja 2023, 20:14

Re: Braki w doposażeniu T-roca

Post autor: JacK666 »

JJCC pisze: 19 wrz 2025, 10:01
JacK666 pisze: 18 wrz 2025, 17:41
pshemus pisze: 18 wrz 2025, 17:18 Autohold przeszkadza w manewrach z automatem - masz odwrotność ruszania pod górke, musisz wcisnąć gaz żeby puścił a następnie szybko przestawić nogę i od razu jechać na hamulcu jak na półsprzęgle żeby nie skoczył za bardzo do przodu - czasem go wyłączam jak jest dużo kręcenia na parkingu z tego powodu.
Tak też mniej-więcej sobie to przeszkadzanie wyobrażałem, że w automacie brak klasycznego sprzęgła powoduje pewną komplikację.
W manualu za to także bez problemu można manewrowac bez gazu tj. wrzucam jedynkę czy wsteczny puszczam spręgło bez ruszania gazu i silnik nie zgaśnie tylko samochód wolno podjedzie.
Dokładnie tak jest jak napisał - pshemus. Mnie przy automacie przeszkadza Auto Hold.
Generalnie jeśli samochód ma mieć jakiś system to powinien go mieć i tyle. Czy będzie z niego korzystał czy nie. Przecież to też ma wpływ na cenę auta. Jeśli nie ma "Asystenta podjazdu" to samochód powinien być tańszy.
Hipotetycznie ale i humorystycznie VW może wycenić ten system na 1,35 Euro bo to np. dwie linijki kodu w oprogramowaniu :-)
R-line 2023, 1.5 manual, komfort, led plus, beats, kamera, 18 cali, easy open, keyless itd.
Galux20
Posty: 573
Rejestracja: 29 paź 2022, 9:40

Re: Braki w doposażeniu T-roca

Post autor: Galux20 »

Auto hold z dsg to dla mnie idealne rozwiązanie
1.5 DSG 6,2 spalanie zima
5,8 wiosna
JJCC
Posty: 106
Rejestracja: 02 kwie 2023, 11:16

Re: Braki w doposażeniu T-roca

Post autor: JJCC »

JacK666 pisze: 18 wrz 2025, 12:39
JJCC pisze: 18 wrz 2025, 11:39 Kolejny dealer - Krotoski
Odpowiedział mi tak:

Pytanie:
Dzień dobry, chciałem zapytać się odnośnie działania systemu "Asystent podjazdu".
1. Co to jest i jak w praktyce on działa?
2. Czy jest to dodatkowe wyposażenie auta i ile to kosztuje?
3. Czy to może jest w standardowym wyposażeniu samochodu?


Odpowiedź:
Dzień dobry Panu!

Poniżej wyjaśnienia z instrukcji obsługi VW T-roc:

asystent ruszania na wzniesieniu wspomaga ruszanie na wzniesieniach przez aktywne przytrzymywanie samochodu.

Wymagania dotyczące działania

Muszą być spełnione równocześnie następujące warunki:

Stojący pojazd przytrzymać aż do chwili ruszenia na wzniesieniu przy użyciu pedału hamulca.
Silnik pracuje „równo“.
Do jazdy pod górę włączony jest bieg lub zakres jazdy.
W celu ruszenia zdjąć nogę z pedału hamulca i natychmiast wcisnąć pedał przyspieszenia. Podczas ruszania, hamulec jest zwalniany stopniowo.

Funkcja asystenta ruszania na wzniesieniu pozostaje aktywna tylko przez krótki czas. Rozpocząć jazdę w ciągu około 2 sekund.

Warunki działania

Asystent ruszania na wzniesieniu zostaje natychmiast wyłączony, gdy nie jest już spełniony jeden z poniższych warunków.

Kiedy drzwi kierowcy zostaną otwarte.
Przy „nierówno“ pracującym silniku albo w razie niesprawności silnika.
Przy wyłączonym lub zadławionym silniku.
Kiedy dźwignia automatycznej skrzyni biegów znajduje się w położeniu neutralnym .


PRZESTROGA

Jeśli pojazd nie ruszy z miejsca od razu po zwolnieniu pedału hamulca, może stoczyć się do tyłu. Może to spowodować obrażenia ciała lub szkody materialne.

W takim wypadku należy niezwłocznie nacisnąć pedał hamulca lub włączyć elektroniczny hamulec postojowy.
Aby ruszając na wzniesieniu w gęstym ruchu drogowym zapobiec stoczeniu się pojazdu do tyłu, należy przed ruszeniem na kilka sekund nacisnąć pedał hamulca.


Pojechałem do ASO i wziąłem na testy nowego T-roca. Okazało się, że też nie działa. Dealerzy mówią, że jest ten system, w instrukcji obsługi też jest opisany ten system, a w serwisie mówią, że wszystko jest w porządku, tylko trzeba wcisnąć Auto Hold.

Z takim podejściem serwisu to można też zaciągnąć "ręczny" lub podłożyć cegłę pod koło i też samochód się nie stoczy, więc zadziała wg, ASO "Asystent podjazdu".

No cóż... Coraz więcej niejasności, a VW sam się plącze w różnych wersjach działania. Zgłosiłem to jeszcze do centrali i zobaczymy co dalej. Dam Wam znać.

W opowiedzi zacytowali dokładnie to co jest napisane w instrukcji pojazdu.
Nie byłem w ASO ale się cały czas wybieram :-)

Tak patrząc na chłodno to mnie to wygląda, że być może instrukcja nie nadąża za technologią tylko niejako prezentuje stan z jednej strony gdy nie było czegoś takiego jak "auto hold" a jeszcze stary prosty system, który był i dalej jest dostępny w samochodach VAG z klasycznym ręcznym a w raz z wejściem systemu "auto hold" zniknął bo jego fukcjonalność przejął szerzej działający "auto hold"

Być może był jakś stan przejściowy w oprogramowaniu samochodu gdzie i asystent podjazdu i "auto hold" były zaimplementowane razem a potem już tylko w samochodach gdzie jest zawsze "auto hold" w każdej nawet bazowej wersji wykastrowano w oprogramowaniu asystenta podjazdu.
A opisy reklamowe wersji i instrukcja za tym nie nadąża.
No właśnie nie do końca. Mam z VAG-a nową Skodę Superb z tego roku i ma ona 4 miesiące. Mam ją w automacie, posiada hamulec postojowy, Auto Hold i Asystenta podjazdu. Wszystko działa prawidłowo, tak jak jest opisane w instrukcji. Auto Hold nie zastępuje w nim Asystenta podjazdu. W Superbie samochód blokuje hamulce na wzniesieniu na około 3 sek. - tak jak właśnie powinien działać Asystent podjazdu.
JACK
JJCC
Posty: 106
Rejestracja: 02 kwie 2023, 11:16

Re: Braki w doposażeniu T-roca

Post autor: JJCC »

JacK666 pisze: 19 wrz 2025, 12:21
JJCC pisze: 19 wrz 2025, 10:01
JacK666 pisze: 18 wrz 2025, 17:41

Tak też mniej-więcej sobie to przeszkadzanie wyobrażałem, że w automacie brak klasycznego sprzęgła powoduje pewną komplikację.
W manualu za to także bez problemu można manewrowac bez gazu tj. wrzucam jedynkę czy wsteczny puszczam spręgło bez ruszania gazu i silnik nie zgaśnie tylko samochód wolno podjedzie.
Dokładnie tak jest jak napisał - pshemus. Mnie przy automacie przeszkadza Auto Hold.
Generalnie jeśli samochód ma mieć jakiś system to powinien go mieć i tyle. Czy będzie z niego korzystał czy nie. Przecież to też ma wpływ na cenę auta. Jeśli nie ma "Asystenta podjazdu" to samochód powinien być tańszy.
Hipotetycznie ale i humorystycznie VW może wycenić ten system na 1,35 Euro bo to np. dwie linijki kodu w oprogramowaniu :-)
No tak - haha... To by się wstydzili, że nie rozwiązali tego problemu. Tym bardziej, że 2324,7 mld euro osiągnął ze sprzedaży w 2024 r.
:)
JACK
Awatar użytkownika
JacK666
Posty: 603
Rejestracja: 20 maja 2023, 20:14

Re: Braki w doposażeniu T-roca

Post autor: JacK666 »

Wg serwisu VW, bo dzisiaj byłem i sprawdzali, to system auto-hold obejmuje swoją funkjonalnoscią również asystenta podjazdu i wszystko jest w porządku i tak ma być.
Z tego co mówili to pierwsze asystenty podjazdu działały poprzez chwilowe podtrzymanie ciśnienia w pompie hamulcowej (jakiś dodatkowy zawór) bez udziału hamulca ręcznego bo był wtedy jeszcze tradycyjny ręczny a jak wszedł automatyczny ręczny (gdzie ręczny jest meachaniczny ale zaciągany jest elekromagnetycznie) i dodatkowo auto-hold to wszystko zintegrowano w jeden system.
Przy włączonym auto-hold samochód stojący pod górkę przy ruszaniu się nie cofa więc system dokładnie zachowuje się tak tak jak powinien się zachować przy asystencie podjazdu.

Czyli w zasadzie jest tak jak przewidywałem, że się to w VW z czasem zmieniło. Funkjonalność jest zachowana bo asystent podjazdu działa a dodatkowo auto-hold dodaje inne możliwości.
A jak znam życie to pewnie zrezygnowali z jakiegoś małego dodatkowego zaworka w pompie czy sterowniku ABS kosztującego ze 2 euro bo, a to już moje przypuszczenie każdy z auto-hold będzie korzystał więc po co dodatkowy zaworek, co się może zepsuć :-)

Nie będę drążył dalej tematu bo mnie on jest w zasadzie obojętny bo mam zawsze włączony auto-hold i uważam, że jest to doskonały system wpomagający kierowcę pokrywający swoją funkjonalnością także asystenta podjazdu ale na koniec powiedziełem im, że chyba trochę naciągają fakty :-) bo w nowej skodzie dalej działa. To powiedzieli, że mogłem sobie kupić skodę :-) a ja, że nigdy w życiu bo wolę VW :-)
R-line 2023, 1.5 manual, komfort, led plus, beats, kamera, 18 cali, easy open, keyless itd.
pshemus
Posty: 480
Rejestracja: 16 lut 2023, 19:23

Re: Braki w doposażeniu T-roca

Post autor: pshemus »

Ja to dziś może potestuję albo w weekend w górach spróbuję znaleźć jakiś bardziej stromy podjazd, bo w mieście mam wyniki niejednoznaczne - na podjeździe na ślimaku jak puszczam hamulec to wchodzi bez gazu na obroty i jedzie sam, a jak próbowałem na parkingu w galerii to go cofało (więc od razu hamulec, bo jazda automatem w przeciwnym kierunku to kiepski pomysł).
Z tym że ja używam Autohold, więc mi to w zasadzie obojętne, a jeśli miałoby działać tak jak opisują w Golfie 8, to lepiej że nie działa.

Edit:
A tak w ogóle to zamiast gnębić ASO (które niewiele może), proponuję napisać do VW w Poznaniu - jest formularz kontaktowy na stronie, nawet na niego odpowiadają i tam próbować coś się dowiedzieć
ODPOWIEDZ