1.5 TSI manual szarpanie przy ruszaniu

Wszystkie tematy związane z Volkswagenem T-Roc - zakup, eksploatacja, problemy itd.
Tomek
Posty: 16
Rejestracja: 16 wrz 2019, 8:37

Re: 1.5 TSI manual szarpanie przy ruszaniu

Post autor: Tomek »

no dobra. to w piatek mi zainstalowali sterowniki (niestety nie powiem Wam jakie bo nie mam zadnego programu diagnostycznego)

spostrzezenia - traktujcie je jako uwagi amatora, laika a nie fachowca :-)
- kangur mniejszy nawet w kierunku brak kangura wogole. nawet na bardzo zimnym silniku. czuc roznice na korzysc
- brak mocy na 2 biegu przy malych obrotach - problem praktycznie zniknal - nawet taki amator jak ja widze roznice - teraz przy 1000 obrotow ladnie mi sie zbiera z 2 i wchodzi na obroty bez dławienia. A pan w serwisie mowil " Paaanie, 1000 obrotów na 2 to za mało" :-)

co do obrotów to nie zauwazylem ze sa podwyzszone - 800 obrotów na postoju. Ale jakos ladniej tych obrotów teraz nabiera w trakcie jazdy
co do spalania - na razie na porównywalnym odcinku przy porównywalnych warunkach nie zauwazylem roznicy

generalnie wydaje mi sie ze jest lepiej natomiast podkreslam ze nie jestem fachowcem ktory uslyszy i wylapie najmniejsza roznice w pracy silnika, skrzyni itp :-)

Premium, 1.5 ACT GPF, DAD, manual
pozdrawiam
xwojcio
Posty: 23
Rejestracja: 09 cze 2019, 11:12

Re: 1.5 TSI manual szarpanie przy ruszaniu

Post autor: xwojcio »

Jestem po aktualizacji softu . Nie wiem jaką wersję softu wcześniej miałem, a jaką mi wgrano. Gość, z którym miałem do czynienia w ASO, to jakiś niemowa, albo po jakiś traumatycznych przeżyciach był, ale do rzeczy... Jest inaczej, ale nie powiem, że idealnie. Na pewno poprawiła się reakcja i elastyczność silnika na niskich obrotach. Podczas ruszania na pierwszym biegu nie ma już charakterystycznego mocnego szarpnięcia (u mnie było na zimnym i ciepłym). Silnik podczas ruszania po dodaniu gazu sam mniej go ujmuje i efekt kangura zostaje zniwelowany (wyciszony), że nie przeszkadza już tak jak wcześniej - ale drobna "niepewność silnika" nadal występuje. Po zapaleniu po nocy obroty silnika dłużej utrzymują się ponad 1000 obr/min, niż przed aktualizacją, gdzie spadały po chwili do 800 - pewnie to pozwala bez skakania ruszać z parkingu, czy spod garażu. Później podczas jazdy jest normalnie 800 lub jak jest klima to niecałe 1000 obr/min - tak jak było wcześniej. Wydaje mi się, że cała ta aktualizacja, to raczej zabieg kosmetyczny, poprzez oszukanie kierowcy, że wszystko jest OK, ale nie do końca jest. Co na pewno się u mnie poprawiło po aktualizacji to, że silnik pracuje bardziej kulturalnie, mniej "szeleści", pracuje ogólnie ciszej, łatwo to zauważyć podczas przyspieszania. Wcześniej przy 3000 - 3500 obr/min. wyraźnie metalicznie brzęczał, teraz nie.
Jakbym miał podsumować ponad roczne zmagania inżynierów od programowania pracy silnika 1,5 TSI do dałbym im 4, przede wszystkim za dobry kierunek do całkowitego zniwelowania kangura.

1,5 TSI DADA, ACT, GPF, 6MT, prod. - maj 2019
MTIG
Posty: 2
Rejestracja: 30 paź 2019, 10:31

Re: 1.5 TSI manual szarpanie przy ruszaniu

Post autor: MTIG »

Jestem po update softu silnika, odbył się w zeszły czwartek.
Kangur, który występował na 1 i 2 biegu zniknął. Nadal brak płynności podczas zmiany biegów. To pierwszy update , który wniósł poprawę a miałem ich już trzy od marca 2019.
Tiguan 1.5 manual Dada 150 hbp, rok prod. Grudzień 2018.
Tiggy
Posty: 160
Rejestracja: 14 lut 2019, 8:01

Re: 1.5 TSI manual szarpanie przy ruszaniu

Post autor: Tiggy »

Dzięki za info.
MTIG pisze: 30 paź 2019, 10:39 Kangur, który występował na 1 i 2 biegu zniknął.
Rozumiem, że chodzi o kangura na zimnym silniku.
MTIG
Posty: 2
Rejestracja: 30 paź 2019, 10:31

Re: 1.5 TSI manual szarpanie przy ruszaniu

Post autor: MTIG »

Tak, na zimnym.
Pado
Posty: 595
Rejestracja: 21 maja 2019, 21:14

Re: 1.5 TSI manual szarpanie przy ruszaniu

Post autor: Pado »

Przy okazji wizyty w aso dokonoano mi aktualizacji. Co prawda ja umiałem tym autem ruszac bez kangura, ale potrafiłem go wywołać. Po aktualizacji ruszanie jest całkiem inne, widać różnicę, a i kangura nie potrafię wywołać...
1.5 dada, manual, gpf, czerwiec 2019

Brak tez mulenia na 2 biegu, gdy chcemy przyspieszyć z niskiej prędkości (ponizej 10km/h)
xwojcio
Posty: 23
Rejestracja: 09 cze 2019, 11:12

Re: 1.5 TSI manual szarpanie przy ruszaniu

Post autor: xwojcio »

Szkoda, że u mnie w 100% nie pomogło, podczas ruszania dalej mam zadławienie, jednak mniejsze niż było. Jak wolno przyspieszam na I biegu to niepewność silnika nadal występuje, buja ale bardzo delikatnie.
xwojcio
Posty: 23
Rejestracja: 09 cze 2019, 11:12

Re: 1.5 TSI manual szarpanie przy ruszaniu

Post autor: xwojcio »

A co to wszystkim już się poprawiło ??, nikt nic nie pisze, witamina w ECU rozwiązała już problem ??, czy nie macie siły drążyć tematu i droczyć się z dealerami ??.
Leon
Posty: 1
Rejestracja: 30 lis 2019, 11:49

Re: 1.5 TSI manual szarpanie przy ruszaniu

Post autor: Leon »

Witam wszystkich.
Jestem posiadaczem Leona 1.4 150KM ACC 2017r.
Na zimnym silniku też pojawiają się szarpnięcia podczas ruszania, dławienie. występuje również brak mocy na 2 biegu przy niskich obrotach. Od początku 1.4 na pasku użytkownicy mieli takie problemy i je zgłaszali. I co?
Volkswagen robi 1.5 i jest jeszcze gorzej. Zgadzam się że nie można im tego odpuścić. Gnoje wzięli kasę za auta a teraz się wykręcają. Może do 1.4 też poprawią sof silnika.
pozdrawiam
NWK
Posty: 4
Rejestracja: 29 lis 2019, 20:26

Re: 1.5 TSI manual szarpanie przy ruszaniu

Post autor: NWK »

Witam Wszystkich,
Jestem posiadaczem Octavi 1.5tsi act 150KM manual rok. prod. czerwiec 2019r. od 1,5tyg..
Kiedyś czytalem, ze wystepuje zjawisko kangura w silnkach i przeszla mi faza na skode :) Jednak po dlugim szukaniu auta, powrocilem do skody. Odbyłem 2 jazdy probne w roznych salonach Octavia z ww. silnikiem i kangura nie bylo. Pomyslalem, ze to juz naprawili. Wiec wybralem Octavie. Po kilku dniach jazdy zaobserwowalem zjawisko, ktore trafnie opisal użytkownik z innego forum (passat, czyli tez vag):
"..wiec uruchamiamy zimny silnik i ruszamy bez gazu  (lub na niskich obrotach)  powoli puszczając sprzęgło.   Samochód rusza płynnie  bez najmniejszych problemów samoczynnie utrzymując około 1000 obr/min. Możemy tak gładko jechać przez dłuższa chwile ale tylko do czasu delikatnego dodania gazu. Tu właśnie zaczyna się problem obroty zamiast zwiększać się płynnie zaczynaja się wachac/falować od 1000 do 1300-1500 a samochód robi delikatne kangurki. Powyżej 1700 obrproblem znika. Tak samo rozgrzanie silnika powoduje ze objawy nie występują". Jestem w stanie ruszyć wmiare plynnie, ale trzeba troche przygazowac. Nie ukrywam, ze mnie to troche wkurw. jak pewnie Was (z tym problemem). Szukajac w internecie dowiedzialem sie z tego forum ze jest jakas aktualizacja. Dzwonilem do aso, sprawdzili vin i powiedzieli, ze auto nie jest objetem akcja naprawcza. Chcialem mimo to podjechać, zeby podpieli komputer i sprawdzili sterownik silnika. Moglbym porownac z tym o ktorym we wcześniejszych postach pisaliscie. To powiedzieli mi, ze podpiecie kosztuje 200zl. Śmiech na sali - auto nowe na gwarancji i mam bulic za podpięcie.
Troche się rozpisalem, do rzeczy: czy ktos z Was co posiada ten silnik np z czerwca mial podobna sytuacje, ze niby auto noe jedt objeye akcja naprawcza, a po sprawdzeniu w serwisie jednak wgrywali nowy soft?
Z gory dziekuje za odpowiedzi.

P.S. Teraz analizujac fora i komentarze wydaje mi sie, ze ten problem usuneli w autach z roku mod. 2020 (od sierpnia wzwyz). Pewnie takimi tez jezdzilem na jazdach probnych, ale wtedy nie wiedzialem o tym. Przeczytalem rowniez opinie ze kolo wakacji byl problem z zamowieniem aut z tym silnikiem, ze cos mozliwe, ze poprawiali, dlatego te z 2020 lepiej chodzą.
ODPOWIEDZ