JacK666 pisze: ↑24 wrz 2025, 19:00 Wg serwisu VW, bo dzisiaj byłem i sprawdzali, to system auto-hold obejmuje swoją funkjonalnoscią również asystenta podjazdu i wszystko jest w porządku i tak ma być.
Z tego co mówili to pierwsze asystenty podjazdu działały poprzez chwilowe podtrzymanie ciśnienia w pompie hamulcowej (jakiś dodatkowy zawór) bez udziału hamulca ręcznego bo był wtedy jeszcze tradycyjny ręczny a jak wszedł automatyczny ręczny (gdzie ręczny jest meachaniczny ale zaciągany jest elekromagnetycznie) i dodatkowo auto-hold to wszystko zintegrowano w jeden system.
Przy włączonym auto-hold samochód stojący pod górkę przy ruszaniu się nie cofa więc system dokładnie zachowuje się tak tak jak powinien się zachować przy asystencie podjazdu.
Czyli w zasadzie jest tak jak przewidywałem, że się to w VW z czasem zmieniło. Funkjonalność jest zachowana bo asystent podjazdu działa a dodatkowo auto-hold dodaje inne możliwości.
A jak znam życie to pewnie zrezygnowali z jakiegoś małego dodatkowego zaworka w pompie czy sterowniku ABS kosztującego ze 2 euro bo, a to już moje przypuszczenie każdy z auto-hold będzie korzystał więc po co dodatkowy zaworek, co się może zepsuć
Nie będę drążył dalej tematu bo mnie on jest w zasadzie obojętny bo mam zawsze włączony auto-hold i uważam, że jest to doskonały system wpomagający kierowcę pokrywający swoją funkjonalnością także asystenta podjazdu ale na koniec powiedziełem im, że chyba trochę naciągają faktybo w nowej skodzie dalej działa. To powiedzieli, że mogłem sobie kupić skodę
a ja, że nigdy w życiu bo wolę VW
![]()
Braki w doposażeniu T-roca
Re: Braki w doposażeniu T-roca
Nie tylko w Skodzie działa, ale w Passacie czy w Golfie też działa - opowiadają głupoty, w instrukcji obsługi nie ma żadnej informacji, że trzeba wcisnąć AutoHold, aby Asystent podjazdu działał.
JACK
Re: Braki w doposażeniu T-roca
I jak sprawdzałeś w górach? Jestem ciekawy czy działa u Ciebie. Przez ten formularz kontaktowy pisałem, ale odwołują się do ASO. Napisałem do zarządu VW i czekam co oni na to.
pshemus pisze: ↑25 wrz 2025, 12:21 Ja to dziś może potestuję albo w weekend w górach spróbuję znaleźć jakiś bardziej stromy podjazd, bo w mieście mam wyniki niejednoznaczne - na podjeździe na ślimaku jak puszczam hamulec to wchodzi bez gazu na obroty i jedzie sam, a jak próbowałem na parkingu w galerii to go cofało (więc od razu hamulec, bo jazda automatem w przeciwnym kierunku to kiepski pomysł).
Z tym że ja używam Autohold, więc mi to w zasadzie obojętne, a jeśli miałoby działać tak jak opisują w Golfie 8, to lepiej że nie działa.
Edit:
A tak w ogóle to zamiast gnębić ASO (które niewiele może), proponuję napisać do VW w Poznaniu - jest formularz kontaktowy na stronie, nawet na niego odpowiadają i tam próbować coś się dowiedzieć
JACK
Re: Braki w doposażeniu T-roca
Niestety zapomniałem, zobaczę w ten weekend
Re: Braki w doposażeniu T-roca
Testowałem kilka razy i przy skrzyni DSG oraz wyłączonym Autohold samochód delikatnie cofa. Nie jest to typowe zachowanie jak przy Hill holdzie więc domniemam, że asysten nie działa.
Ciekawe jak wygląda sytuacja w T-Crossie?
Sprawdziłem jeszcze instrukcje obsługi i dla DSG trochę średnio do udowodnienia, że asystent nie działa.
"Gdy pojazd z włączonym silnikiem zatrzymuje się lub rusza na wzniesieniu, należy użyć funkcji Auto Hold.
Gdy samochód zatrzymuje się na wzniesieniu i przy włączonym zakresie jazdy, zawsze należy zabezpieczyć go przed
toczeniem się, wciskając pedał hamulca albo włączając elektromechaniczny hamulec postojowy. Dopiero przy
ruszaniu zwolnić pedał hamulca albo wyłączyć elektroniczny hamulec postojowy"
Niby jest asystent ale wymagają włączenia Auto Hold na wzniesieniu.
Ciekawe jak wygląda sytuacja w T-Crossie?
Sprawdziłem jeszcze instrukcje obsługi i dla DSG trochę średnio do udowodnienia, że asystent nie działa.
"Gdy pojazd z włączonym silnikiem zatrzymuje się lub rusza na wzniesieniu, należy użyć funkcji Auto Hold.
Gdy samochód zatrzymuje się na wzniesieniu i przy włączonym zakresie jazdy, zawsze należy zabezpieczyć go przed
toczeniem się, wciskając pedał hamulca albo włączając elektromechaniczny hamulec postojowy. Dopiero przy
ruszaniu zwolnić pedał hamulca albo wyłączyć elektroniczny hamulec postojowy"
Niby jest asystent ale wymagają włączenia Auto Hold na wzniesieniu.
Re: Braki w doposażeniu T-roca
T cross czy Taigo chyba nie mają w ogóle hamulca elektrycznego.
Re: Braki w doposażeniu T-roca
Do asystenta ruszania na wzniesieniu nie potrzeba hamulca eletromechanicznego. Całą zabawę przejmuje pompa ABS a system działa poprzez utrzymanie ciśnienia w układzie. W starszych autach wystarczyło zaznaczyć jeden bit i już asystent działał.
Re: Braki w doposażeniu T-roca
Seat Mii czyli inaczej VW up! też ma tylko ręczny mechaniczny i tam asystent podjazdu działa pięknie.
Nawet go słychać jak działa bo w memecie utzymania samochodu na wzniesieniu słychać wtedy bardzo delikatny, na granicy słyszalności, wysokotonowy pisk, który kończy się w momencie gdy system zwalnia hamulce.
R-line 2023, 1.5 manual, komfort, led plus, beats, kamera, 18 cali, easy open, keyless itd.
Re: Braki w doposażeniu T-roca
Tak w instrukcji masz napisane? Możesz podać stronę gdzie to jest bo nie mogę znaleźć. Ja mam wydanie instrukcji numer 11.2022Gomul89 pisze: ↑02 paź 2025, 18:37 "Gdy pojazd z włączonym silnikiem zatrzymuje się lub rusza na wzniesieniu, należy użyć funkcji Auto Hold.
Gdy samochód zatrzymuje się na wzniesieniu i przy włączonym zakresie jazdy, zawsze należy zabezpieczyć go przed
toczeniem się, wciskając pedał hamulca albo włączając elektromechaniczny hamulec postojowy. Dopiero przy
ruszaniu zwolnić pedał hamulca albo wyłączyć elektroniczny hamulec postojowy"
JACK
Re: Braki w doposażeniu T-roca
Teraz przyszła mi jedna myśl do głowy. Był okres gdzie na T-roca czekało się bardzo długo bo brakowało komponentów. Czy Asystent podjazdu nie powinien mieć jakiegoś czujnika pochyłu? Bo skąd by miał wiedzieć, że stoi pod górkę? A może wypychali samochody bez tego czujnika i klientom nic nie mówili, aby nie blokować produkcji? To są moje rozkminy. Ale jeśli okazałoby się, że to prawda, to oznaczałoby, że świadomie oszukiwali klientów. Dziś jeździłem Skodą Scalą i tam działa asystent podjazdu, a też to grupa VW.
JACK
Re: Braki w doposażeniu T-roca
Wystarczy żyroskop, który jest potrzebny do ESP.JJCC pisze: ↑03 paź 2025, 19:57 Teraz przyszła mi jedna myśl do głowy. Był okres gdzie na T-roca czekało się bardzo długo bo brakowało komponentów. Czy Asystent podjazdu nie powinien mieć jakiegoś czujnika pochyłu? Bo skąd by miał wiedzieć, że stoi pod górkę? A może wypychali samochody bez tego czujnika i klientom nic nie mówili, aby nie blokować produkcji? To są moje rozkminy. Ale jeśli okazałoby się, że to prawda, to oznaczałoby, że świadomie oszukiwali klientów. Dziś jeździłem Skodą Scalą i tam działa asystent podjazdu, a też to grupa VW.