zmorka99 pisze: ↑21 sie 2023, 15:45
Uważam, że jak dbasz tak masz (ewentualnie wadliwy egzemplarz), nie katuje, wszystkie zmiany po całkowitym zatrzymaniu, ruszam płynnie itd i póki co jest ok.
A przebieg mozna poznac? Czesto slysze super, polecam, zrobilem 10tys km i auto bezawaryjne. Szkoda, ze brak ankiet i odpowiedzi w stylu zrobilem 100tys km, wiekszosc miasto, awaria tego i tego
Galux20 pisze: ↑20 sie 2023, 8:51
W piatek miałem trochę niebezpieczną sytuację, w trakcie wyprzedzania wyskoczyło mi z naprzeciwka inne auto.
Było trochę dystansu.
Prędkość około 90kmh
Wciskam gaz , skrzynia sobie spokojnie wkręca obroty, ale auto jakoś tak nie przyspiesza.
Ta DSG przy wyprzedzaniu czasami jakby się pytało czy na pewno chcesz wyprzedzać, może jeszcze się rozmyśli kierowca.
Nie do końca mnie w sytuacjach kryzysowych przekonuje mnie przełączanie trybu na s, albo łopatki ,
.może ja mam niepotrzebne przyzwyczajenia z DSG w TDI.
Naciskasz gaz i jest reakcja
Ten problem z reskcją przy wyprzedzaniu w silniku 1.0 tsi
Był o wiele większy, gdyby nie to to pewnie kupilibyśmy 1.0. Ten silnik w użytkowaniu typu podjazd do szkoły, pracy jest aż nadto.
Przy 1.5 wciśnięcie na maxa pedału gazu nic nie daje, no ale to naturalny odruch w potrzebie.
Wystarczyło gwałtownie wcisnąć pedał gazu do końca i załączyć kick down, nie wiem jak to jest w wersji z silnikiem 1.0 i 1.5l ale w wersji 2.0 redukcja i przyśpieszenie robi wrażenie, to samo dotyczy Tiguana z tym samym silnikiem, jest może pół sekundy zwłoki ale w tym czasie następuje redukcja skrzyni i następuje power.
Generalnie nie brakuje przyjemności z jazdy, ale czasami nie rozumiem dlaczego DSG zachowuje się nieracjonalnie. Zawsze wracam do domu stałą trasą i zawsze jest tak samo na tym odcinku. Jadę na 6 biegu i zaczyna się droga "z górki". Puszczam gaz i zamiast jechać dalej na 6 biegu bez gazu automat redukuje i zaczyna zwalniać (hamować silnikiem). Obroty rosną, ale DSG nie wraca do wyższego biegu i silnik zaczyna wyć aż do końca zjazdu. Co robię źle ?
Ja osobiście jeżdżę na S i uważam ze lepiej reaguje na gaz i wyżej kręci i nie włącza 5 przy 50km/h jak na D. Minusem S jest zrzucanie biegów przy hamowaniu zwlaszcza z 2na1 bo wtedy robi dość brutalnie i buja pasażerami do przodu.
maciej.plock pisze: ↑21 sie 2023, 23:36
Ja osobiście jeżdżę na S i uważam ze lepiej reaguje na gaz i wyżej kręci i nie włącza 5 przy 50km/h jak na D. Minusem S jest zrzucanie biegów przy hamowaniu zwlaszcza z 2na1 bo wtedy robi dość brutalnie i buja pasażerami do przodu.
Też to zauważyłem.
Ktoś nas poczyta to pomyśli , że ta skrzynia to minus tego auta.
Wręcz przeciwnie, świadomie wybrałem DSG niż toyoty.
Trybu s nie nadużywam , bo jakoś dziwnie słychać tłumik.