Odsysanie jest do bani bo nie dosyć, że nie pozbędziesz się wszystkich paprochów to jeszcze odessać można np. tylko połowę i w ten sposób "zaoszczędzić" np. ze 2 litry oleju.Wahacz pisze: ↑03 lip 2021, 10:57 Byłem w serwisie vw w Polsce z poprzednim autem kupionym jako 3 letnie w salonie niemieckim vw miało jeszcze rok gwarancji i na 100% tam odsysali olej z tego co słyszę to jest to powszechna praktyka.Aby odkręcać korek to taki obowiązek musi być jasno zapisany nakazany w serwisach a czy tak jest ???.Teraz jak pisałem od modelu 2021r jaki olej zalany fabrycznie taki sam musi być zalany przy wymianie takie same wartości smarne i parametry taki przepis wszedł ale czy on będzie w naszych ASO przestrzegany to już inna bajka jak to w Polsce ?.
Terminarz wymiany płynów i części eksploatacyjnych
Re: Terminarz wymiany płynów i części eksploatacyjnych
2.0 tsi, dsg, 4motion
Re: Terminarz wymiany płynów i części eksploatacyjnych
Też tak uważam że odsysanie to lipa,pewnie to połowa mniej roboty mechanicy też idą na łatwiznę kanał zawsze zajęty a odsysanie to moment i po robocie.
Re: Terminarz wymiany płynów i części eksploatacyjnych
Czy ma ktoś z was link do planu serwisowego t-roca?
Co trzeba wymienić po jakim okresie lub km?
Mój już ma 80tys i nie chce dalej serwisować w ASO.
Rocznik 2018 rejestracja styczeń 2019
Co trzeba wymienić po jakim okresie lub km?
Mój już ma 80tys i nie chce dalej serwisować w ASO.
Rocznik 2018 rejestracja styczeń 2019
Re: Terminarz wymiany płynów i części eksploatacyjnych
Określenie okresu obsługi jest zależne od intensywności i warunków eksploatacji
samochodu. QG1 dokładnie oznacza system przedłużonego czasu między
przeglądami.
Przegląd (inspekcję) się wykonuje według wskazań wskaźnika obsług
serwisowych.
Zapewne masz system zmiennego, przedłużonego okresu miedzy przeglądami QG1.
Zmienne interwały obsługowe są obliczane przez komputer na podstawie:
przebiegu, zużycia paliwa, temperatury oleju, obciążenia filtra cząstek stałych.
Na podstawie tych danych wejściowych określana jest miara zużycia (przepracowania, nie ubytku) oleju i to zużycie decyduje o przebiegu jaki można zrobić do następnego serwisu.
Wskaźnik obsług serwisowych melduje to z ok. 20-sto dniowym wyprzedzeniem.
W przybliżeniu można przyjąć, że przy tym przedłużonym interwale olej wymieniany jest max. co 30k km lub co 2 lata (co wcześniej nastąpi) a inspekcja powinna być robiona co 30k km lub 2 lata a potem co 1 rok.
Zakładam, że DARUJESZ sobie QG1 i przechodzisz na QG2 czyli stały interwał serwisu olejowego tzn. 10-15k km / 1 rok to nie musisz stosować long life'a, wtedy wychodzi taniej a i silnik jest zadowolony.
Ponadto w benzyniakach wymieniamy:
- p. hamulcowy, pierwsza wymiana po 3 latach a potem co 2 lata
- f. pyłkowy co 60k km / 2 lata
- f. powietrza co 90k km / 6 lat
- świece co 60k km / 4 lata
- olej w DSG co 60k km lub 120k km w zależności od rodzaju DSG
- olej w haldexie co 3 lata lub 60k km (4Motion basiert im T-Roc* auf der fünften Generation des Haldex-Systems.
Beim DSG und der Haldex sollten alle 60 TKm Öl*gewechselt werden.)
- f. paliwa niewymienny
Albo zainwestuj bodajże 7 euro za 1h w erwinie i zobacz u źródeł.
samochodu. QG1 dokładnie oznacza system przedłużonego czasu między
przeglądami.
Przegląd (inspekcję) się wykonuje według wskazań wskaźnika obsług
serwisowych.
Zapewne masz system zmiennego, przedłużonego okresu miedzy przeglądami QG1.
Zmienne interwały obsługowe są obliczane przez komputer na podstawie:
przebiegu, zużycia paliwa, temperatury oleju, obciążenia filtra cząstek stałych.
Na podstawie tych danych wejściowych określana jest miara zużycia (przepracowania, nie ubytku) oleju i to zużycie decyduje o przebiegu jaki można zrobić do następnego serwisu.
Wskaźnik obsług serwisowych melduje to z ok. 20-sto dniowym wyprzedzeniem.
W przybliżeniu można przyjąć, że przy tym przedłużonym interwale olej wymieniany jest max. co 30k km lub co 2 lata (co wcześniej nastąpi) a inspekcja powinna być robiona co 30k km lub 2 lata a potem co 1 rok.
Zakładam, że DARUJESZ sobie QG1 i przechodzisz na QG2 czyli stały interwał serwisu olejowego tzn. 10-15k km / 1 rok to nie musisz stosować long life'a, wtedy wychodzi taniej a i silnik jest zadowolony.
Ponadto w benzyniakach wymieniamy:
- p. hamulcowy, pierwsza wymiana po 3 latach a potem co 2 lata
- f. pyłkowy co 60k km / 2 lata
- f. powietrza co 90k km / 6 lat
- świece co 60k km / 4 lata
- olej w DSG co 60k km lub 120k km w zależności od rodzaju DSG
- olej w haldexie co 3 lata lub 60k km (4Motion basiert im T-Roc* auf der fünften Generation des Haldex-Systems.
Beim DSG und der Haldex sollten alle 60 TKm Öl*gewechselt werden.)
- f. paliwa niewymienny
Albo zainwestuj bodajże 7 euro za 1h w erwinie i zobacz u źródeł.
2.0 tsi, dsg, 4motion
Re: Terminarz wymiany płynów i części eksploatacyjnych
Bardzo dziękuję za konkretną odpowiedź, o to mi chodziło.
Re: Terminarz wymiany płynów i części eksploatacyjnych
Uprzejmie donoszę że płyn hamulcowy pierwsza wymiana po 2 latach !!! nie po 3 właśnie miałem wymieniany na 1 przeglądzie w ASO koszt 291 zł !.pozdrawiamSpinner pisze: ↑10 paź 2023, 20:13 Określenie okresu obsługi jest zależne od intensywności i warunków eksploatacji
samochodu. QG1 dokładnie oznacza system przedłużonego czasu między
przeglądami.
Przegląd (inspekcję) się wykonuje według wskazań wskaźnika obsług
serwisowych.
Zapewne masz system zmiennego, przedłużonego okresu miedzy przeglądami QG1.
Zmienne interwały obsługowe są obliczane przez komputer na podstawie:
przebiegu, zużycia paliwa, temperatury oleju, obciążenia filtra cząstek stałych.
Na podstawie tych danych wejściowych określana jest miara zużycia (przepracowania, nie ubytku) oleju i to zużycie decyduje o przebiegu jaki można zrobić do następnego serwisu.
Wskaźnik obsług serwisowych melduje to z ok. 20-sto dniowym wyprzedzeniem.
W przybliżeniu można przyjąć, że przy tym przedłużonym interwale olej wymieniany jest max. co 30k km lub co 2 lata (co wcześniej nastąpi) a inspekcja powinna być robiona co 30k km lub 2 lata a potem co 1 rok.
Zakładam, że DARUJESZ sobie QG1 i przechodzisz na QG2 czyli stały interwał serwisu olejowego tzn. 10-15k km / 1 rok to nie musisz stosować long life'a, wtedy wychodzi taniej a i silnik jest zadowolony.
Ponadto w benzyniakach wymieniamy:
- p. hamulcowy, pierwsza wymiana po 3 latach a potem co 2 lata
- f. pyłkowy co 60k km / 2 lata
- f. powietrza co 90k km / 6 lat
- świece co 60k km / 4 lata
- olej w DSG co 60k km lub 120k km w zależności od rodzaju DSG
- olej w haldexie co 3 lata lub 60k km (4Motion basiert im T-Roc* auf der fünften Generation des Haldex-Systems.
Beim DSG und der Haldex sollten alle 60 TKm Öl*gewechselt werden.)
- f. paliwa niewymienny
Albo zainwestuj bodajże 7 euro za 1h w erwinie i zobacz u źródeł.
-
- Posty: 228
- Rejestracja: 28 wrz 2022, 18:49
- Lokalizacja: Małe senne miasteczko na Pomorzu Zachodnim.
Re: Terminarz wymiany płynów i części eksploatacyjnych
Jeżeli serwis VW jest normalny, a my jesteśmy ich stałym klientem to dużo wymian zrobią przed czasem jeżeli mamy wykupione dodatkowe pakiety.
2.0TSI DSG 4Motion R-line Sport
Re: Terminarz wymiany płynów i części eksploatacyjnych
Ja też miałem wymieniany po 2 latach ale jest to niezgodne z instrukcją serwisową. Patrz załącznik. Wymiana 3 lata po pierwszej rejestracji (dopuszczeniu) potem co 2 (dla normalnych warunków). Dla krajów pozaeuropejskich a także przy stałym serwisie olejowym - co 2 lata.Wachacz pisze: ↑11 paź 2023, 9:21Uprzejmie donoszę że płyn hamulcowy pierwsza wymiana po 2 latach !!! nie po 3 właśnie miałem wymieniany na 1 przeglądzie w ASO koszt 291 zł !.pozdrawiamSpinner pisze: ↑10 paź 2023, 20:13 Określenie okresu obsługi jest zależne od intensywności i warunków eksploatacji
samochodu. QG1 dokładnie oznacza system przedłużonego czasu między
przeglądami.
Przegląd (inspekcję) się wykonuje według wskazań wskaźnika obsług
serwisowych.
Zapewne masz system zmiennego, przedłużonego okresu miedzy przeglądami QG1.
Zmienne interwały obsługowe są obliczane przez komputer na podstawie:
przebiegu, zużycia paliwa, temperatury oleju, obciążenia filtra cząstek stałych.
Na podstawie tych danych wejściowych określana jest miara zużycia (przepracowania, nie ubytku) oleju i to zużycie decyduje o przebiegu jaki można zrobić do następnego serwisu.
Wskaźnik obsług serwisowych melduje to z ok. 20-sto dniowym wyprzedzeniem.
W przybliżeniu można przyjąć, że przy tym przedłużonym interwale olej wymieniany jest max. co 30k km lub co 2 lata (co wcześniej nastąpi) a inspekcja powinna być robiona co 30k km lub 2 lata a potem co 1 rok.
Zakładam, że DARUJESZ sobie QG1 i przechodzisz na QG2 czyli stały interwał serwisu olejowego tzn. 10-15k km / 1 rok to nie musisz stosować long life'a, wtedy wychodzi taniej a i silnik jest zadowolony.
Ponadto w benzyniakach wymieniamy:
- p. hamulcowy, pierwsza wymiana po 3 latach a potem co 2 lata
- f. pyłkowy co 60k km / 2 lata
- f. powietrza co 90k km / 6 lat
- świece co 60k km / 4 lata
- olej w DSG co 60k km lub 120k km w zależności od rodzaju DSG
- olej w haldexie co 3 lata lub 60k km (4Motion basiert im T-Roc* auf der fünften Generation des Haldex-Systems.
Beim DSG und der Haldex sollten alle 60 TKm Öl*gewechselt werden.)
- f. paliwa niewymienny
Albo zainwestuj bodajże 7 euro za 1h w erwinie i zobacz u źródeł.
2.0 tsi, dsg, 4motion
Re: Terminarz wymiany płynów i części eksploatacyjnych
Też po 2 i w poprzednich autach co 2 lata