1.5 TSI manual szarpanie przy ruszaniu

Wszystkie tematy związane z Volkswagenem T-Roc - zakup, eksploatacja, problemy itd.
xwojcio
Posty: 23
Rejestracja: 09 cze 2019, 11:12

Re: 1.5 TSI manual szarpanie przy ruszaniu

Post autor: xwojcio »

Gdzie wgrywałeś soft, jak dochodziłeś do udowodnienia serwisowi usterki z dziurą na 2 biegu, ile trwa procedura aktualizacji ?
Tiggy
Posty: 160
Rejestracja: 14 lut 2019, 8:01

Re: 1.5 TSI manual szarpanie przy ruszaniu

Post autor: Tiggy »

Mała aktualizacja: w zeszłym tygodniu serwis (Porsche Krańcowa Poznań) dzwonił do mnie i umówili mnie na aktualizacje sterownika silnika, która odbyła się dziś. Trwała jakieś 30 min.
Procedura opisana na zleceniu to (pisownia oryginalna) "AKTUALIZACJA SOFTA"...


Co do rezultatów - wg mnie nic się nie zmieniło, auto dalej szarpie przy ruszaniu w wolnej jeździe 1-2 (ale w sumie tego nie zgłaszałem), dalej przyspieszanie jest "gumowe". Co do "kangura" na zimnym (to zgłaszałem) z racji upałów nie da się go wywołać w tak widoczny sposób jak zimą, dlatego jak temperatura spadnie poniżej 10 st. nocą to dam znać. Wg mnie nie zadziała.
Nie potwierdzam, że auto jest dynamiczniejsze.


Z ciekawych rzeczy - serwis zmienił strategię. Teraz szarpanie w 1.5 TSI to "znany problem" i "wszyscy o tym wiedzą". Na moją sugestię, że wiem o osobach, którym w tym serwisie mówili co innego (nawet dokładnie ten sam doradca serwisowy) pan stwierdził - i tu cytat, "to bzdury".



Ciekawe rzeczy dzieją się też z TPI - to, które było wcześniej (TPI 2048749/5) zniknęło w niewyjaśnionych okolicznościach. Teraz jest nowe - ale wiem o tym, tylko dlatego, że sam wykupiłem sobie dostęp do erWina. Kierownik serwisu stwierdził, że nie udzieli mi takich informacji bo to "dokumenty wewnętrzne". Dodatkowo zasugerował, że w treść poprzedniego TPI wszedłem "w sposób nieuprawniony" - tu generalnie nie wiem o co chodzi, bo sami dali mi te papiery przy okazji zgłoszenia problemu :-)
Z mojej perspektywy wygląda to tak, że VW przyjął strategie wysyłania nas "na drzewo"...


Jeżeli więc chcecie zgłosić, że wasz 1.5 TSI skacze jak mój to zapraszam do Poznania.

Doradca, który twierdzi, że "problem jest znany" i dziś mnie obsługiwał to pan Radosław. Telefon/maila znajdziecie na poniższej stronie.

http://www.vwpoznan.pl/serwis/dane-kontaktowe/

Porsche Krańcowa
ul. Krańcowa 40/42
61-037 Poznań
Tiggy
Posty: 160
Rejestracja: 14 lut 2019, 8:01

Re: 1.5 TSI manual szarpanie przy ruszaniu

Post autor: Tiggy »

Kolejna aktualizacja: poprawka nie działa, kangur dalej jest (wywołany dziś rano).
spinka009
Posty: 21
Rejestracja: 09 wrz 2018, 9:56

Re: 1.5 TSI manual szarpanie przy ruszaniu

Post autor: spinka009 »

U mnie też szarpie i jest efekt kangura i chyba zadzwonie z ciekawości do serwisu i dowiem się co i jak maja do powiedzenia w tym temacie. Bo bardzo to denerwuje, a żeby uniknąć w miarę tego kangurowania to trzeba o dużo więcej dać gazu, gdzie moim zdaniem puszczając sam pedał sprzęgła bez dodawania gazu auto powinno samo toczyć się do przodu a utaj występuje efekt kangurowania przeważnie.
Karoczek
Posty: 7
Rejestracja: 05 mar 2019, 7:50

Re: 1.5 TSI manual szarpanie przy ruszaniu

Post autor: Karoczek »

Udostępniona przez VAG aktualizacja dla silnika 1.5TSI nie rozwiązuje problemu szarpania silnika, a jedynie ma usuwać ewentualny brak reakcji na pedał gazu i "mułowatość" na drugim biegu. Problem szarpania silnika ma podobno rozwiązać kolejna aktualizacja. Kiedy zostanie udostępniona? Tego chyba nikt nie wie.
Tiggy
Posty: 160
Rejestracja: 14 lut 2019, 8:01

Re: 1.5 TSI manual szarpanie przy ruszaniu

Post autor: Tiggy »

Karoczek pisze: 02 lip 2019, 15:23 Udostępniona przez VAG aktualizacja dla silnika 1.5TSI nie rozwiązuje problemu szarpania silnika, a jedynie ma usuwać ewentualny brak reakcji na pedał gazu i "mułowatość" na drugim biegu. Problem szarpania silnika ma podobno rozwiązać kolejna aktualizacja. Kiedy zostanie udostępniona? Tego chyba nikt nie wie.

Skąd masz tę informację? Wg ASO Porsche Krańcowa Poznań (w osobie kierownika serwisu) poprawka miała rozwiązać problem kangura (niestety nie rozwiązała).
Karoczek
Posty: 7
Rejestracja: 05 mar 2019, 7:50

Re: 1.5 TSI manual szarpanie przy ruszaniu

Post autor: Karoczek »

Tiggy pisze: 02 lip 2019, 21:16
Karoczek pisze: 02 lip 2019, 15:23 Udostępniona przez VAG aktualizacja dla silnika 1.5TSI nie rozwiązuje problemu szarpania silnika, a jedynie ma usuwać ewentualny brak reakcji na pedał gazu i "mułowatość" na drugim biegu. Problem szarpania silnika ma podobno rozwiązać kolejna aktualizacja. Kiedy zostanie udostępniona? Tego chyba nikt nie wie.
Skąd masz tę informację? Wg ASO Porsche Krańcowa Poznań (w osobie kierownika serwisu) poprawka miała rozwiązać problem kangura (niestety nie rozwiązała).
Wyczytane na forum Briskoda. Generalnie jest tak, że jak piszą użytkownicy tego forum, ta aktualizacja dla 1.5TSI w systemie ASO pojawia się i znika. Wygląda na to, że VAG testuje ją na użytkownikach. Z ostatnich informacji, wynika, że VAG nadal pracuje nad aktualizacją (?). Najwyraźniej, to co zostało udostępnione nie rozwiązuje wszystkich problemów (tj. kangurowania) i będą kolejne.
gregor36
Posty: 73
Rejestracja: 18 lis 2018, 12:19

Re: 1.5 TSI manual szarpanie przy ruszaniu

Post autor: gregor36 »

Napisałem meila żeby po numerach vin sprawdzili czy moje oprogramowanie jest najnowsze
Oto odpowiedz
„Dzień dobry,

w odpowiedzi na Pana zapytanie:

w celu weryfikacji potrzebne jest podłączenie auta do testera diagnostycznego. Koszt to 290 zł.
1.5 TSI Premium,manual
Zbychersky
Posty: 35
Rejestracja: 13 kwie 2019, 11:36

Re: 1.5 TSI manual szarpanie przy ruszaniu

Post autor: Zbychersky »

gregor36 pisze: 08 lip 2019, 13:17 Napisałem meila żeby po numerach vin sprawdzili czy moje oprogramowanie jest najnowsze
Oto odpowiedz
„Dzień dobry,

w odpowiedzi na Pana zapytanie:

w celu weryfikacji potrzebne jest podłączenie auta do testera diagnostycznego. Koszt to 290 zł.
Masz auto na gwarancji to co oni za głupoty piszą o cenie?
The Rock
Posty: 227
Rejestracja: 17 lut 2018, 12:37

Re: 1.5 TSI manual szarpanie przy ruszaniu

Post autor: The Rock »

gregor36 pisze: 08 lip 2019, 13:17 Napisałem meila żeby po numerach vin sprawdzili czy moje oprogramowanie jest najnowsze
Oto odpowiedz
„Dzień dobry,

w odpowiedzi na Pana zapytanie:

w celu weryfikacji potrzebne jest podłączenie auta do testera diagnostycznego. Koszt to 290 zł.
Często powtarzam, że - z bardzo nielicznymi wyjątkami - polskie ASO (zwłaszcza koncernu Volkswagena) ma wiedzę i przede wszystkim mentalność cinkciarsko-polmozbytową. Taka odpowiedź, to kolejne potwierdzenie, że ci ludzie nadają się co najwyżej do naciągania turystów na "oscypki" na Krupówkach.
ODPOWIEDZ