Dodatki do paliwa

Wszystkie tematy związane z Volkswagenem T-Roc - zakup, eksploatacja, problemy itd.
Awatar użytkownika
JacK666
Posty: 603
Rejestracja: 20 maja 2023, 20:14

Re: Dodatki do paliwa

Post autor: JacK666 »

Rozmawiamy w temacie odczuć róznicy w pracy silnika na 95 i 98 i mam wrażenie, że się nie rozumiemy, nie chodzi o przeszkadzanie tylko o sam fakt, że dźwięk jest bardzo delikatny ale wystepuje i go słychać i chodzi nie tylko o samo kliknięcie klapki ale "mruczenie silnika" cały czas podczas ruchu zamykania czy otwierania kamery.

Tak samo jak słuchać przy wsiadaniu, bezpośrednio po otwarciu drzwi, w głośnikach systemu audio bardzo delikatny, na granicy słyszalności, "poszum" coś jak falujący biały szum gdy w tym momecie gdy zapala sie ekran.
Np. dla poprawienia akustyki musiałem usztywnić mocowanie tylnych metalowych wpinek pasów bezpieczeństwa bo jak pasy wisiały sobie swobodnie to poprafiły delikatnie zarezonować przy pewnych obrotach silnika. To są drobiazgi ale dla mnie słyszalne nawet gdy gra muzyka.
Przecież jak się najedzie nawet na malutki pojedyńczy kamyczek na asfalcie to się go czuje na kierownicy czy czuje się i słyszy pracę ESP (wibracje ciśnienia w na tłoczku) dohamowujacego odpowienie koło na szybciej pokonywanym zakręcie.

I tak samo właśnie słychać różnice w pracy silnika gdy zalejemy 98 zamiast 95. Jest subtelna ale doskonale wyczuwalna i słuchem i inną/zmniejszoną charaterystyką drgań całego samochodu.
R-line 2023, 1.5 manual, komfort, led plus, beats, kamera, 18 cali, easy open, keyless itd.
Trok
Posty: 110
Rejestracja: 19 lut 2025, 17:35

Re: Dodatki do paliwa

Post autor: Trok »

JacK666 pisze: 08 sie 2025, 12:35 Rozmawiamy w temacie odczuć róznicy w pracy silnika na 95 i 98 i mam wrażenie, że się nie rozumiemy, nie chodzi o przeszkadzanie tylko o sam fakt, że dźwięk jest bardzo delikatny ale wystepuje i go słychać i chodzi nie tylko o samo kliknięcie klapki ale "mruczenie silnika" cały czas podczas ruchu zamykania czy otwierania kamery.

Tak samo jak słuchać przy wsiadaniu, bezpośrednio po otwarciu drzwi, w głośnikach systemu audio bardzo delikatny, na granicy słyszalności, "poszum" coś jak falujący biały szum gdy w tym momecie gdy zapala sie ekran.
Np. dla poprawienia akustyki musiałem usztywnić mocowanie tylnych metalowych wpinek pasów bezpieczeństwa bo jak pasy wisiały sobie swobodnie to poprafiły delikatnie zarezonować przy pewnych obrotach silnika. To są drobiazgi ale dla mnie słyszalne nawet gdy gra muzyka.
Przecież jak się najedzie nawet na malutki pojedyńczy kamyczek na asfalcie to się go czuje na kierownicy czy czuje się i słyszy pracę ESP (wibracje ciśnienia w na tłoczku) dohamowujacego odpowienie koło na szybciej pokonywanym zakręcie.

I tak samo właśnie słychać różnice w pracy silnika gdy zalejemy 98 zamiast 95. Jest subtelna ale doskonale wyczuwalna i słuchem i inną/zmniejszoną charaterystyką drgań całego samochodu.
Przypominam, że wątek, zgodnie z tytułem, dotyczy dodatków do paliwa i tak początkowo przebiegał. Następnie wpisy zaczęły odchodzić od tematu. To nie ja wprowadziłem do wątku poboczne kwestie różnicy w pracy silnika na paliwach 95 i 98 oraz dźwięków otwierania/zamykania zamka klapy bagażnika z kamerą cofania oraz innych odgłosów eksploatacyjnych. Może warto byłoby utworzyć nowy wątek dedykowany tym sprawom?
VW T-ROC 2022, 1.5 DSG
Awatar użytkownika
JacK666
Posty: 603
Rejestracja: 20 maja 2023, 20:14

Re: Dodatki do paliwa

Post autor: JacK666 »

Ok, to niech admin wywali co tam nie podchodzi pod temat.
Co nie zmiania faktu, że dodatki do paliwa to przysłowiowe "szklenie pupy" kiedy można lać paliwo lepszej jakości czy to zmodyfikowane 95 czy 98 mające mniej ekododatków.
A jak dodatkowo na tym 98 silnik pracuje lepiej to nie ma co kombinowac i czegoś tam dolewać na stacji przy tankowaniu.
R-line 2023, 1.5 manual, komfort, led plus, beats, kamera, 18 cali, easy open, keyless itd.
Trok
Posty: 110
Rejestracja: 19 lut 2025, 17:35

Re: Dodatki do paliwa

Post autor: Trok »

JacK666 pisze: 08 sie 2025, 19:16 Ok, to niech admin wywali co tam nie podchodzi pod temat.
Co nie zmiania faktu, że dodatki do paliwa to przysłowiowe "szklenie pupy" kiedy można lać paliwo lepszej jakości czy to zmodyfikowane 95 czy 98 mające mniej ekododatków.
A jak dodatkowo na tym 98 silnik pracuje lepiej to nie ma co kombinowac i czegoś tam dolewać na stacji przy tankowaniu.
Ja też nie zamierzam kombinować. Mój silnik pracuje bez zastrzeżeń na PB 95 premium i nie będę tego zmieniać. Zazwyczaj lepsze jest wrogiem dobrego. Ponadto PB 98 jest zacznie droższa od PB 95 premium, a ewentualna wartość dodana jest iluzoryczna i mocno subiektywna.
VW T-ROC 2022, 1.5 DSG
Galux20
Posty: 574
Rejestracja: 29 paź 2022, 9:40

Re: Dodatki do paliwa

Post autor: Galux20 »

Jack
Dolewajac renomowanych producentów dodatki jestes pewien ,ze one są.
Oczywiście , ze na 95 jest ok.
Na 98 jest lepsza reakcja silnika.
Przy wkrecaniu się silnika szczególnie na poczatku akustycznie da się zauważyć.
.
1.5 DSG 6,2 spalanie zima
5,8 wiosna
Color
Posty: 5
Rejestracja: 31 lip 2025, 20:04

Re: Dodatki do paliwa

Post autor: Color »

Ja wiem, że nie o tym temat, ale jak już zeszło na Pb95/Pb98 to polecam bardzo ciekawy materiał:
https://www.youtube.com/watch?v=8C73SNk4E5w
Awatar użytkownika
JacK666
Posty: 603
Rejestracja: 20 maja 2023, 20:14

Re: Dodatki do paliwa

Post autor: JacK666 »

Color pisze: 11 sie 2025, 22:50 Ja wiem, że nie o tym temat, ale jak już zeszło na Pb95/Pb98 to polecam bardzo ciekawy materiał:
https://www.youtube.com/watch?v=8C73SNk4E5w
Wiem, że nie o tym temat, ale jak pisałem, że na 98 silnik lepiej pracuje, nie tyle ciszej a delikatniej, łatwiej się wkręcając na obroty szczególnie w początkowej fazie to niedowiarków było pełno. Nie czuję oczywiście żadnej różnicy w mocy czy przyspieszeniu przy tych 150 KM ale w kulturze pracy już tak. I teraz po tym filmie już chyba wiadomo dlaczego tak jest.
R-line 2023, 1.5 manual, komfort, led plus, beats, kamera, 18 cali, easy open, keyless itd.
Trok
Posty: 110
Rejestracja: 19 lut 2025, 17:35

Re: Dodatki do paliwa

Post autor: Trok »

Color pisze: 11 sie 2025, 22:50 Ja wiem, że nie o tym temat, ale jak już zeszło na Pb95/Pb98 to polecam bardzo ciekawy materiał:
https://www.youtube.com/watch?v=8C73SNk4E5w
Materiał jest interesujący ale nie na temat i nie w tym wątku. Tutaj dyskusja dotyczy głównie eksploatacji silników 1.5 TSI, rzadko 2.0 TSI 190 KM. Proponujesz materiał z hamowni dotyczący Cupry Formentora VZ, auta usportowionego i mocno wysilonego. Można by je porównywać w przybliżeniu jedynie z Trokiem R. Silnik Formentora jest dedykowany do paliwa 98 i udowadnia to test z hamowni. Oczywiście można zalać też PB 95, tylko po co? Parametry silnika będą gorsze i powstaje pytanie, czy warto wydawać ok. 300k na auto, które z powodu niezalecanego paliwa nie wykorzysta pełnych możliwości? No ale takie dylematy można rozwiązywać na forum Formentora. W tym wątku omawiane są bardziej przyziemne kwestie dodatków do paliwa. Temat nie został dotychczas rozstrzygnięty, ponieważ niektórzy są zwolennikami dolewania dodatków ad hoc we własnym zakresie, a niektórzy (w tym ja) wolą tankować gotowe paliwo premium, które jest w procesie logistyki profesjonalnie wzbogacone o dodatki uszlachetniające. Jednak mam wrażenie, że nasza dyskusja jest sztuką dla sztuki, bo większość kierowców i tak kupuje paliwo, tak jak wszystko - "po taniości". A co do YT, to proponuję taki materiał: https://www.youtube.com/watch?v=qO5c8ajsQLU.
VW T-ROC 2022, 1.5 DSG
Galux20
Posty: 574
Rejestracja: 29 paź 2022, 9:40

Re: Dodatki do paliwa

Post autor: Galux20 »

Na czym polega profesjonalne wzbogacanie.?
To co Color umiescil jest interesujace.
Dziękuję za podzielenie się tym filmem
1.5 DSG 6,2 spalanie zima
5,8 wiosna
Trok
Posty: 110
Rejestracja: 19 lut 2025, 17:35

Re: Dodatki do paliwa

Post autor: Trok »

Galux20 pisze: 12 sie 2025, 13:20 Na czym polega profesjonalne wzbogacanie.?
Już o tym szczegółowo pisałem, ale specjalnie dla Galux20 powtórzę. Profesjonalne wzbogacanie polega na uszlachetnianiu paliwa przez wyszkolony personel z wykorzystaniem profesjonalnego procesu logistycznego (dedykowane urządzenia, transport, magazyny, procedury, maintenance, itp.). Praktycznie proces odbywa się tak. Z rafinerii do bazy paliw transportowane jest paliwo bazowe (rurociąg, kolej). Oddzielnie do bazy paliw dostarczane są dodatki firmowe różnych operatorów rynku paliwowego. W bazie paliw dodatki poszczególnych operatorów nie są mieszane. Gdy baza paliw otrzymuje od operatora np. Shell zlecenie na wydanie paliwa premium do autocysterny, to na froncie nalewczym nalewane są do cysterny osobno benzyna i dodatek firmowy V-Power. Cały proces sterowany jest przez odpowiedni system informatyczny. Ilość paliwa i dodatku wlana do autocysterny wynika z ilości zapisanej na karcie, którą kierowca wprowadza do autonalewaka na froncie. Ilość paliwa i dodatku jest precyzyjnie odmierzona niezależnie od kierowcy. Taka mieszanina (już jako paliwo V-Power) dostarczana jest do stacji paliw i wlewana do zbiornika dedykowanego dla V-Power. Gdy tankujesz takie paliwo, masz pewność, że do silnika w każdej sekundzie jego pracy będzie dostarczone paliwo zawsze o tym samym składzie, proporcjach i jakości. Praktycznie dotrzymanie takiego standardu przy wlewaniu dodatków własnych nie jest możliwe. Dodawanie czegokolwiek innego nie ma już sensu. Nawyk dodawania dodatków własnych pochodzi z czasów, kiedy nie istniały paliwa premium. Wtedy słowo premium określało paliwo w potocznym rozumieniu lepsze, tj. 98. Dziś premium, czyli lepsze to to zawierające dodatki uszlachetniające. Benzyny 95 i 98 nie są ani lepsze ani gorsze, są inne. Dodam, że dodatki firmowe różnych operatorów mają bardzo podobny skład chemiczny, dzięki czemu wszystkie benzyny są mieszalne.
VW T-ROC 2022, 1.5 DSG
ODPOWIEDZ