Z ostatnich 2000km
Srednia 5.5
W tym tygodniu żonie pokazal sie rekord na codziennej trasie
35km. Droga krajowa numer 25 i przejazd przez Konin
Spalanie silnika 1.5 TSI 150 KM w T-Rocu
Re: Spalanie silnika 1.5 TSI 150 KM w T-Rocu
1.5 DSG 6,2 spalanie zima
5,8 wiosna
5,8 wiosna
Re: Spalanie silnika 1.5 TSI 150 KM w T-Rocu
U mnie długoterminowa średnia to 6,4 L/100km. Ale to w zwiazku z tym że większość tras jest krótkich i wtedy spalanie jest stosunkowo duże.
Bywały trasy ,np. ok 200 km , w których spalanie wynosiło 4,5L/100km. Żadne trasy szybkiego ruchu czy autostrady.
Bywały trasy ,np. ok 200 km , w których spalanie wynosiło 4,5L/100km. Żadne trasy szybkiego ruchu czy autostrady.
Re: Spalanie silnika 1.5 TSI 150 KM w T-Rocu
Mam pytanie czy z czasem spalanie spadnie, po dotarciu silnika? Mam nowego T-Roca, przebieg w tej chwili ok 1000 km, i na trasie, przy bardzo spokojnej jeździe ok 90km/h, jadąc samemu nie mogę zejść poniżej 6l,a częściej jest to 6,5-7l. Staram się płynnie przyspieszać, dojeżdżając do świateł, jak jest czerwone, puszczam nogę z gazu i toczę się do tych świateł. Na takiej samej trasie, przy takiej samej jeździe Golfem 1.4 tsi, miałem zawsze poniżej 5l. Patrząc na Wasze wyniki spalania na trasie zastanawiam się, czy coś jest nie tak z moim T-Rociem 

-
- Posty: 268
- Rejestracja: 22 sie 2021, 12:57
Re: Spalanie silnika 1.5 TSI 150 KM w T-Rocu
Czy spalanie spadnie po dotarciu: TAK, ale niedużo, powinieneś zobaczyć niewielką zmianę po około 3 tysiącach.Jorgul pisze: ↑08 wrz 2025, 9:53 Mam pytanie czy z czasem spalanie spadnie, po dotarciu silnika? Mam nowego T-Roca, przebieg w tej chwili ok 1000 km, i na trasie, przy bardzo spokojnej jeździe ok 90km/h, jadąc samemu nie mogę zejść poniżej 6l,a częściej jest to 6,5-7l. Staram się płynnie przyspieszać, dojeżdżając do świateł, jak jest czerwone, puszczam nogę z gazu i toczę się do tych świateł. Na takiej samej trasie, przy takiej samej jeździe Golfem 1.4 tsi, miałem zawsze poniżej 5l. Patrząc na Wasze wyniki spalania na trasie zastanawiam się, czy coś jest nie tak z moim T-Rociem![]()
Czy osiągniesz wynik z golfa: NIE, T-Roc ma aerodynamikę kiosku ruchu, fizyki nie oszukasz.
Re: Spalanie silnika 1.5 TSI 150 KM w T-Rocu
Poza tym porównując z kolegą, który nadal jeździ Golfem 7 1.4 TSI tamten silnik jednak ciut oszczędniejszy jest tak w ogóle.
Do 90 km/h, poza miastem, bez częstego hamowania swobodnie powinien poniżej 6 powinien zejść.
Do 90 km/h, poza miastem, bez częstego hamowania swobodnie powinien poniżej 6 powinien zejść.
Re: Spalanie silnika 1.5 TSI 150 KM w T-Rocu
Moje spostrzeżenia są takie, że obecne 1.5 TSI momentalnie się nagrzewa.
Podejrzewam, że zimny silnik jest odpowiednio podlewany paliwem tak aby jak najszybciej osiągnąć optymalne temperatury pracy.
Dlatego staram się nie jeździć tym autem krótkich odcinak jeśli nie jest to konieczne.
Przy dłuższych odcinkach do 100 km/h (rozgrzany) potrafi być całkiem oszczędny. Powyżej tych prędkości już aerodynamika swoje robi - SUVy z silnikiem 1.5 TSI palą wyraźnie więcej od Golfów/Octavii również z 1.5 TSI.
Podejrzewam, że zimny silnik jest odpowiednio podlewany paliwem tak aby jak najszybciej osiągnąć optymalne temperatury pracy.
Dlatego staram się nie jeździć tym autem krótkich odcinak jeśli nie jest to konieczne.
Przy dłuższych odcinkach do 100 km/h (rozgrzany) potrafi być całkiem oszczędny. Powyżej tych prędkości już aerodynamika swoje robi - SUVy z silnikiem 1.5 TSI palą wyraźnie więcej od Golfów/Octavii również z 1.5 TSI.
Re: Spalanie silnika 1.5 TSI 150 KM w T-Rocu
Nam spalanie spadlo przy -+ 25000 km.
Sam jestem zaskoczony .
Spadlo o okolo 0.5 litra.
Sam jestem zaskoczony .
Spadlo o okolo 0.5 litra.
1.5 DSG 6,2 spalanie zima
5,8 wiosna
5,8 wiosna
Re: Spalanie silnika 1.5 TSI 150 KM w T-Rocu
W temacie spalania trasa 237 km średnia z trasy 82 km/h spalanie 5,4 l/100.
Fakt, jechałem jak ostatnia c..a zgodnie z przepisami i ograniczeniami i wszyscy mnie wyprzedzali ale byłem twardy, trochę lokalnych i przez wioski czyli 90/70/50, trochę espresowej jedno 100 i dwupasmowej 120. Manual i stosowanie się do tego co podpowiadał komputer w sprawie wyboru biegu czyli obroty 2 tys. i niżej oraz praktycznie na bardzo długich odcinkach tryb 2-cylindrowy.
Oceniam, że jakbym jechał jak biały człowiek (czyli ograniczenie +10 +20 +30) to by była średnia może z 12-15 więcej i spalanie z 7,5l/100.
A wracajac do takiej jazdy to podobało mi, bo nie nerwowo, zgodnie z przepisami, tempomat adaptacyjny w użyciu a i oszczędzanie paliwa chociaż 2 razy słownie dwa były takie sytuacje, że tego za mna poniosły nerwy na moją przepisową jazdę bo najpierw jechał na zderzaku a potem wyprzedzał i ci z przeciwka uciekali na pobocze bo źle ocenił możliwość swojego bolida w przyspieszaniu. Więc sumarycznie nie wiem czy jazda zgodna z przepisami jest taka bezpieczna
Fakt, jechałem jak ostatnia c..a zgodnie z przepisami i ograniczeniami i wszyscy mnie wyprzedzali ale byłem twardy, trochę lokalnych i przez wioski czyli 90/70/50, trochę espresowej jedno 100 i dwupasmowej 120. Manual i stosowanie się do tego co podpowiadał komputer w sprawie wyboru biegu czyli obroty 2 tys. i niżej oraz praktycznie na bardzo długich odcinkach tryb 2-cylindrowy.
Oceniam, że jakbym jechał jak biały człowiek (czyli ograniczenie +10 +20 +30) to by była średnia może z 12-15 więcej i spalanie z 7,5l/100.
A wracajac do takiej jazdy to podobało mi, bo nie nerwowo, zgodnie z przepisami, tempomat adaptacyjny w użyciu a i oszczędzanie paliwa chociaż 2 razy słownie dwa były takie sytuacje, że tego za mna poniosły nerwy na moją przepisową jazdę bo najpierw jechał na zderzaku a potem wyprzedzał i ci z przeciwka uciekali na pobocze bo źle ocenił możliwość swojego bolida w przyspieszaniu. Więc sumarycznie nie wiem czy jazda zgodna z przepisami jest taka bezpieczna

R-line 2023, 1.5 manual, komfort, led plus, beats, kamera, 18 cali, easy open, keyless itd.