Braki w doposażeniu T-roca

Wszystkie tematy związane z Volkswagenem T-Roc - zakup, eksploatacja, problemy itd.
JJCC
Posty: 106
Rejestracja: 02 kwie 2023, 11:16

Re: Braki w doposażeniu T-roca

Post autor: JJCC »

Kolejny dealer - Krotoski
Odpowiedział mi tak:

Pytanie:
Dzień dobry, chciałem zapytać się odnośnie działania systemu "Asystent podjazdu".
1. Co to jest i jak w praktyce on działa?
2. Czy jest to dodatkowe wyposażenie auta i ile to kosztuje?
3. Czy to może jest w standardowym wyposażeniu samochodu?


Odpowiedź:
Dzień dobry Panu!

Poniżej wyjaśnienia z instrukcji obsługi VW T-roc:

asystent ruszania na wzniesieniu wspomaga ruszanie na wzniesieniach przez aktywne przytrzymywanie samochodu.

Wymagania dotyczące działania

Muszą być spełnione równocześnie następujące warunki:

Stojący pojazd przytrzymać aż do chwili ruszenia na wzniesieniu przy użyciu pedału hamulca.
Silnik pracuje „równo“.
Do jazdy pod górę włączony jest bieg lub zakres jazdy.
W celu ruszenia zdjąć nogę z pedału hamulca i natychmiast wcisnąć pedał przyspieszenia. Podczas ruszania, hamulec jest zwalniany stopniowo.

Funkcja asystenta ruszania na wzniesieniu pozostaje aktywna tylko przez krótki czas. Rozpocząć jazdę w ciągu około 2 sekund.

Warunki działania

Asystent ruszania na wzniesieniu zostaje natychmiast wyłączony, gdy nie jest już spełniony jeden z poniższych warunków.

Kiedy drzwi kierowcy zostaną otwarte.
Przy „nierówno“ pracującym silniku albo w razie niesprawności silnika.
Przy wyłączonym lub zadławionym silniku.
Kiedy dźwignia automatycznej skrzyni biegów znajduje się w położeniu neutralnym .


PRZESTROGA

Jeśli pojazd nie ruszy z miejsca od razu po zwolnieniu pedału hamulca, może stoczyć się do tyłu. Może to spowodować obrażenia ciała lub szkody materialne.

W takim wypadku należy niezwłocznie nacisnąć pedał hamulca lub włączyć elektroniczny hamulec postojowy.
Aby ruszając na wzniesieniu w gęstym ruchu drogowym zapobiec stoczeniu się pojazdu do tyłu, należy przed ruszeniem na kilka sekund nacisnąć pedał hamulca.


Pojechałem do ASO i wziąłem na testy nowego T-roca. Okazało się, że też nie działa. Dealerzy mówią, że jest ten system, w instrukcji obsługi też jest opisany ten system, a w serwisie mówią, że wszystko jest w porządku, tylko trzeba wcisnąć Auto Hold.

Z takim podejściem serwisu to można też zaciągnąć "ręczny" lub podłożyć cegłę pod koło i też samochód się nie stoczy, więc zadziała wg, ASO "Asystent podjazdu".

No cóż... Coraz więcej niejasności, a VW sam się plącze w różnych wersjach działania. Zgłosiłem to jeszcze do centrali i zobaczymy co dalej. Dam Wam znać.
JACK
Awatar użytkownika
JacK666
Posty: 603
Rejestracja: 20 maja 2023, 20:14

Re: Braki w doposażeniu T-roca

Post autor: JacK666 »

JJCC pisze: 18 wrz 2025, 11:39 Kolejny dealer - Krotoski
Odpowiedział mi tak:

Pytanie:
Dzień dobry, chciałem zapytać się odnośnie działania systemu "Asystent podjazdu".
1. Co to jest i jak w praktyce on działa?
2. Czy jest to dodatkowe wyposażenie auta i ile to kosztuje?
3. Czy to może jest w standardowym wyposażeniu samochodu?


Odpowiedź:
Dzień dobry Panu!

Poniżej wyjaśnienia z instrukcji obsługi VW T-roc:

asystent ruszania na wzniesieniu wspomaga ruszanie na wzniesieniach przez aktywne przytrzymywanie samochodu.

Wymagania dotyczące działania

Muszą być spełnione równocześnie następujące warunki:

Stojący pojazd przytrzymać aż do chwili ruszenia na wzniesieniu przy użyciu pedału hamulca.
Silnik pracuje „równo“.
Do jazdy pod górę włączony jest bieg lub zakres jazdy.
W celu ruszenia zdjąć nogę z pedału hamulca i natychmiast wcisnąć pedał przyspieszenia. Podczas ruszania, hamulec jest zwalniany stopniowo.

Funkcja asystenta ruszania na wzniesieniu pozostaje aktywna tylko przez krótki czas. Rozpocząć jazdę w ciągu około 2 sekund.

Warunki działania

Asystent ruszania na wzniesieniu zostaje natychmiast wyłączony, gdy nie jest już spełniony jeden z poniższych warunków.

Kiedy drzwi kierowcy zostaną otwarte.
Przy „nierówno“ pracującym silniku albo w razie niesprawności silnika.
Przy wyłączonym lub zadławionym silniku.
Kiedy dźwignia automatycznej skrzyni biegów znajduje się w położeniu neutralnym .


PRZESTROGA

Jeśli pojazd nie ruszy z miejsca od razu po zwolnieniu pedału hamulca, może stoczyć się do tyłu. Może to spowodować obrażenia ciała lub szkody materialne.

W takim wypadku należy niezwłocznie nacisnąć pedał hamulca lub włączyć elektroniczny hamulec postojowy.
Aby ruszając na wzniesieniu w gęstym ruchu drogowym zapobiec stoczeniu się pojazdu do tyłu, należy przed ruszeniem na kilka sekund nacisnąć pedał hamulca.


Pojechałem do ASO i wziąłem na testy nowego T-roca. Okazało się, że też nie działa. Dealerzy mówią, że jest ten system, w instrukcji obsługi też jest opisany ten system, a w serwisie mówią, że wszystko jest w porządku, tylko trzeba wcisnąć Auto Hold.

Z takim podejściem serwisu to można też zaciągnąć "ręczny" lub podłożyć cegłę pod koło i też samochód się nie stoczy, więc zadziała wg, ASO "Asystent podjazdu".

No cóż... Coraz więcej niejasności, a VW sam się plącze w różnych wersjach działania. Zgłosiłem to jeszcze do centrali i zobaczymy co dalej. Dam Wam znać.

W opowiedzi zacytowali dokładnie to co jest napisane w instrukcji pojazdu.
Nie byłem w ASO ale się cały czas wybieram :-)

Tak patrząc na chłodno to mnie to wygląda, że być może instrukcja nie nadąża za technologią tylko niejako prezentuje stan z jednej strony gdy nie było czegoś takiego jak "auto hold" a jeszcze stary prosty system, który był i dalej jest dostępny w samochodach VAG z klasycznym ręcznym a w raz z wejściem systemu "auto hold" zniknął bo jego fukcjonalność przejął szerzej działający "auto hold"

Być może był jakś stan przejściowy w oprogramowaniu samochodu gdzie i asystent podjazdu i "auto hold" były zaimplementowane razem a potem już tylko w samochodach gdzie jest zawsze "auto hold" w każdej nawet bazowej wersji wykastrowano w oprogramowaniu asystenta podjazdu.
A opisy reklamowe wersji i instrukcja za tym nie nadąża.
R-line 2023, 1.5 manual, komfort, led plus, beats, kamera, 18 cali, easy open, keyless itd.
pshemus
Posty: 480
Rejestracja: 16 lut 2023, 19:23

Re: Braki w doposażeniu T-roca

Post autor: pshemus »

Wydaje mi się, że w T-crossie, który ma tylko "ręczny" ręczny ten system działa (ojciec się z niego doktoryzował jak rozważał kupno) - z ciekawości można sprawdzić albo spytać na równoległym forum.
Czy w przedliftowym T-rocu była opcja zwykłego ręcznego, czy zawsze był elektromechaniczny?

EDIT:
Problem jak widać występuje od lat - więc cholera wie czy to w ogóle kiedykolwiek działało. Plus goście twierdza, że musi być nachylenie zbocza minimum 5%
https://www.trocforums.co.uk/threads/hi ... ction.892/

W Golfie mk8 narzekają, że za długo działa i utrudnia jazdę:
https://www.vwvortex.com/threads/hill-a ... t.9548497/
JJCC
Posty: 106
Rejestracja: 02 kwie 2023, 11:16

Re: Braki w doposażeniu T-roca

Post autor: JJCC »

Jeszcze dostałem od dwóch innych dealerów odpowiedź:

Krotoski, ale inny oddział:
Witam,
Asystent podjazdu jest standardowym wyposażeniem każdego T-Roc.
Kiedy zatrzymuje się Pan na wzniesieniu to układ hamulcowy trzyma zaciśnięte hamulce przez ok 3 s. po zwolnieniu pedału hamulca. Dzięki temu może Pan swobodnie ruszyć bez stoczenia samochodu.
Asystent podjazdu działa niezależnie od AutoHold, który też jest standardowy dla każdego T-Roc.


Home volkswagen:
Ten system działa wspólnie z systemem auto hold, ale auto hold możemy wyłączyć, a wtedy sam asystent podjazdu będzie działać.
Auto hold aktywujemy lub dezaktywujemy przyciskiem.
Auto hold działa dodatkowo na płaskim terenie, może pełnić funkcję pomocną podczas jazdy w korku, stania na światłach etc.
Tak, to inny system niż auto hold, ale można powiedzieć, że ich wzajemna praca siebie nie wyklucza.


Innych dealerów już nie będę pytał bo to bez sensu. Wszystkich co zapytałem twierdzą to samo.
JACK
pshemus
Posty: 480
Rejestracja: 16 lut 2023, 19:23

Re: Braki w doposażeniu T-roca

Post autor: pshemus »

Znalazłem jeszcze jedną poradę żeby sprawdzić czy się włączył - stanąć pod górkę, puścic hamulec i nacisnąć od razu jeszcze raz - jeśli jest ciśnienie w układzie to hamulec powinien być twardy.
Awatar użytkownika
JacK666
Posty: 603
Rejestracja: 20 maja 2023, 20:14

Re: Braki w doposażeniu T-roca

Post autor: JacK666 »

pshemus pisze: 18 wrz 2025, 12:44 Wydaje mi się, że w T-crossie, który ma tylko "ręczny" ręczny ten system działa (ojciec się z niego doktoryzował jak rozważał kupno) - z ciekawości można sprawdzić albo spytać na równoległym forum.
Czy w przedliftowym T-rocu była opcja zwykłego ręcznego, czy zawsze był elektromechaniczny?

EDIT:
Problem jak widać występuje od lat - więc cholera wie czy to w ogóle kiedykolwiek działało. Plus goście twierdza, że musi być nachylenie zbocza minimum 5%
https://www.trocforums.co.uk/threads/hi ... ction.892/
Na tym angielskim forum t-roca jest na przykład taki wpis:
Hill Start Assist only works if the HandBrake is on not AutoHold. If you stop on a hill put the handbrake on. When you go to move off the Handbrake will stay on for a few extra seconds to stop you rolling as you move off.

If you stop on the hill with just Autohold on the car may roll as you move off, if you are not quick enough getting the clutch and accelrator right.

który eweidentnie wprowadza w błąd choć może niekoniecznie bo nigdy nie wpadło mi do głowy sprawdzenie czy jest to prawda, że by zadziałał system podjazdu trzeba mieć wyłączony auto-hold i najpierw włączyć ręczny - czyli pierwsze trzy zdania..
A już ostatanie zdanie to kompletnea bzdura.

Ale jest tam też wpis z kórym się jak najbardziej utożsamiam : Just leave both on all the time, they work perfectly, what is the problem?
both w tym wypadku oznacza przyciski auto hold i hand brake wciśnięte razem.

W sumie to ja je oba włączyłem zaraz po zakupie to tak są cały czas włączone i wszystko działa w tym "asystent podjazdu" jak to nazwali w specyfiakcji czy "system wspomagania ruszania pod gorę" jak nazwali to w instrukcji ponieważ po zatrzymaniu na wznienieniu mogę komfortowo ruszyć w dowolnym czasie po zdjęciu nogi z hamulca.

Do tego jak przy zwykłym prostym asystencie podjazdu to trzeba po pierwsze trzymać nogę na hamulcu cały czas oraz dosyć sprawnie przenieść ją z hamulca na sprzegło by ruszyć to przy auto hold to nie musimy trzymac nogi na hamulcu i spokojnie możemy mieć nogę przygotowaną na sprzegle do wciśniecia bo w momencie wciskania sprzęgła i dodawania gazu auto hold odpuszcza.

W zasadzie to zwykły asystent podjazdu jest zbędny gdy mamy auto hold bo jest zdecydowanie wygodniejszy, sprawniejszy, bo sobie też przypomniałem, że z asystentem podjazdu to się ma czasami takie wrażenie jak sprawnie przełożymy nogę z hamulca na sprzegło i ruszamy, że potrafi jeszcze chwilę przeszkadzać w ruszeniu zanim się rozłączy a auto hold robi to zawsze w momencie gdy sprzęgło jest wcisniete w połowie.
Pisza o tej przypadłości asystenta podjazdu w tym drugim angielskim forum o golfie 8.
R-line 2023, 1.5 manual, komfort, led plus, beats, kamera, 18 cali, easy open, keyless itd.
JJCC
Posty: 106
Rejestracja: 02 kwie 2023, 11:16

Re: Braki w doposażeniu T-roca

Post autor: JJCC »

No tak, z tym, że ja mam 3 samochody z grupy VW i nie korzystam z Auto Hold w nich, bo mi przeszkadzają przy manewrach parkowania. I w dwóch sprawdza mi się system Asystenta podjazdu, bo działa, ale w T-rocu denerwuje mnie to, że nie działa i za każdym razem muszę pamiętać, że muszę wcisnąć Auto Hold lub zaciągnąć hamulec postojowy jak chcę ruszyć pod górę. Auto powinno być w to wyposażone zgodnie z zamówieniem, a w moim przypadku ten system jest dość istotny. Po to on został wymyślony, aby kierowca nie musiał zastanawiać się czy coś ma włączone tak jak Auto Hold czy nie. Asystent podjazdu generalnie sam automatycznie wykrywa wzniesienie i blokuje hamulce dla bezpieczeństwa.
JACK
Awatar użytkownika
JacK666
Posty: 603
Rejestracja: 20 maja 2023, 20:14

Re: Braki w doposażeniu T-roca

Post autor: JacK666 »

Z całym szacunkiem to każdy ma swoje przyzwyczajenia i nawyki a mając sampochody od ponad 10 lat z auto hold i automatycznym ręcznym nawet bym nie spojrzał na samochód bez tych rzeczy. To jest podstawa wyposażenia przy wyborzez samochodu.
Boleję, ze mały hyundai tego nie ma, ma tylko asystenta podjazdu, ale Huyndaje w ogóle są czasami dziwnie ubogie i nawet za dopłatą pewnych rzeczy nie oferują

A nie bardzo też rozumiem w czym auto hold przeszkadza w manewrach parkowania? Przecież operując umiejętnie hamulcem możemy się zatrzymać i auto hold nie zadziała. Bez problemu da się stanąć na płaskim by sie auto hold nie włączył.
Ale, fakt ja mam w t-rocu manuala a to pozwala na wiele więcej niż automat bo np. nie trzeba się zatrzymać do zera przy manewrach ;-)
R-line 2023, 1.5 manual, komfort, led plus, beats, kamera, 18 cali, easy open, keyless itd.
Awatar użytkownika
JacK666
Posty: 603
Rejestracja: 20 maja 2023, 20:14

Re: Braki w doposażeniu T-roca

Post autor: JacK666 »

Chłopaki w serwisie wrzucli numer VIN by zweryfikwać konfigurację, potwierdzili, że zgodnie zapisami Asystent podjazdu występuje w moim samochodzie równolegle z auto hold, ustaliliśmy zeznania jak powinien i kiedy który system działać i w przyszłym tygodniu z szefem serwisu ma się odbyć jazda testowa i po niej, jak to stwierdzili gdy się okaże, że zeznaję prawdę to się zastanowią co dalej :-)
R-line 2023, 1.5 manual, komfort, led plus, beats, kamera, 18 cali, easy open, keyless itd.
pshemus
Posty: 480
Rejestracja: 16 lut 2023, 19:23

Re: Braki w doposażeniu T-roca

Post autor: pshemus »

Autohold przeszkadza w manewrach z automatem - masz odwrotność ruszania pod górke, musisz wcisnąć gaz żeby puścił a następnie szybko przestawić nogę i od razu jechać na hamulcu jak na półsprzęgle żeby nie skoczył za bardzo do przodu - czasem go wyłączam jak jest dużo kręcenia na parkingu z tego powodu.

Ale nie zdziwiłbym się, gdyby w autach z autohold (a dokładniej z elektromechanicznym ręcznym) zintegrowali te dwie funkcje - no bo one chyba działają w ten sam sposób, tzn. trzymają ciśnienie w układzie hamulcowym. Jak masz autohold włączony, to dopiero gdy zgasisz silnik albo wrzucisz P to słychać, że zaciąga hamulec.
ODPOWIEDZ